Nieuws insturen
Adverteren
RijssensNieuws.nl
Stichting Media Promoties Salland
Nieuws uit Holten en de gemeente Rijssen-Holten sinds 2005
HoltensNieuws.nl
  • Nieuws

    Categorieën & Onderwerpen

    Buurtschappen

    • Holtens Nieuws
    • Sport Nieuws
    • Gemeente Nieuws
    • Partner Nieuws
    • Regionaal Nieuws
    • Bekendmakingen
    • Zakelijk Nieuws
    • Ingezonden Nieuws
    • Holtense Recepten
    • Nieuws insturen
    • Holten
    • Beuseberg
    • Espelo
    • Dijkerhoek
    • Holterbroek

    Meest gelezen deze maand

    Start verkoop betaalbare appartementen in Holten

    De liedjes van Meester Brouwer: muzikaal erfgoed uit Holten

    Exposities Bie oons op de boerderieje en Triathlon Holten in Oudheidkamer

    Wandel mee ‘Dwars deur de gemeente’ op zaterdag 27 juni

    • Holtens Nieuws
    • Sport Nieuws
    • Gemeente Nieuws
    • Zakelijk Nieuws
    • Regionaal Nieuws
    • Algemeen Nieuws
    • Bekendmakingen
    • Ingezonden Nieuws
    • Nieuws insturen
  • Evenementen
  • Extra

    Meester Brouwer

    Sallandlied

    Het lied van De Zuurberg

    De Rode Rijder

    Old en Allene

    Oud Holten

    Hooltn Vrogger

    De Marke van Holten

    Holten voor omstreeks 100 jaar 1940

    Geïllustreerde Gids voor vreemdelingen 1928

    Meer

    • Oud Holten
    • Oude ansichtkaarten uit Holten
    • Publicaties
    • Meester Brouwer

    Het weer

    Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws
    Het weer

    Weerman Freddie Paalman

    door: Freddie Paalman
    10.46
    • Het weer
    • De Vèèrkàànte Viefkop
    • Mondig
    • Oud Holten
    • Publicaties
    • Meester Brouwer
  • Smidsbelt webcam
  • Fotoalbum

    Nieuwste album

    Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws
    Fotoalbum 2026

    Dodenherdenking 2026

    door: Redactie HoltensNieuws.nl
    5 mei 2026

    Meest bekeken album

    Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws
    Fotoalbum 2026

    Dodenherdenking 2026

    door: Redactie HoltensNieuws.nl
    5 mei 2026

    Meest gedeelde album

    Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws
    Fotoalbum 2017

    De Beer Is Los 2017

    door: Redactie HoltensNieuws.nl
    23 april 2017

    Het bekijken waard

    Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws
    Fotoalbum 2022

    24-12-2022 – Canadese Begraafplaats door Gerrit Willems

    door: Redactie HoltensNieuws.nl
    27 december 2022
  • Leven in Holten
  • Contact
  • Login
  • Registreer
Geen resultaten
Bekijk alle zoekresultaten
  • Nieuws

    Categorieën & Onderwerpen

    Buurtschappen

    • Holtens Nieuws
    • Sport Nieuws
    • Gemeente Nieuws
    • Partner Nieuws
    • Regionaal Nieuws
    • Bekendmakingen
    • Zakelijk Nieuws
    • Ingezonden Nieuws
    • Holtense Recepten
    • Nieuws insturen
    • Holten
    • Beuseberg
    • Espelo
    • Dijkerhoek
    • Holterbroek

    Meest gelezen deze maand

    Start verkoop betaalbare appartementen in Holten

    De liedjes van Meester Brouwer: muzikaal erfgoed uit Holten

    Exposities Bie oons op de boerderieje en Triathlon Holten in Oudheidkamer

    Wandel mee ‘Dwars deur de gemeente’ op zaterdag 27 juni

    • Holtens Nieuws
    • Sport Nieuws
    • Gemeente Nieuws
    • Zakelijk Nieuws
    • Regionaal Nieuws
    • Algemeen Nieuws
    • Bekendmakingen
    • Ingezonden Nieuws
    • Nieuws insturen
  • Evenementen
  • Extra

    Meester Brouwer

    Sallandlied

    Het lied van De Zuurberg

    De Rode Rijder

    Old en Allene

    Oud Holten

    Hooltn Vrogger

    De Marke van Holten

    Holten voor omstreeks 100 jaar 1940

    Geïllustreerde Gids voor vreemdelingen 1928

    Meer

    • Oud Holten
    • Oude ansichtkaarten uit Holten
    • Publicaties
    • Meester Brouwer

    Het weer

    Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws
    Het weer

    Weerman Freddie Paalman

    door: Freddie Paalman
    10.46
    • Het weer
    • De Vèèrkàànte Viefkop
    • Mondig
    • Oud Holten
    • Publicaties
    • Meester Brouwer
  • Smidsbelt webcam
  • Fotoalbum

    Nieuwste album

    Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws
    Fotoalbum 2026

    Dodenherdenking 2026

    door: Redactie HoltensNieuws.nl
    5 mei 2026

    Meest bekeken album

    Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws
    Fotoalbum 2026

    Dodenherdenking 2026

    door: Redactie HoltensNieuws.nl
    5 mei 2026

    Meest gedeelde album

    Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws
    Fotoalbum 2017

    De Beer Is Los 2017

    door: Redactie HoltensNieuws.nl
    23 april 2017

    Het bekijken waard

    Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws
    Fotoalbum 2022

    24-12-2022 – Canadese Begraafplaats door Gerrit Willems

    door: Redactie HoltensNieuws.nl
    27 december 2022
  • Leven in Holten
  • Contact
HoltensNieuws.nl
HoltensNieuws.nl

Start » Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws

Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws

Redactie HoltensNieuws.nl door: Redactie HoltensNieuws.nl
11 december 2009
in Holtens Nieuws
3
Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws

HOLTEN – Vanaf volgende week dinsdag heeft HoltensNieuws een columnist die elke week verantwoordelijk zal zijn voor een leuk verhaal geschreven in het Sallands.

Niemand minder dan de Vèèrkàànte Viefkop, een alias voor Holtenaar Teun Deijk, zal dan onze website komen versterken. Teun schreef al jaren columns voor het Holtens Nieuwsblad en geeft er op deze nieuwe manier vervolg aan.

HoltensNieuws is hier erg blij mee aangezien de Vèèrkàànte Viefkop door veel personen wordt gelezen en zeker ook besproken, want de stukken geven vaak stof tot nadenken.

Zoals Teun zelf zegt: De Vèèrkàànte Viefkop zörgt ter vuur det de lèu wakker blieft.

Reageren kan natuurlijk ook op zijn stukken, net zoals onze nieuwsitems. Zolang het eerlijk en netjes is zullen deze automatisch worden geplaatst.
Wil je meer weten over Teuin Deijk, klik dan hier

Dialect

Teun hecht grote waarde aan het dialect. ,,Het is jammer dat het verdwijnt. Steeds minder mensen spreken het. Misschien vinden ze het boers of dom.
De Twentenaren gaan daar héél anders mee om. Die zeggen dat het Nedersaksisch één van de meest bepalende talen in de wereld is.”

Wat is een vèèrkàànte viefkop?

Het is eigenlijk een herinnering aan mijn overleden broer.
Vroeger kwam er regelmatig een kennis op bezoek die hem zo noemde. Een viefkop is een graanmaat, een schep.
Een vèèrkàànte viefkop betekent iemand met een vierkante kop.”

Deel2Tweet2DeelVerstuur
Redactie HoltensNieuws.nl

Redactie HoltensNieuws.nl

HoltensNieuws.nl is de grootste onafhankelijke en niet commerciële nieuws website over Holten met dagelijks nieuws, de Smidsbelt Webcam, historie Holten en ruim 60.000 foto's. U vindt HoltensNieuws.nl alleen op Internet.

Gerelateerde artikelen

Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws

Treintje Bello maakt weer zomerritten tussen Holten en Rijssen

20 uur geleden
Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws

Plaats zelf nieuws op HoltensNieuws.nl – voor inwoners, bedrijven en verenigingen uit Holten e.o.

6 dagen geleden
Volgende
Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws

Grote brand in voormalige machinefabriek Nido

Reacties 48

  1. Keunedarper says:
    17 jaar geleden

    Kan hij dit niet beter op zijn eigen website zetten. http://www.mansvansangel.nl

  2. Keunedarper says:
    17 jaar geleden

    Kan hij dit niet beter op zijn eigen website zetten. http://www.mansvansangel.nl

  3. J.Jansen says:
    17 jaar geleden

    Nee want wi’j mut meer zeen dat het Holtens Nieuws now het Holtens Nieuwsblad heemoa geet vervangen.
    Dus sportverenigingen enz.enz. in ’t vervolg als op Holtensnieuws.nl Dan hoolle wi’j nog ’n betje ne Hoolterkraante.Kow’we ok nog betje hen en wier auwehoeren!
    (Dus ’n interactief Hooltens Nieuwsblad)

  4. J.Jansen says:
    17 jaar geleden

    Nee want wi’j mut meer zeen dat het Holtens Nieuws now het Holtens Nieuwsblad heemoa geet vervangen.
    Dus sportverenigingen enz.enz. in ’t vervolg als op Holtensnieuws.nl Dan hoolle wi’j nog ’n betje ne Hoolterkraante.Kow’we ok nog betje hen en wier auwehoeren!
    (Dus ’n interactief Hooltens Nieuwsblad)

  5. Rob Meijerink says:
    17 jaar geleden

    Lijkt me een goed idee!

  6. Rob Meijerink says:
    17 jaar geleden

    Lijkt me een goed idee!

  7. Fred Gieter says:
    17 jaar geleden

    Ik vind het een slecht idee omdat Holten tegenwoordig een hoop import kent die nauwelijks deze taal kan lezen. Het is net zo iets als in Friesland. Dat dialect is nog slechter te begrijpen.

    Door een ander dialect te gebruiken dan standaard Nederlands dan creëer je een muur tussen de bevolking.

  8. Fred Gieter says:
    17 jaar geleden

    Ik vind het een slecht idee omdat Holten tegenwoordig een hoop import kent die nauwelijks deze taal kan lezen. Het is net zo iets als in Friesland. Dat dialect is nog slechter te begrijpen.

    Door een ander dialect te gebruiken dan standaard Nederlands dan creëer je een muur tussen de bevolking.

  9. J.Jansen says:
    17 jaar geleden

    Dan doen we er een vertaling bij !!

  10. J.Jansen says:
    17 jaar geleden

    Dan doen we er een vertaling bij !!

  11. Fred Gieter says:
    17 jaar geleden

    goed plan!

  12. Fred Gieter says:
    17 jaar geleden

    goed plan!

  13. Loffy says:
    17 jaar geleden

    Overal die neuzelpraatjes in het dialect…
    Kom liever met iets nieuws op deze site dan iets overnemen van een medium waarvan men constateerd heeft dat het geen bestaansrecht heeft (en hoe zou dat nou komen???). Straks gaat HoltensNieuws ook nog de eeuwige Parkerpennen van Holtens Nieuwsblad uitdelen!

  14. Loffy says:
    17 jaar geleden

    Overal die neuzelpraatjes in het dialect…
    Kom liever met iets nieuws op deze site dan iets overnemen van een medium waarvan men constateerd heeft dat het geen bestaansrecht heeft (en hoe zou dat nou komen???). Straks gaat HoltensNieuws ook nog de eeuwige Parkerpennen van Holtens Nieuwsblad uitdelen!

  15. Fred Gieter says:
    17 jaar geleden

    Goed idee Loffy! Een mooie parkerpen voor het artikel vd maand.

  16. Fred Gieter says:
    17 jaar geleden

    Goed idee Loffy! Een mooie parkerpen voor het artikel vd maand.

  17. J.Jansen says:
    17 jaar geleden

    Laten we het nu even practisch houden.
    Elk medium of het nu per paier of computer gaat heeft zaken die de één niet interesseren en de andere wel.
    Dus niet meteen zeggen dat een stukje in het dialect niets is.
    Het is voor velen onder ons nog wel iets n.l. onze moedertaal.
    Als Hn.nl geheel in het dialect zou zijn ben ik het met Fred eens. Maar dit gaat maar over één colum in het dialect.En daar worden soms gevoelens ingelegd en zaken besproken die iemand die hier niet opgegroeid is helemaal niet begrijpen kan. Maar een korte verklaring in het Nederlands er aan toegevoegd , zodat iedereen het zoveel mogelijk begrijpt zou niet verkeerd zijn. Dus Fred niet waarom niet maar waarom wel!!! Waarom niet denkers en beren op de weg zieners hebben we genoeg (te veel)in Holten

  18. J.Jansen says:
    17 jaar geleden

    Laten we het nu even practisch houden.
    Elk medium of het nu per paier of computer gaat heeft zaken die de één niet interesseren en de andere wel.
    Dus niet meteen zeggen dat een stukje in het dialect niets is.
    Het is voor velen onder ons nog wel iets n.l. onze moedertaal.
    Als Hn.nl geheel in het dialect zou zijn ben ik het met Fred eens. Maar dit gaat maar over één colum in het dialect.En daar worden soms gevoelens ingelegd en zaken besproken die iemand die hier niet opgegroeid is helemaal niet begrijpen kan. Maar een korte verklaring in het Nederlands er aan toegevoegd , zodat iedereen het zoveel mogelijk begrijpt zou niet verkeerd zijn. Dus Fred niet waarom niet maar waarom wel!!! Waarom niet denkers en beren op de weg zieners hebben we genoeg (te veel)in Holten

  19. hendry o says:
    17 jaar geleden

    wat een flauwe kul dat er een muur onstaat tussen de ímport’en de lokale holtenaren.het is juist goede om het dialect in stand te houden. het is iets van deze streek en wordt dus in deze streek gebruikt.

  20. hendry o says:
    17 jaar geleden

    wat een flauwe kul dat er een muur onstaat tussen de ímport’en de lokale holtenaren.het is juist goede om het dialect in stand te houden. het is iets van deze streek en wordt dus in deze streek gebruikt.

  21. Fred Gieter says:
    17 jaar geleden

    Dialect is niet meer van deze tijd. Een taal dan begrijpt iedereen het. Dialect wordt ook vaak als minder beschaaft beschouwd en vaak is dat ook zo omdat men te beperkt bezig is met de eigen taal en doen en laten van hun eigen kudde en zo dus de rest van de wereld niet zien staan.

  22. Fred Gieter says:
    17 jaar geleden

    Dialect is niet meer van deze tijd. Een taal dan begrijpt iedereen het. Dialect wordt ook vaak als minder beschaaft beschouwd en vaak is dat ook zo omdat men te beperkt bezig is met de eigen taal en doen en laten van hun eigen kudde en zo dus de rest van de wereld niet zien staan.

  23. zonny says:
    17 jaar geleden

    dus allemaal chinees gaan leren dan?

  24. zonny says:
    17 jaar geleden

    dus allemaal chinees gaan leren dan?

  25. gerrianne says:
    17 jaar geleden

    Tsjongejonge zeg.. niet meer van deze tijd.. Nou, dan wordt het helemaal zaak om er zuinig op te zijn! Het is in mijn ogen een stukje cultuur dat onlosmakelijk verbonden is met onze achtergrond. Laat iedereen die er van houdt er van genieten en wie dat niet doet er gewoon langslezen.. Probleem opgelost?

  26. gerrianne says:
    17 jaar geleden

    Tsjongejonge zeg.. niet meer van deze tijd.. Nou, dan wordt het helemaal zaak om er zuinig op te zijn! Het is in mijn ogen een stukje cultuur dat onlosmakelijk verbonden is met onze achtergrond. Laat iedereen die er van houdt er van genieten en wie dat niet doet er gewoon langslezen.. Probleem opgelost?

  27. Fred Gieter says:
    17 jaar geleden

    Bij een agrarisch bedrijf is het natuurlijk gewenst dat je dialect spreekt. Maar als je bij een serieus bedrijf wilt werken wordt je al gauw als domme boer beschouwd als je een dialect hebt.

  28. Fred Gieter says:
    17 jaar geleden

    Bij een agrarisch bedrijf is het natuurlijk gewenst dat je dialect spreekt. Maar als je bij een serieus bedrijf wilt werken wordt je al gauw als domme boer beschouwd als je een dialect hebt.

  29. Rob Meijerink says:
    17 jaar geleden

    Het kan toch ook een kwestie van “en en” zijn Fred?

  30. Rob Meijerink says:
    17 jaar geleden

    Het kan toch ook een kwestie van “en en” zijn Fred?

  31. wim says:
    17 jaar geleden

    als die meneer Gieter beweert dat de agrarier geen
    serieus bedrijf heeft moet hij de biezen pakken en
    verkassen naar de andere kant van de ijssel.

  32. wim says:
    17 jaar geleden

    als die meneer Gieter beweert dat de agrarier geen
    serieus bedrijf heeft moet hij de biezen pakken en
    verkassen naar de andere kant van de ijssel.

  33. J.Jansen says:
    17 jaar geleden

    Dat is toch wel een erg kromme (en wat mij betreft bekrompen)gedachte Fred.
    De wereld is vol van dialecten.
    Geloof me ik heb veel van de wereld gezien.
    Als ik ergens ben en ik kan me niet verstaanbvaar maken, gebruik ik handen en voeten en dialect.
    Dan lukt het altijd !!!
    Iemand die zich voor zijn afkomst schaamt heeft in elk geval mijn achting niet !! Integendeel !!
    Natuurlijk is het zo dat ik in een gezelschap waar niet iedereen dialect spreekt of verstaat me aanpas. Dat vindt ik niet meer dan beleefd !!

  34. J.Jansen says:
    17 jaar geleden

    Dat is toch wel een erg kromme (en wat mij betreft bekrompen)gedachte Fred.
    De wereld is vol van dialecten.
    Geloof me ik heb veel van de wereld gezien.
    Als ik ergens ben en ik kan me niet verstaanbvaar maken, gebruik ik handen en voeten en dialect.
    Dan lukt het altijd !!!
    Iemand die zich voor zijn afkomst schaamt heeft in elk geval mijn achting niet !! Integendeel !!
    Natuurlijk is het zo dat ik in een gezelschap waar niet iedereen dialect spreekt of verstaat me aanpas. Dat vindt ik niet meer dan beleefd !!

  35. calimerosyndroom says:
    17 jaar geleden

    Ik merk dat mijn klanten (werk op een accountantskantoor) het fijn vinden dat ik dialect spreek. Zowel jong als oud en agrarisch of mkb..

    laat ons dit beetje cultuur nog in ere houden

  36. calimerosyndroom says:
    17 jaar geleden

    Ik merk dat mijn klanten (werk op een accountantskantoor) het fijn vinden dat ik dialect spreek. Zowel jong als oud en agrarisch of mkb..

    laat ons dit beetje cultuur nog in ere houden

  37. J.Jansen says:
    17 jaar geleden

    Beste Fred, Nog even dit:
    Op veel plekken in de wereld weten ze niet eens waar Nederland (Holland) ligt.Dus als je het een beetje groter trekt is Nederlands ook maar een dialect.
    Dat je dialect koppelt aan het agrarisch bedrijf is ook wel een beetje een bekrompen gedachte.Ben je wel eens buiten Holten geweest ?
    Dus Fred, denk maar even na over de volgende stelling:
    Een taal is niet meer of minder dan een middel. Dat sommige mensen er een doel van maken is alleen goed als het dat doel dient b.v. in sommige literatuur.

  38. J.Jansen says:
    17 jaar geleden

    Beste Fred, Nog even dit:
    Op veel plekken in de wereld weten ze niet eens waar Nederland (Holland) ligt.Dus als je het een beetje groter trekt is Nederlands ook maar een dialect.
    Dat je dialect koppelt aan het agrarisch bedrijf is ook wel een beetje een bekrompen gedachte.Ben je wel eens buiten Holten geweest ?
    Dus Fred, denk maar even na over de volgende stelling:
    Een taal is niet meer of minder dan een middel. Dat sommige mensen er een doel van maken is alleen goed als het dat doel dient b.v. in sommige literatuur.

  39. gerrianne says:
    17 jaar geleden

    Nou meneer Fred.. u gaat dus een beetje af als een Gieter..! Volgens mij was u wat onbedachtzaam bezig, ik zou wijsheid en/of niveau ook maar niet in verhouding zetten tegenover dialect, als ik soms zie welke mensen ‘keurig ABN'(algemeen Beschaafd Nederlands..) spreken trek ik die B soms zeer in twijfel! Dat u ‘domme’ en ‘boer’ met elkaar koppelt tekent de schrijver en niet de boer…

    Dialect is een stukje liefde voor je streek, voor je afkomst, voor de leefgemeenschap waar je van houdt, het spreekt voor zich dat iedereen in deze tijd gewoon, goed verstaanbaar Nederlands hoort te kunnen spreken, boer of burger, werknemer of directeur..

  40. gerrianne says:
    17 jaar geleden

    Nou meneer Fred.. u gaat dus een beetje af als een Gieter..! Volgens mij was u wat onbedachtzaam bezig, ik zou wijsheid en/of niveau ook maar niet in verhouding zetten tegenover dialect, als ik soms zie welke mensen ‘keurig ABN'(algemeen Beschaafd Nederlands..) spreken trek ik die B soms zeer in twijfel! Dat u ‘domme’ en ‘boer’ met elkaar koppelt tekent de schrijver en niet de boer…

    Dialect is een stukje liefde voor je streek, voor je afkomst, voor de leefgemeenschap waar je van houdt, het spreekt voor zich dat iedereen in deze tijd gewoon, goed verstaanbaar Nederlands hoort te kunnen spreken, boer of burger, werknemer of directeur..

  41. snies says:
    17 jaar geleden

    Over een paar dagen zingt iedereen vrede op aarde.
    Op deze site verbaal geweld over dialect en ABN.
    Wie wat heeft met ons mooie dialect,lees de column van Deijk.
    Wie er niets mee heeft, lees de vele andere berichten.

    Johan Schuppert

  42. snies says:
    17 jaar geleden

    Over een paar dagen zingt iedereen vrede op aarde.
    Op deze site verbaal geweld over dialect en ABN.
    Wie wat heeft met ons mooie dialect,lees de column van Deijk.
    Wie er niets mee heeft, lees de vele andere berichten.

    Johan Schuppert

  43. Kees Jan says:
    17 jaar geleden

    Nederlands is niet meer dan een dialect van het Germaans. Dus, Fred: je bent gewoon een Duitse boer! 😉

  44. Kees Jan says:
    17 jaar geleden

    Nederlands is niet meer dan een dialect van het Germaans. Dus, Fred: je bent gewoon een Duitse boer! 😉

  45. Loffy says:
    17 jaar geleden

    J.Jansen zegt op 13 december: ‘Iemand die zich voor zijn afkomst schaamt heeft in elk geval mijn achting niet !! Integendeel !!’

    Dat is duidelijke taal; met meerdere uitroeptekens!

    Ik concludeer dat J.Jansen iemand minacht, wanneer deze zich schaamt voor zijn afkomst. Erg jammer. Voor de persoon J.Jansen. Minachting is net als veroordelen, dat siert niemand. Dat wil je toch ook niet nodig hebben om je te manifesteren!?

  46. Loffy says:
    17 jaar geleden

    J.Jansen zegt op 13 december: ‘Iemand die zich voor zijn afkomst schaamt heeft in elk geval mijn achting niet !! Integendeel !!’

    Dat is duidelijke taal; met meerdere uitroeptekens!

    Ik concludeer dat J.Jansen iemand minacht, wanneer deze zich schaamt voor zijn afkomst. Erg jammer. Voor de persoon J.Jansen. Minachting is net als veroordelen, dat siert niemand. Dat wil je toch ook niet nodig hebben om je te manifesteren!?

  47. J.Jansen says:
    17 jaar geleden

    Beste Loffy,
    Voor iemand geen achting hebben is niet hetzelfde als iemand minachten.Maar dat ik weinig goede woorden over heb voor iemand die zich voor zijn afkomst schaamt moge duidelijk zijn. Ik zal tenminste iemand niet discrimineren door zijn afkomst. Als je oprecht door het leven gaat hoef je je voor niemand te schamen. In mijn werkzame leven heb ik ook altijd zo gedacht en gehandeld !

  48. J.Jansen says:
    17 jaar geleden

    Beste Loffy,
    Voor iemand geen achting hebben is niet hetzelfde als iemand minachten.Maar dat ik weinig goede woorden over heb voor iemand die zich voor zijn afkomst schaamt moge duidelijk zijn. Ik zal tenminste iemand niet discrimineren door zijn afkomst. Als je oprecht door het leven gaat hoef je je voor niemand te schamen. In mijn werkzame leven heb ik ook altijd zo gedacht en gehandeld !

Populair

  • Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws

    Start verkoop betaalbare appartementen in Holten

    33 gedeeld
    Deel 13 Tweet 8
  • De liedjes van Meester Brouwer: muzikaal erfgoed uit Holten

    12 gedeeld
    Deel 5 Tweet 3
  • Exposities Bie oons op de boerderieje en Triathlon Holten in Oudheidkamer

    6 gedeeld
    Deel 2 Tweet 2

Meer nieuws

Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws

Laat je hart spreken bij Maranatha

24 juni 2026
Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws

Treintje Bello maakt weer zomerritten tussen Holten en Rijssen

23 juni 2026
Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws

Werkvoorbereider Staalbouw

23 juni 2026
Vèèrkàànte Viefkop op HoltensNieuws

Namen toegevoegd aan monument in Holten

22 juni 2026

HoltensNieuws.nl wordt mogelijk gemaakt door

HoltensNieuws.nl is de grootste onafhankelijke en niet-commerciële nieuwssite van Holten. Op het platform vindt u dagelijks nieuws, de Smidsbelt Webcam, historische verhalen en een uitgebreid fotoarchief met meer dan 60.000 foto's. HoltensNieuws.nl bestaat sinds 2005 en is uitsluitend online beschikbaar en biedt een compleet overzicht van alles wat Holten bijzonder maakt.

Meest gelezen deze week

Namen toegevoegd aan monument in Holten

Uw vacature hier

Treintje Bello maakt weer zomerritten tussen Holten en Rijssen

Werkzaamheden Morsweg vanaf 29 juni 2026

Start verkoop betaalbare appartementen in Holten

Onderwerpen op HoltensNieuws.nl

dijkerhoek gemeente carnaval blauwwit canadese begraafplaats espelo beuseberg quiz fotoalbum kermis bibliotheek viavie welzijn diessenplas smidsbelt sallandse heuvelrug kulturhus cda gemeentebelang badmintonclub de biester hmv mintonette oudheidkamer hv holten Jubileum triathlon
  • Adverteren
  • Artikel opmaak
  • Privacybeleid
  • Disclaimer
  • Contact

Stichting Media Promoties Salland

© 2026 HoltensNieuws.nl
Stichting Media Promoties Salland

Welkom!

Inloggen met je account

Wachtwoord vergeten? Aanmelden

Maak een nieuw account aan

Vul onderstaande gegevens in

Alle velden zijn verplicht Log In

Achterhaal je wachtwoord

Geef je gebruikersnaam of email adres in om je wachtwoord te resetten.

Log In
  • Login
  • Aanmelden
Geen resultaten
Bekijk alle zoekresultaten
  • Nieuws
    • Holtens Nieuws
    • Sport Nieuws
    • Gemeente Nieuws
    • Zakelijk Nieuws
    • Regionaal Nieuws
    • Algemeen Nieuws
    • Bekendmakingen
    • Ingezonden Nieuws
    • Nieuws insturen
  • Evenementen
  • Extra
    • Het weer
    • De Vèèrkàànte Viefkop
    • Mondig
    • Oud Holten
    • Publicaties
    • Meester Brouwer
  • Smidsbelt webcam
  • Fotoalbum
  • Leven in Holten
  • Contact

© 2026 HoltensNieuws.nl
Stichting Media Promoties Salland.