Nieuws insturen
RijssensNieuws.nl
inRijssenHolten.nl
Geen resultaten
Bekijk alle zoekresultaten
  • Inloggen
  • Registreren
HoltensNieuws.nl
  • Nieuws

    Categorieƫn & Onderwerpen

    Buurtschappen

    • Holtens Nieuws
    • Sport Nieuws
    • Gemeente Nieuws
    • Regionaal Nieuws
    • Bekendmakingen
    • Zakelijk Nieuws
    • Ingezonden Nieuws
    • Holtense Recepten
    • Nieuws insturen
    • Holten
    • Beuseberg
    • Espelo
    • Dijkerhoek
    • Holterbroek

    Meest gelezen deze week

    Automobiliste ramt auto’s aan de Canadastraat

    Boekenmarkt

    Betaalbaar groen voor bewoners buitengebied

    Organisatie kijkt zeer tevreden terug op 39ste editie Triathlon Holten

    • Holtens Nieuws
    • Sport Nieuws
    • Gemeente Nieuws
    • Zakelijk Nieuws
    • Regionaal Nieuws
    • Algemeen Nieuws
    • Bekendmakingen
    • Ingezonden Nieuws
    • Nieuws insturen
  • Evenementen
  • Extra

    Meester Brouwer

    Het lied van De Zuurberg

    Old en Allene

    De Rode Rijder

    Heidelied

    Oud Holten

    Hooltn Vrogger

    De Marke van Holten

    Holten voor omstreeks 100 jaar 1940

    GeĆÆllustreerde Gids voor vreemdelingen 1928

    Meer

    • Geschiedenis
    • Oude ansichtkaarten uit Holten
    • Mondig
    • De VĆØĆØrkĆ Ć nte Viefkop

    Het weer

    Windmolens in Dijkerhoek sallandse heuvelrug gemeente dijkerhoek
    Het weer

    Weerman Freddie Paalman

    door: Freddie Paalman
    10.46
    • Het weer
    • De VĆØĆØrkĆ Ć nte Viefkop
    • Mondig
    • Oud Holten
    • Publicaties
    • Meester Brouwer
  • Fotoalbum

    Nieuwste album

    Windmolens in Dijkerhoek sallandse heuvelrug gemeente dijkerhoek
    Fotoalbum 2025

    Stratenvoetbaltoernooi 2025

    16 juni 2025

    Meest bekeken album

    Windmolens in Dijkerhoek sallandse heuvelrug gemeente dijkerhoek
    Fotoalbum 2021

    Afscheid Reinaardus Vis op markt Holten

    31 december 2021

    Meest gedeelde album

    Windmolens in Dijkerhoek sallandse heuvelrug gemeente dijkerhoek
    Fotoalbum 2017

    De Beer Is Los 2017

    23 april 2017

    Het bekijken waard

    Windmolens in Dijkerhoek sallandse heuvelrug gemeente dijkerhoek
    Fotoalbum 2021

    HV Holten – Esca 1

    20 november 2021

  • Leven in Holten
  • Contact
  • Nieuws

    Categorieƫn & Onderwerpen

    Buurtschappen

    • Holtens Nieuws
    • Sport Nieuws
    • Gemeente Nieuws
    • Regionaal Nieuws
    • Bekendmakingen
    • Zakelijk Nieuws
    • Ingezonden Nieuws
    • Holtense Recepten
    • Nieuws insturen
    • Holten
    • Beuseberg
    • Espelo
    • Dijkerhoek
    • Holterbroek

    Meest gelezen deze week

    Automobiliste ramt auto’s aan de Canadastraat

    Boekenmarkt

    Betaalbaar groen voor bewoners buitengebied

    Organisatie kijkt zeer tevreden terug op 39ste editie Triathlon Holten

    • Holtens Nieuws
    • Sport Nieuws
    • Gemeente Nieuws
    • Zakelijk Nieuws
    • Regionaal Nieuws
    • Algemeen Nieuws
    • Bekendmakingen
    • Ingezonden Nieuws
    • Nieuws insturen
  • Evenementen
  • Extra

    Meester Brouwer

    Het lied van De Zuurberg

    Old en Allene

    De Rode Rijder

    Heidelied

    Oud Holten

    Hooltn Vrogger

    De Marke van Holten

    Holten voor omstreeks 100 jaar 1940

    GeĆÆllustreerde Gids voor vreemdelingen 1928

    Meer

    • Geschiedenis
    • Oude ansichtkaarten uit Holten
    • Mondig
    • De VĆØĆØrkĆ Ć nte Viefkop

    Het weer

    Windmolens in Dijkerhoek sallandse heuvelrug gemeente dijkerhoek
    Het weer

    Weerman Freddie Paalman

    door: Freddie Paalman
    10.46
    • Het weer
    • De VĆØĆØrkĆ Ć nte Viefkop
    • Mondig
    • Oud Holten
    • Publicaties
    • Meester Brouwer
  • Fotoalbum

    Nieuwste album

    Windmolens in Dijkerhoek sallandse heuvelrug gemeente dijkerhoek
    Fotoalbum 2025

    Stratenvoetbaltoernooi 2025

    16 juni 2025

    Meest bekeken album

    Windmolens in Dijkerhoek sallandse heuvelrug gemeente dijkerhoek
    Fotoalbum 2021

    Afscheid Reinaardus Vis op markt Holten

    31 december 2021

    Meest gedeelde album

    Windmolens in Dijkerhoek sallandse heuvelrug gemeente dijkerhoek
    Fotoalbum 2017

    De Beer Is Los 2017

    23 april 2017

    Het bekijken waard

    Windmolens in Dijkerhoek sallandse heuvelrug gemeente dijkerhoek
    Fotoalbum 2021

    HV Holten – Esca 1

    20 november 2021

  • Leven in Holten
  • Contact
HoltensNieuws.nl
HoltensNieuws.nl
  • Bezoek ook inRijssenHolten.nl
Start Nieuws Holtens Nieuws

Windmolens in Dijkerhoek

Redactie HoltensNieuws.nl door: Redactie HoltensNieuws.nl
29 januari 2010
Holtens Nieuws
4
5
GEDEELD
Facebook

HOLTEN – Er zijn vergevorderde plannen voor een windmolenpark bij Dijkerhoek, aan de westkant van Holten.

Het plan, ontwikkeld door het Enschedese Raedthuys Windenergie, omvat zes turbines, die samen 18 megaWatt energie gaan leveren. Genoeg voor 8500 huishoudens, ofwel driekwart van Rijssen-Holten.

Samen met de agrarische grondeigenaren heeft Raedthuys het plan, een investering van 25 miljoen, ingediend bij de gemeente. Als het windpark groen licht krijgt, is het het eerste in de regio. In het plan is sprake van windmolens met een ashoogte van 105 meter. De rotor heeft een diameter van 90 meter.

De zes turbines worden in V-vorm geplaatst, in een gebied van ruim honderd hectare. In overleg met de provincie is voor het gebied met weilanden en houtwallen ten noorden van Dijkerhoek gekozen. De afstand tot Nationaal Park De Sallandse Heuvelrug is ruim drie kilometer. Afgelopen woensdag zijn ijlings de omwonenden geĆÆnformeerd.

Recent zijn de plannen ingediend bij het gemeente Rijssen-Holten, met het verzoek om mee te werken aan een benodigde bestemmingsplanwijziging. Het gemeentebestuur moet nog een besluit nemen.

Het is de bedoeling om de windmolens binnen twee jaar op te richten. Volgens de directie van Raedthuys Windenergie heeft het project ā€˜grote kans van slagen’. Maar of er op de vlakte van het Espelosebroek ooit met duurzame molen schone windenergie wordt opgewekt, is de vraag. Uit het Sallandse dorp Okkenbroek (gemeente Raalte), dat op een kilometer afstand ligt, worden protesten verwacht.

(bron Stentor/Tubantia)

Onderwerpen: dijkerhoekgemeentesallandse heuvelrug
Redactie HoltensNieuws.nl

Redactie HoltensNieuws.nl

HoltensNieuws.nl is de grootste onafhankelijke en niet commerciƫle nieuws website over Holten met dagelijks nieuws, de Smidsbelt Webcam, historie Holten en ruim 60.000 foto's. U vindt HoltensNieuws.nl alleen op Internet.

Gerelateerde artikelen

Windmolens in Dijkerhoek sallandse heuvelrug gemeente dijkerhoek
Holtens Nieuws

Automobiliste ramt auto’s aan de Canadastraat

4 uur geleden
Windmolens in Dijkerhoek sallandse heuvelrug gemeente dijkerhoek
Holtens Nieuws

Lego Bouwlab deze zomer in Bibliotheek

3 dagen geleden
Volgende

Belevingsonderzoek onder inwoners

Reacties 66

  1. Turbine says:
    15 jaar geleden

    Windenergie is in de betreffende regio niet rendabel.
    Daarnaast is een windmolenpark op zo’n geringe afstand van de Holterberg niet fraai.
    Vanaf de Holterberg zullen deze heel goed te zien zijn.
    De omwonenden kunnen tegen een geringer tarief stroom afnemen.
    Ze moeten dan wel bij een bepaalde leverancier (Greenchoice) aangesloten zijn en krijgen dan de stroom met een korting van een halve eurocent per kWh. Als je bij een andere reguliere leverancier zit krijg je de stroom wellicht gewoon al goedkoper.
    De grondeigenaar waar 4 turbines komen te staan, zegt een voorstander te zijn van groene energie. In dit geval echter waarschijnlijk alleen maar vanwege de (hoge) pachtprijs die hij 30 jaar ontvangt. Om een beetje draagvlak in de buurt te krijgen zijn er 2 buren overgehaald om ook elk 1 turbine te plaatsen. Energie op milieuvriendelijke manier opwekken is een goed streven, maar doe het dan op plekken waar ook de meeste wind waait. Dat is niet in het oosten van het land.
    De reden dat de gemeente hieraan meewerkt is het feit dat de gemeente dan zogenaamd CO2 neutraal wordt.

  2. Turbine says:
    15 jaar geleden

    Windenergie is in de betreffende regio niet rendabel.
    Daarnaast is een windmolenpark op zo’n geringe afstand van de Holterberg niet fraai.
    Vanaf de Holterberg zullen deze heel goed te zien zijn.
    De omwonenden kunnen tegen een geringer tarief stroom afnemen.
    Ze moeten dan wel bij een bepaalde leverancier (Greenchoice) aangesloten zijn en krijgen dan de stroom met een korting van een halve eurocent per kWh. Als je bij een andere reguliere leverancier zit krijg je de stroom wellicht gewoon al goedkoper.
    De grondeigenaar waar 4 turbines komen te staan, zegt een voorstander te zijn van groene energie. In dit geval echter waarschijnlijk alleen maar vanwege de (hoge) pachtprijs die hij 30 jaar ontvangt. Om een beetje draagvlak in de buurt te krijgen zijn er 2 buren overgehaald om ook elk 1 turbine te plaatsen. Energie op milieuvriendelijke manier opwekken is een goed streven, maar doe het dan op plekken waar ook de meeste wind waait. Dat is niet in het oosten van het land.
    De reden dat de gemeente hieraan meewerkt is het feit dat de gemeente dan zogenaamd CO2 neutraal wordt.

  3. Paashaas says:
    15 jaar geleden

    De enige die er echt aan gaat verdienen in dit verhaal is Raedthuys en waarschijnlijk de gemeente.
    Want investeerders in een windturbine kunnen 44% van de investering in deze windturbine van de fiscale winst van hun onderneming aftrekken. Mits voldoende fiscale winst behaald wordt, kan dan meteen in het eerste jaar een forse belastingaftrek worden gerealiseerd.
    De gemeente krijgt waarschijnlijk “subsidie” omdat ze zogenaam CO2 neutraal zijn. Hier zal wel een bonus tegenover staan.

    Trouwens windenergie is ongeveer twee keer zo duur als andere bronnen, dus subsidie blijft nodig.
    En tegenover elke onbetrouwbare bron in dit geval windenergie dient een betrouwbare bron te staan bijv. een kerncentrale.

    Hoe wil de gemeente deze windmolens gaan rijmen met de visie Heerlijk Holten om meer toeristen te gaan trekken?
    Toeristen komen echt niet als het landschap vervuild is met windmolens.

  4. Paashaas says:
    15 jaar geleden

    De enige die er echt aan gaat verdienen in dit verhaal is Raedthuys en waarschijnlijk de gemeente.
    Want investeerders in een windturbine kunnen 44% van de investering in deze windturbine van de fiscale winst van hun onderneming aftrekken. Mits voldoende fiscale winst behaald wordt, kan dan meteen in het eerste jaar een forse belastingaftrek worden gerealiseerd.
    De gemeente krijgt waarschijnlijk “subsidie” omdat ze zogenaam CO2 neutraal zijn. Hier zal wel een bonus tegenover staan.

    Trouwens windenergie is ongeveer twee keer zo duur als andere bronnen, dus subsidie blijft nodig.
    En tegenover elke onbetrouwbare bron in dit geval windenergie dient een betrouwbare bron te staan bijv. een kerncentrale.

    Hoe wil de gemeente deze windmolens gaan rijmen met de visie Heerlijk Holten om meer toeristen te gaan trekken?
    Toeristen komen echt niet als het landschap vervuild is met windmolens.

  5. Dirk2 says:
    15 jaar geleden

    @turbine/paashaas(dezelfde auteurs?): Je kletst uit je hoofd. Het is zeker rendabel anders zou men er niet aan beginnen. Vlak over de grens met Duitsland staan vele molens in een zelfde soort gebied. Zouden die dan ook niet rendabel zijn?

    Ik denk dat er veel te weinig in Nederland staan en dat het wat mij betreft wel uitgebreider mag. Schonere energie wordt op een of andere manier in Nederland behoorlijk tegen gewerkt.

    Wat betreft Heerlijk Holten hebben deze molens geen invloed omddat ze in een heel ander gezichtsveld staan dan waar het Heerlijk Holten-project op gefocust is.
    Dus eerst je materie goed kennen voordat je begint te blaten. Ben je bewoner van de Holterberg?

  6. Dirk2 says:
    15 jaar geleden

    @turbine/paashaas(dezelfde auteurs?): Je kletst uit je hoofd. Het is zeker rendabel anders zou men er niet aan beginnen. Vlak over de grens met Duitsland staan vele molens in een zelfde soort gebied. Zouden die dan ook niet rendabel zijn?

    Ik denk dat er veel te weinig in Nederland staan en dat het wat mij betreft wel uitgebreider mag. Schonere energie wordt op een of andere manier in Nederland behoorlijk tegen gewerkt.

    Wat betreft Heerlijk Holten hebben deze molens geen invloed omddat ze in een heel ander gezichtsveld staan dan waar het Heerlijk Holten-project op gefocust is.
    Dus eerst je materie goed kennen voordat je begint te blaten. Ben je bewoner van de Holterberg?

  7. wim says:
    15 jaar geleden

    om de discussie te voeden moet er olie op het vuur.
    zoals het plan er nu ligt worden die foeilelijke turbines van 150 meter hoog in de kelder van de gem. rijssen-holten geschetst.als je nu een paar kilometer naar het oosten gaat,ligt daar een bult van +/_ 60 m. hoog.zet daar die apparaten op met een ashoogte van 50 meter, dan kun je nog de zelfde wieken gebruiken.(kunnen die tien sierkippen er nog ruim onderdoor vladderen)dit is volgens mij optimaal gebruik maken van waar de wind het hardste waait,ook heeft hier niemand last van lawaai,slagschaduw,etc.
    tevens hoef je hier de omwonenden geen korting op de energie te geven,want die zijn in de verste verte niet te vinden.de Milieuraad schrijft in de stentor,als de turbines goed woden ingepast vinden wij het ,oke,en dat ben ik volkomen met hun eens,dus op een bult en niet in een gat.

  8. wim says:
    15 jaar geleden

    om de discussie te voeden moet er olie op het vuur.
    zoals het plan er nu ligt worden die foeilelijke turbines van 150 meter hoog in de kelder van de gem. rijssen-holten geschetst.als je nu een paar kilometer naar het oosten gaat,ligt daar een bult van +/_ 60 m. hoog.zet daar die apparaten op met een ashoogte van 50 meter, dan kun je nog de zelfde wieken gebruiken.(kunnen die tien sierkippen er nog ruim onderdoor vladderen)dit is volgens mij optimaal gebruik maken van waar de wind het hardste waait,ook heeft hier niemand last van lawaai,slagschaduw,etc.
    tevens hoef je hier de omwonenden geen korting op de energie te geven,want die zijn in de verste verte niet te vinden.de Milieuraad schrijft in de stentor,als de turbines goed woden ingepast vinden wij het ,oke,en dat ben ik volkomen met hun eens,dus op een bult en niet in een gat.

  9. @ henk says:
    15 jaar geleden

    Mee eens splo is inderdaad een gat

  10. @ henk says:
    15 jaar geleden

    Mee eens splo is inderdaad een gat

  11. CO2 says:
    15 jaar geleden

    Als het om 6 exemplaren gaat, zet ze dan bij Lelystad neer. Daar staan er al meer en 6 extra valt dan ook niet op. Ook zal het rendament daar vast hoger zijn.

    Als de gemeente zo graag CO2 neutraal wil zijn, laat ze dan eens wat aan de mentaliteit doen van o.a. de automobilisten die onnodig de motor van hun heilige koe stationair laten draaien!

  12. CO2 says:
    15 jaar geleden

    Als het om 6 exemplaren gaat, zet ze dan bij Lelystad neer. Daar staan er al meer en 6 extra valt dan ook niet op. Ook zal het rendament daar vast hoger zijn.

    Als de gemeente zo graag CO2 neutraal wil zijn, laat ze dan eens wat aan de mentaliteit doen van o.a. de automobilisten die onnodig de motor van hun heilige koe stationair laten draaien!

  13. horizon says:
    15 jaar geleden

    Voordat deze discussie verzand in een oeverloos heen en weer over boskippen, bulten en gaten en of als de Duitsers iets doen dan moet het wel goed zijn. Laten we ons verstand gebruiken en niet als mensen met het IQ. van een baal hooi elkaar bevechten, of domme beslissingen nemen die onomkeerbaar zijn. Ook ik ben een groot voorstander van schone duurzame energie en ook ik vind dat er veel te weinig windmolens in ons land staan. Dat neemt niet weg dat we deze dingen maar lukraak overal neer moeten zetten. We moeten drommels goed beseffen dat we in een uniek stukje Nederland wonen en ik sta dan ook versteld dat er voor deze locatie is gekozen. Als die molens er echt moeten komen waarom dan niet tegen de rug van een industrieterrein tegen de A1. Hier is de horizon toch al vervuild. Ik besef terdege dat ook deze locatie niet zaligmakend is maar beter voor het toerisme het landschap, met hetzelfde rendement en een even grote feelgood factor om ons co2 neutrale zieltje te strelen. Productie concentreer je op een industrieterrein of het nu om stroom, sneeuwschuivers of vleeswaren gaat.
    Bedenk ook eens dat het enorme oppervlak van platte daken van bedrijfspanden die onze gemeente rijk is bezet kunnen worden door zonnepanelen. De piekafname van stroom vindt immers plaats wanneer het licht is.
    Ook de unieke ligging van ons land biedt de mogelijkheid om buiten de horizonlijn deze energiebron beter te benutten dan landinwaarts. De meeste energie wordt in het westen van het land geconsumeerd.
    Het lijkt mij onvoorstelbaar dat onze gemeenteraad akkoord zou gaan met de plannen zoals deze er nu liggen.
    Goed rentmeesterschap gaat verder dan onze gemeentegrens, ten minste als er nog enige mate van affiniteit met onze leefomgeving aanwezig is.

  14. horizon says:
    15 jaar geleden

    Voordat deze discussie verzand in een oeverloos heen en weer over boskippen, bulten en gaten en of als de Duitsers iets doen dan moet het wel goed zijn. Laten we ons verstand gebruiken en niet als mensen met het IQ. van een baal hooi elkaar bevechten, of domme beslissingen nemen die onomkeerbaar zijn. Ook ik ben een groot voorstander van schone duurzame energie en ook ik vind dat er veel te weinig windmolens in ons land staan. Dat neemt niet weg dat we deze dingen maar lukraak overal neer moeten zetten. We moeten drommels goed beseffen dat we in een uniek stukje Nederland wonen en ik sta dan ook versteld dat er voor deze locatie is gekozen. Als die molens er echt moeten komen waarom dan niet tegen de rug van een industrieterrein tegen de A1. Hier is de horizon toch al vervuild. Ik besef terdege dat ook deze locatie niet zaligmakend is maar beter voor het toerisme het landschap, met hetzelfde rendement en een even grote feelgood factor om ons co2 neutrale zieltje te strelen. Productie concentreer je op een industrieterrein of het nu om stroom, sneeuwschuivers of vleeswaren gaat.
    Bedenk ook eens dat het enorme oppervlak van platte daken van bedrijfspanden die onze gemeente rijk is bezet kunnen worden door zonnepanelen. De piekafname van stroom vindt immers plaats wanneer het licht is.
    Ook de unieke ligging van ons land biedt de mogelijkheid om buiten de horizonlijn deze energiebron beter te benutten dan landinwaarts. De meeste energie wordt in het westen van het land geconsumeerd.
    Het lijkt mij onvoorstelbaar dat onze gemeenteraad akkoord zou gaan met de plannen zoals deze er nu liggen.
    Goed rentmeesterschap gaat verder dan onze gemeentegrens, ten minste als er nog enige mate van affiniteit met onze leefomgeving aanwezig is.

  15. j.jansen says:
    15 jaar geleden

    Over Duitsland:
    Daar wordt door de overheid de duurzame energie enorm gesubsidieerd en is de levering van electriciteit aan het net erg aantrekkelijk.
    Daarom zie je er naast windmolens,ook veel vergassingsinstallaties voor b.v. mest en zijn er veel daken vaak van boerderijen met zonnecollectoren bedekt.
    Over Denemarken:
    Er zijn in Denemarken al in de tachtiger jaren al boeren gestopt omdat ze konden leveren van de opbrengst van de windmolens die ze kochten en op hun grond plaatsten.
    Over Nederland: Hoe het precies zit weet ik niet. Maar energie opwekken met windmolens,zonnecellen of biogasinstallaties kan nog steeds niet concurerend. M.a.w. de burger betaald net als in andere landen uiteindelijk het gelag.Maar als we groen willen zijn- en daar moet naar mijn mening deze discussie in eerste instantie over gaan- dan zullen we deze zaken moeten accepteren.En dus de consequenties aanvaarden.
    Daarmee wil ik niet zeggen dat ik windmolens mooi vindt. Ik zou ook eerder kiezen voor zonnecellen of biogas installaties, maar die zullen in Nederland nog wel teveel problemen van subsidi of technische aard opleveren.
    Het is nu eenmaal zo dat we allemaal in een auto willen rijden maar een weg door onze achtertuin dat is wat anders. Zo is dat ook met windmolens !!

  16. j.jansen says:
    15 jaar geleden

    Over Duitsland:
    Daar wordt door de overheid de duurzame energie enorm gesubsidieerd en is de levering van electriciteit aan het net erg aantrekkelijk.
    Daarom zie je er naast windmolens,ook veel vergassingsinstallaties voor b.v. mest en zijn er veel daken vaak van boerderijen met zonnecollectoren bedekt.
    Over Denemarken:
    Er zijn in Denemarken al in de tachtiger jaren al boeren gestopt omdat ze konden leveren van de opbrengst van de windmolens die ze kochten en op hun grond plaatsten.
    Over Nederland: Hoe het precies zit weet ik niet. Maar energie opwekken met windmolens,zonnecellen of biogasinstallaties kan nog steeds niet concurerend. M.a.w. de burger betaald net als in andere landen uiteindelijk het gelag.Maar als we groen willen zijn- en daar moet naar mijn mening deze discussie in eerste instantie over gaan- dan zullen we deze zaken moeten accepteren.En dus de consequenties aanvaarden.
    Daarmee wil ik niet zeggen dat ik windmolens mooi vindt. Ik zou ook eerder kiezen voor zonnecellen of biogas installaties, maar die zullen in Nederland nog wel teveel problemen van subsidi of technische aard opleveren.
    Het is nu eenmaal zo dat we allemaal in een auto willen rijden maar een weg door onze achtertuin dat is wat anders. Zo is dat ook met windmolens !!

  17. @win says:
    15 jaar geleden

    Laat maar komen! Hoe eerder hoe beter.

  18. @win says:
    15 jaar geleden

    Laat maar komen! Hoe eerder hoe beter.

  19. slag says:
    15 jaar geleden

    Wat ik hier niet begrijp, is dat de millieuraad bij monde van de voorzitter voor de windmolens in Dijkerhoek is, terwijl ze zo fel gekant waren/zijn tegen uitbreiding van bedrijventerrein Vletgaarmaten.

  20. slag says:
    15 jaar geleden

    Wat ik hier niet begrijp, is dat de millieuraad bij monde van de voorzitter voor de windmolens in Dijkerhoek is, terwijl ze zo fel gekant waren/zijn tegen uitbreiding van bedrijventerrein Vletgaarmaten.

  21. Paashaas says:
    15 jaar geleden

    Beste Dirk2 de paashaas is niet dezelfde als turbine.
    Ik heb niks tegen schonere energie laat dat voorop staan.
    En ik ben ook geen bewoner van de Holterberg. Echter de lokatie van de windmolens kan veel beter. Mijn voorkeur zal eerder de rand van de A1 zijn (dit zie je o.a. ook bij de A15). Maar waar je de windmolens ook gaat plaatsen het is en blijft horizonvervuiling.

    Je hebt gelijk dat de visie Heerlijk Holten zich daarop niet richt. Echter ik vind wel dat men hier wel rekening mee dient te houden want de toeristen zijn wel een behoorlijk bron van inkomsten voor de gemeente Holten.
    En als men dan een aantal windmolens heeft staan helpt dit niet echt mee voor het op de kaart zetten van Holten. Dit is mijn persoonlijke mening.

    Ik heb toch ernstige twijfels aan het rendabel zijn van de windmolens. Je geeft aan dat in Duitsland de windmolens wel rendabel zijn waarop baseer je dit?
    De enige reden welke ik kan bedenken dat deze windmolens rendabel zijn is SUBSIDIE.
    Je dient er rekening mee te houden dat tegenover elke onbetrouwbare bron in dit geval een windmolen een betrouwbare bron dient te staan.
    Ook heb je nog te maken met de windkracht, slagschaduw, etc.
    Meer informatie trouwens over windenergie kun je lezen via de volgende link: http://www.groenerekenkamer.nl/node/946

  22. Paashaas says:
    15 jaar geleden

    Beste Dirk2 de paashaas is niet dezelfde als turbine.
    Ik heb niks tegen schonere energie laat dat voorop staan.
    En ik ben ook geen bewoner van de Holterberg. Echter de lokatie van de windmolens kan veel beter. Mijn voorkeur zal eerder de rand van de A1 zijn (dit zie je o.a. ook bij de A15). Maar waar je de windmolens ook gaat plaatsen het is en blijft horizonvervuiling.

    Je hebt gelijk dat de visie Heerlijk Holten zich daarop niet richt. Echter ik vind wel dat men hier wel rekening mee dient te houden want de toeristen zijn wel een behoorlijk bron van inkomsten voor de gemeente Holten.
    En als men dan een aantal windmolens heeft staan helpt dit niet echt mee voor het op de kaart zetten van Holten. Dit is mijn persoonlijke mening.

    Ik heb toch ernstige twijfels aan het rendabel zijn van de windmolens. Je geeft aan dat in Duitsland de windmolens wel rendabel zijn waarop baseer je dit?
    De enige reden welke ik kan bedenken dat deze windmolens rendabel zijn is SUBSIDIE.
    Je dient er rekening mee te houden dat tegenover elke onbetrouwbare bron in dit geval een windmolen een betrouwbare bron dient te staan.
    Ook heb je nog te maken met de windkracht, slagschaduw, etc.
    Meer informatie trouwens over windenergie kun je lezen via de volgende link: http://www.groenerekenkamer.nl/node/946

  23. luuk, duitsland says:
    15 jaar geleden

    Het is in duitsland inderdaad erg aantrekkelijk om je in de groene energie te betrekken. Biogas installaties zijn hier in de regio zo in trek dat het moeilijk is om voer bij elkaar te krijgen voor je eigen dieren, omdat de pachten die door biogas installatie bezitters enorm worden gedreven. Dan heb je zonnencellen intressant om in te inversteren maar wat is het over 20 jaar? Heb je dan chemisch afval op je dak liggen? En windmolens zie je hier niet zoveel omdat er volgens mij het laagste rendement op zit. Ik vind persoonlijk een biogas installatie ook een onetisch iets men gaat subsidieren om ‘voedsel’ te verbranden om groene energie te maken en aan de andere kant gooit de overheid weer een bak met geld naar afrika heen omdat ze daar hun brood niet kunnen betalen hoera voor de groene energie! Zijn we weer goed bezig voor de wereld 8)

  24. luuk, duitsland says:
    15 jaar geleden

    Het is in duitsland inderdaad erg aantrekkelijk om je in de groene energie te betrekken. Biogas installaties zijn hier in de regio zo in trek dat het moeilijk is om voer bij elkaar te krijgen voor je eigen dieren, omdat de pachten die door biogas installatie bezitters enorm worden gedreven. Dan heb je zonnencellen intressant om in te inversteren maar wat is het over 20 jaar? Heb je dan chemisch afval op je dak liggen? En windmolens zie je hier niet zoveel omdat er volgens mij het laagste rendement op zit. Ik vind persoonlijk een biogas installatie ook een onetisch iets men gaat subsidieren om ‘voedsel’ te verbranden om groene energie te maken en aan de andere kant gooit de overheid weer een bak met geld naar afrika heen omdat ze daar hun brood niet kunnen betalen hoera voor de groene energie! Zijn we weer goed bezig voor de wereld 8)

  25. maria says:
    15 jaar geleden

    Het plaatsen van de 6 ! windmolens kost 25 miljoen. Bedrijven/gemeenten kunnen participeren in dit project. Alweer een bedrijf dat gebakken lucht verkoopt. Het enige wat deze windmolens genereren is een boel subsidie. En waar komen de subsidiecenten vandaar?? juist van de belastingbetaler. Een halve cent korting op het energietarief heb ik daarmee al dubbel en dwars betaald.

    Je kunt niet tegen windenergie zijn maar wel als de investering er nooit uitgehaald wordt en ze in je achtertuin staan. Gemeente Rijssen-Holten heeft Espelosebroek aangemerkt als: gebied met landschappelijke waarde. Wat is dan de ‘waarde’als er van die grote witte spoken staan.Bovendien is het tegenstrijdig aan het eigen beleid.

    Gemeente Deventer is voornemens windmolens te plaatsen op het toekomstig bedrijventerrein in Epse, hiermee voldoet de provincie aan de schone energienorm, klaar is klara dus.
    Alle lof voor de gemeente Twenterand, deze gemeente heeft respect voor het landschap en geweigerd de windmolens te plaatsen.

  26. maria says:
    15 jaar geleden

    Het plaatsen van de 6 ! windmolens kost 25 miljoen. Bedrijven/gemeenten kunnen participeren in dit project. Alweer een bedrijf dat gebakken lucht verkoopt. Het enige wat deze windmolens genereren is een boel subsidie. En waar komen de subsidiecenten vandaar?? juist van de belastingbetaler. Een halve cent korting op het energietarief heb ik daarmee al dubbel en dwars betaald.

    Je kunt niet tegen windenergie zijn maar wel als de investering er nooit uitgehaald wordt en ze in je achtertuin staan. Gemeente Rijssen-Holten heeft Espelosebroek aangemerkt als: gebied met landschappelijke waarde. Wat is dan de ‘waarde’als er van die grote witte spoken staan.Bovendien is het tegenstrijdig aan het eigen beleid.

    Gemeente Deventer is voornemens windmolens te plaatsen op het toekomstig bedrijventerrein in Epse, hiermee voldoet de provincie aan de schone energienorm, klaar is klara dus.
    Alle lof voor de gemeente Twenterand, deze gemeente heeft respect voor het landschap en geweigerd de windmolens te plaatsen.

  27. Dick says:
    15 jaar geleden

    Maria: Gas kolen en olie zullen ooit op zijn dus alternatieve energie is onontkoombaar. Windmolens dus ook want met zonne energie alleen red je het niet. Waar zouden die molens dan wel moeten staan? Overigens kost dit de gemeente niets, zij moet alleen beslissen of ze daar in Espelo mogen staan, verder is het aan de eigenaren van de grond en het bedrijf.

  28. Dick says:
    15 jaar geleden

    Maria: Gas kolen en olie zullen ooit op zijn dus alternatieve energie is onontkoombaar. Windmolens dus ook want met zonne energie alleen red je het niet. Waar zouden die molens dan wel moeten staan? Overigens kost dit de gemeente niets, zij moet alleen beslissen of ze daar in Espelo mogen staan, verder is het aan de eigenaren van de grond en het bedrijf.

  29. @win says:
    15 jaar geleden

    Voor de geĆÆnteresseerden:
    [url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Windenergie[/url]

    Trouwens een leuke wetenswaardigheidje: De energie die nodig is om een windmolen te bouwen verdient zich in 6 maanden terug.

    De subsidie zit juist in de prijs van een Kwh welke nu zo ongeveer 1,5 tot 3 maal duurder is dan grijze stroom. Maar ga er maar vanuit dat de fossiele brandstoffen duurder worden door schaarste en het (efficiƫnter) bouwen van windmolens goedkoper, waardoor het verschil er uiteindelijk niet meer is.

  30. @win says:
    15 jaar geleden

    Voor de geĆÆnteresseerden:
    [url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Windenergie[/url]

    Trouwens een leuke wetenswaardigheidje: De energie die nodig is om een windmolen te bouwen verdient zich in 6 maanden terug.

    De subsidie zit juist in de prijs van een Kwh welke nu zo ongeveer 1,5 tot 3 maal duurder is dan grijze stroom. Maar ga er maar vanuit dat de fossiele brandstoffen duurder worden door schaarste en het (efficiƫnter) bouwen van windmolens goedkoper, waardoor het verschil er uiteindelijk niet meer is.

  31. ik woon er onder says:
    15 jaar geleden

    Kunnen jullie je voorstellen dat je de heeeele dag gezoem aan je hoofd hebt om nog maar niet te spreken over de slagschadum. Waar praten jullie over. Klachten zouden van de mensen uit de Holterberg komen? Waarom zomaar mensen beschuldigen. Als je er voor bent zet je ze toch lekker bij jezelf in de wei.

  32. ik woon er onder says:
    15 jaar geleden

    Kunnen jullie je voorstellen dat je de heeeele dag gezoem aan je hoofd hebt om nog maar niet te spreken over de slagschadum. Waar praten jullie over. Klachten zouden van de mensen uit de Holterberg komen? Waarom zomaar mensen beschuldigen. Als je er voor bent zet je ze toch lekker bij jezelf in de wei.

  33. Anneke says:
    15 jaar geleden

    Waarom als domme schapen meeblaten met de overheid en de energiebedrijven??? Laat je toch niet in de luren leggen!!!Windmolens dragen helemaal niets bij aan een schoner milieu, het kost alleen maar (belasting)geld en het landschap(ook milieu!!!) wordt verziekt.
    Lees eens een artikel van iemand die de andere (werkelijke)kant laat zien van deze monsterlijk lelijke nutteloze apparaten.
    Ir. J.A. Halkema heeft over windmolens veel zinnigs geschreven (gewoon via google te vinden)

  34. Anneke says:
    15 jaar geleden

    Waarom als domme schapen meeblaten met de overheid en de energiebedrijven??? Laat je toch niet in de luren leggen!!!Windmolens dragen helemaal niets bij aan een schoner milieu, het kost alleen maar (belasting)geld en het landschap(ook milieu!!!) wordt verziekt.
    Lees eens een artikel van iemand die de andere (werkelijke)kant laat zien van deze monsterlijk lelijke nutteloze apparaten.
    Ir. J.A. Halkema heeft over windmolens veel zinnigs geschreven (gewoon via google te vinden)

  35. j.jansen says:
    15 jaar geleden

    @ Anneke,
    Heb even snel Halkema bekeken. Ook daar staan achterhaalde zaken bij.
    Het is toch allemaal heel eenvoudig:
    Het is alleen geld tellen.
    Kunnen de investeerders de stroom verkopen en kunnen ze daarmee de investering betalen? Zo nee dan stoppen ze gauw genoeg. Zo ja dan blijft er nog maar 1 vraag over n.l.: Hoeveel draagt onze overheid gemeente,regio,provincie, rijk,Europa of ……. bij? Zodra hier iemand bijdraagt is het de investering economisch gezien niet waard en is het politiek. Maar dat is groene stroom en de opwarming vam de aarde etc. al jaren.

  36. j.jansen says:
    15 jaar geleden

    @ Anneke,
    Heb even snel Halkema bekeken. Ook daar staan achterhaalde zaken bij.
    Het is toch allemaal heel eenvoudig:
    Het is alleen geld tellen.
    Kunnen de investeerders de stroom verkopen en kunnen ze daarmee de investering betalen? Zo nee dan stoppen ze gauw genoeg. Zo ja dan blijft er nog maar 1 vraag over n.l.: Hoeveel draagt onze overheid gemeente,regio,provincie, rijk,Europa of ……. bij? Zodra hier iemand bijdraagt is het de investering economisch gezien niet waard en is het politiek. Maar dat is groene stroom en de opwarming vam de aarde etc. al jaren.

  37. @win says:
    15 jaar geleden

    @anneke

    Wat is jouw alternatief?

  38. @win says:
    15 jaar geleden

    @anneke

    Wat is jouw alternatief?

  39. tegenwind says:
    15 jaar geleden

    jammer dat ir.Halkema is overleden,anders was een discussie tussen hem en voorstanders van windenergie een volle zalen trekker geweest.
    goeie hint Anneke.
    P.S.
    alternatief is kernenergie,dat gebruiken we nu ook al zonder dat velen dit weten.

  40. tegenwind says:
    15 jaar geleden

    jammer dat ir.Halkema is overleden,anders was een discussie tussen hem en voorstanders van windenergie een volle zalen trekker geweest.
    goeie hint Anneke.
    P.S.
    alternatief is kernenergie,dat gebruiken we nu ook al zonder dat velen dit weten.

  41. @win says:
    15 jaar geleden

    @tegenwind
    Kernenergie is geen alternatief, dan er bij heb jij liever een kerncentrale in Espelo?
    De grondstoffen voor kernenergie zijn ook niet eindig, welke ook nog in onstabiele landen gewonnen moet worden, en dan hebben we nog niet eens over het afval. Voordeel van windenergie, er is geen afval en vrij te krijgen.

    Wat wel een alternatief is is kernfusie, maar dat duurt nog minstens dertig jaar voordat het commercieel toegepast kan worden.

  42. @win says:
    15 jaar geleden

    @tegenwind
    Kernenergie is geen alternatief, dan er bij heb jij liever een kerncentrale in Espelo?
    De grondstoffen voor kernenergie zijn ook niet eindig, welke ook nog in onstabiele landen gewonnen moet worden, en dan hebben we nog niet eens over het afval. Voordeel van windenergie, er is geen afval en vrij te krijgen.

    Wat wel een alternatief is is kernfusie, maar dat duurt nog minstens dertig jaar voordat het commercieel toegepast kan worden.

  43. horizon says:
    15 jaar geleden

    Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.
    Zelfkritiek is dan ook een schone zaak, zowel voor tegenstanders als voor voorstanders zoals ik. Onze gemeente doet er veel aan om het toerisme te bevorderen. Waarom zouden we er dan goed aan doen om juist in de espelosebroek een windmolenpark neer te zetten. In de catalogen van de OAD zijn weinig plaatjes te vinden om hun vakantiebestemmingen aan te prijzen. Gek hƩ? Ik kan de OAD ook niet betrappen op slecht ondernemerschap. Waarom zou onze gemeente dit dan wel doen? Ik heb daarom in mijn eerste reactie een locatie richting A1 als alternatief aangegeven.
    Verdere onderbouwingen om ons eens flink achter de oren te krabben komen uit wetenschappelijke en economische hoeken.
    http://www.nkpw.nl/index.php?option=com_k2&task=view&id=719&Itemid=44
    http://www.nkpw.nl/images/stories/091224TelegraafMiljardenVerwaaien.pdf

  44. horizon says:
    15 jaar geleden

    Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.
    Zelfkritiek is dan ook een schone zaak, zowel voor tegenstanders als voor voorstanders zoals ik. Onze gemeente doet er veel aan om het toerisme te bevorderen. Waarom zouden we er dan goed aan doen om juist in de espelosebroek een windmolenpark neer te zetten. In de catalogen van de OAD zijn weinig plaatjes te vinden om hun vakantiebestemmingen aan te prijzen. Gek hƩ? Ik kan de OAD ook niet betrappen op slecht ondernemerschap. Waarom zou onze gemeente dit dan wel doen? Ik heb daarom in mijn eerste reactie een locatie richting A1 als alternatief aangegeven.
    Verdere onderbouwingen om ons eens flink achter de oren te krabben komen uit wetenschappelijke en economische hoeken.
    http://www.nkpw.nl/index.php?option=com_k2&task=view&id=719&Itemid=44
    http://www.nkpw.nl/images/stories/091224TelegraafMiljardenVerwaaien.pdf

  45. Gast says:
    15 jaar geleden

    De locatie A1 voor windmolens is onderzocht door zowel Gemeente Rijssen-Holten als windenergiebedrijf Raedthuys en niet geschikt bevonden door verschillende factoren. Hoger gelegen plekken of plekken met altijd windkracht 6 zijn niet altijd beter voor windenergie.

    Lawaai door windmolens? Ze draaien alleen als het waait, ga buiten staan en je zult de wind horen, maar de windmolens niet. Maximaal geluid van 27 decibel. Geloof je dat niet? Ga dan eens kijken bij een windmolen! Vooral de mensen die zo hard tegen zijn!

    Eens raken de standaard energie bronnen uitgeput, en dan? Eerst alle mensen afsluiten die zo hard tegen de windmolens zijn? Groene energie is de toekomst!

    Daarnaast, het zal misschien niet het schoonheidsplaatje verdienen in het landschap, maar wat denken we van de torenhoge elektriciteitts- en telefoonmasten? Nooit iemand over horen klagen, want iedereen wil toch mobiel bellen?

    Vooral tegen de mensen die zo hard tegen de windmolens zijn zou ik willen zeggen, bekijk het eens van 2 kanten. Kijk niet alleen naar de ‘landschapsvervuiling’, slagschaduw en lawaaioverlast (wat overigens niet eens voorkomt) maar kijk ook eens naar wat het oplevert. Een groene gemeente, zekerheid voor de toekomst wanneer andere energiebronnen uitgeput raken en ga zo maar door!

    Ten slotte lijkt het me duidelijk dat een bedrijf als Raedthuys Windenergie geen investering van 28 miljoen doet voor iets wat niet rendabel is…

  46. Gast says:
    15 jaar geleden

    De locatie A1 voor windmolens is onderzocht door zowel Gemeente Rijssen-Holten als windenergiebedrijf Raedthuys en niet geschikt bevonden door verschillende factoren. Hoger gelegen plekken of plekken met altijd windkracht 6 zijn niet altijd beter voor windenergie.

    Lawaai door windmolens? Ze draaien alleen als het waait, ga buiten staan en je zult de wind horen, maar de windmolens niet. Maximaal geluid van 27 decibel. Geloof je dat niet? Ga dan eens kijken bij een windmolen! Vooral de mensen die zo hard tegen zijn!

    Eens raken de standaard energie bronnen uitgeput, en dan? Eerst alle mensen afsluiten die zo hard tegen de windmolens zijn? Groene energie is de toekomst!

    Daarnaast, het zal misschien niet het schoonheidsplaatje verdienen in het landschap, maar wat denken we van de torenhoge elektriciteitts- en telefoonmasten? Nooit iemand over horen klagen, want iedereen wil toch mobiel bellen?

    Vooral tegen de mensen die zo hard tegen de windmolens zijn zou ik willen zeggen, bekijk het eens van 2 kanten. Kijk niet alleen naar de ‘landschapsvervuiling’, slagschaduw en lawaaioverlast (wat overigens niet eens voorkomt) maar kijk ook eens naar wat het oplevert. Een groene gemeente, zekerheid voor de toekomst wanneer andere energiebronnen uitgeput raken en ga zo maar door!

    Ten slotte lijkt het me duidelijk dat een bedrijf als Raedthuys Windenergie geen investering van 28 miljoen doet voor iets wat niet rendabel is…

  47. tegenwind says:
    15 jaar geleden

    @gast
    je zegt het zelf,ze draaien alleen als het waait.
    waait het niet of waait het te hard dan draaien ze helemaal niet.(dus geen rendament)over tig jaren als alle buitengebieden,polders,wadden en noem maar op volgepropt staan met die oerlelijke apparaten moet er nog steeds een betrouwbare bron naast zijn.dus als jij denkt dat je met de energie van zo,n molen volstaan kunt,dan ga maar vast kaarsen inslaan,want die grote voorstanders kun je ook afsluiten.
    maar nu zonder dollen.neem nu ook is de moeite om dat boekwerk van ir.J.A.Halkema door te lezen.

  48. tegenwind says:
    15 jaar geleden

    @gast
    je zegt het zelf,ze draaien alleen als het waait.
    waait het niet of waait het te hard dan draaien ze helemaal niet.(dus geen rendament)over tig jaren als alle buitengebieden,polders,wadden en noem maar op volgepropt staan met die oerlelijke apparaten moet er nog steeds een betrouwbare bron naast zijn.dus als jij denkt dat je met de energie van zo,n molen volstaan kunt,dan ga maar vast kaarsen inslaan,want die grote voorstanders kun je ook afsluiten.
    maar nu zonder dollen.neem nu ook is de moeite om dat boekwerk van ir.J.A.Halkema door te lezen.

  49. ikwooneronder says:
    15 jaar geleden

    Ik ben er wezen kijken. 100 m hoog. Met wieken 150 meter. Net zo hoog als de televisietoren van Markelo. Je kunt ze van zo’n 20 km afstand al zien staan. Je ziet de lampjes en hoort een piepend geluid. Je hoort ze natuurlijk als het waait. Daar zijn ze voor. Als het hier de hele dag waait hoor je ze de hele dag. 45 decibel. Dat is alsof je tegen elkaar praat. Maar ’s nachts ga je niet slapen met een radio aan. Je stapt na een paar uur uit bed om hem uit te zetten. Ga lekker zelf onder zo’n molen wonen. Of beter nog. Steek je hand in eigen boezem en plaats zonnecollectoren op het dak van je huis.

  50. ikwooneronder says:
    15 jaar geleden

    Ik ben er wezen kijken. 100 m hoog. Met wieken 150 meter. Net zo hoog als de televisietoren van Markelo. Je kunt ze van zo’n 20 km afstand al zien staan. Je ziet de lampjes en hoort een piepend geluid. Je hoort ze natuurlijk als het waait. Daar zijn ze voor. Als het hier de hele dag waait hoor je ze de hele dag. 45 decibel. Dat is alsof je tegen elkaar praat. Maar ’s nachts ga je niet slapen met een radio aan. Je stapt na een paar uur uit bed om hem uit te zetten. Ga lekker zelf onder zo’n molen wonen. Of beter nog. Steek je hand in eigen boezem en plaats zonnecollectoren op het dak van je huis.

  51. JOHAN2 says:
    15 jaar geleden

    ;-);-)NEe geen windmolens

  52. JOHAN2 says:
    15 jaar geleden

    ;-);-)NEe geen windmolens

  53. JOHAN2 says:
    15 jaar geleden

    iedereen die eens is
    denk maar is aan al die herrie slagschaduw
    en het verpest ook nog het uitzicht :sad:;-):sad::sad:
    en we hebben er feitelijk niks aan !
    dus voordat je het eens bent denk hier maar eens aan
    iedereen die hier niet dichtbij wont kan makkelijk praten !! šŸ™

  54. JOHAN2 says:
    15 jaar geleden

    iedereen die eens is
    denk maar is aan al die herrie slagschaduw
    en het verpest ook nog het uitzicht :sad:;-):sad::sad:
    en we hebben er feitelijk niks aan !
    dus voordat je het eens bent denk hier maar eens aan
    iedereen die hier niet dichtbij wont kan makkelijk praten !! šŸ™

  55. j.jansen says:
    15 jaar geleden

    Volgens mij moet je twee dingen uit elkaar halen.
    1) Zijn windmolens nuttig
    2) Ben je er tegen als ze diicht bij jouw in de buurt komen te staan.

    Ad 1) Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag of ze zonder subsidies draaiende kunnen worden gehouden
    Ad 2) Ik denk ook mniet dat ik blij zou zijn als er dicht bij mij in de buurt windmolens kwamen.

    Maar ik zou het als vraag 1 met ja beantwoord word ook niret tegen houden.

    Het is me inmiddels wel duidelijk dat we moeten concluderen dat Nederland vol is. Of het nu over vakantieparken, wegen,varkenflats, uitbreiding industrieterreinen of windmolens gaat steeds is er naar mijn gevoel een groeiende groep tegen.
    Deze groeperingen kunnen dan ook nog eens jaren de zaken tegenhouden. Ten koste van veel geld- en tijdverspilling.
    Helaas , helaas, we zijn overgedemocratiseerd.

  56. j.jansen says:
    15 jaar geleden

    Volgens mij moet je twee dingen uit elkaar halen.
    1) Zijn windmolens nuttig
    2) Ben je er tegen als ze diicht bij jouw in de buurt komen te staan.

    Ad 1) Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag of ze zonder subsidies draaiende kunnen worden gehouden
    Ad 2) Ik denk ook mniet dat ik blij zou zijn als er dicht bij mij in de buurt windmolens kwamen.

    Maar ik zou het als vraag 1 met ja beantwoord word ook niret tegen houden.

    Het is me inmiddels wel duidelijk dat we moeten concluderen dat Nederland vol is. Of het nu over vakantieparken, wegen,varkenflats, uitbreiding industrieterreinen of windmolens gaat steeds is er naar mijn gevoel een groeiende groep tegen.
    Deze groeperingen kunnen dan ook nog eens jaren de zaken tegenhouden. Ten koste van veel geld- en tijdverspilling.
    Helaas , helaas, we zijn overgedemocratiseerd.

  57. horizon says:
    15 jaar geleden

    Helaas, helaas beste Jansen.

    Bedenk dat democratie een verworven vreiheid is waar veel mensen het leven voor hebben gelaten. Daar moet je niet aan gaan knagen wanneer je je zinnetje even niet kunt krijgen.

    Bedenk dat Sploders Dijkerhoekers en Okkenbroekers geen stelletje inboorlingen zijn die je met een paar extra spiegeltjes en kraaltes in de vorm van een energiekortinkje zich laten lijmen. Je zult je huis maar willen verkopen. Je zult maar een esthetisch lulverhaal aan elkaar moeten praten over the state of ard in het mooie landschap waar je woond.

    Bedenk dat de eigenlijke kurk waar een bedrijf als Raefthuys op drijft een ongebreidelde stroom van subsidiegeld is die we met elkaar moeten ophoesten.
    Dit geld ook voor de gondeigenaren. Volgens mij heeft dit weinig meer met ondernemerslef te maken.

    Bedenk dat Raedthuys al een behoorlijke tijd de gemeentezieltjes met de wind in de rug van de provintie
    heeft kunnen bewerken. Nu pas is het gepeupel aan de beurt.
    De wind aan de A1 zou niet goed genoeg zijn voor verse stroom. Volgens mij heb ik nog nooit zoveel bullshit bij elkaar gehoord.

    Wat deze jongens kosten moet je echt wel een paar molentjes op laten draaien.

    In mijn geval woon woon ik er tussenin. In bijde gevallen A1/Espelosebroek zijn ze goed waarneembaar. Ik ben dan ook geen zg. nimby (not in my back yard)

    Toch kies ik voor de richting A1……gek hĆ©???

  58. horizon says:
    15 jaar geleden

    Helaas, helaas beste Jansen.

    Bedenk dat democratie een verworven vreiheid is waar veel mensen het leven voor hebben gelaten. Daar moet je niet aan gaan knagen wanneer je je zinnetje even niet kunt krijgen.

    Bedenk dat Sploders Dijkerhoekers en Okkenbroekers geen stelletje inboorlingen zijn die je met een paar extra spiegeltjes en kraaltes in de vorm van een energiekortinkje zich laten lijmen. Je zult je huis maar willen verkopen. Je zult maar een esthetisch lulverhaal aan elkaar moeten praten over the state of ard in het mooie landschap waar je woond.

    Bedenk dat de eigenlijke kurk waar een bedrijf als Raefthuys op drijft een ongebreidelde stroom van subsidiegeld is die we met elkaar moeten ophoesten.
    Dit geld ook voor de gondeigenaren. Volgens mij heeft dit weinig meer met ondernemerslef te maken.

    Bedenk dat Raedthuys al een behoorlijke tijd de gemeentezieltjes met de wind in de rug van de provintie
    heeft kunnen bewerken. Nu pas is het gepeupel aan de beurt.
    De wind aan de A1 zou niet goed genoeg zijn voor verse stroom. Volgens mij heb ik nog nooit zoveel bullshit bij elkaar gehoord.

    Wat deze jongens kosten moet je echt wel een paar molentjes op laten draaien.

    In mijn geval woon woon ik er tussenin. In bijde gevallen A1/Espelosebroek zijn ze goed waarneembaar. Ik ben dan ook geen zg. nimby (not in my back yard)

    Toch kies ik voor de richting A1……gek hĆ©???

  59. j.jansen says:
    15 jaar geleden

    @horizon, Ik begrijp dat je nogal opgewonden bent.
    Lees nou mijn inzending eens rustig, dan zul je zien dat er dingen er anders staan dan jij het nu intrepeteerd.

  60. j.jansen says:
    15 jaar geleden

    @horizon, Ik begrijp dat je nogal opgewonden bent.
    Lees nou mijn inzending eens rustig, dan zul je zien dat er dingen er anders staan dan jij het nu intrepeteerd.

  61. horizon says:
    15 jaar geleden

    Opgewonden is niet het juiste woord. Ik vond het woord “overgedemocratiseerd” in deze niet zo gepast en daarover mijn mening gegeven. Jouw mening heb ik gewoon te respecteren. Daarom bedankt voor je opmerking.

    In de rest van mijn betoog probeer ik mensen aan het denken te zetten. Zowel voorstanders als tegenstanders!!!

    Als je echt dingen gaat uitzoeken over dit onderwerp dan kom er achter dat er veel niet strookt met wat men ons wil laten geloven.

    Dus mensen zoek dingen uit op internet. Zonder opgewonden te raken natuurlijk….daar hebben we andere sites voor.

  62. horizon says:
    15 jaar geleden

    Opgewonden is niet het juiste woord. Ik vond het woord “overgedemocratiseerd” in deze niet zo gepast en daarover mijn mening gegeven. Jouw mening heb ik gewoon te respecteren. Daarom bedankt voor je opmerking.

    In de rest van mijn betoog probeer ik mensen aan het denken te zetten. Zowel voorstanders als tegenstanders!!!

    Als je echt dingen gaat uitzoeken over dit onderwerp dan kom er achter dat er veel niet strookt met wat men ons wil laten geloven.

    Dus mensen zoek dingen uit op internet. Zonder opgewonden te raken natuurlijk….daar hebben we andere sites voor.

  63. echteP says:
    15 jaar geleden

    @horizon
    ik meen te lezen dat je nu een iets andere kijk op windenergie hebt dan in je reactie van 31-1

  64. echteP says:
    15 jaar geleden

    @horizon
    ik meen te lezen dat je nu een iets andere kijk op windenergie hebt dan in je reactie van 31-1

  65. horizon says:
    15 jaar geleden

    @tegenwind
    Eigenlijk niet mijn beste. Ik ben en blijf een groot voorstander van schone en duurzame energie. Het is vooral de manier waarop dit soort plannen door je strot worden gedrukt.

    De grootste armoe vindt je vaak tussen de oren en niet in de knip. Meestal gevoed door eigenbelang, idealisme, emotie en hoogmoed.

    De torenhoge subsidiegelden die worden verhaalt op de belastingbetaler staan helaas in geen verhouding tot dat wat we willen bereiken. Dit geld kun je dus niet meer gebruiken voor onderwijs, enovatie en onderzoek. Nedeland kenniseconomie?…laat me niet lachen.

    Verder hebben we de komende jaren nog een erfenisje te vereffenen om het bankwezen overeind te houden. De cijfers deze week van ING waren om te huilen….de bonussen die van ons belastingsgeld alweer worden uitgekeerd waren om te kotsen.

    Ook dit geld verdampt weer om de penisverlengstukken te bekostigen van afromers. Ook deze miljaren kunnen we niet meer gebruiken om een vuist te maken voor een beter milieu.

  66. horizon says:
    15 jaar geleden

    @tegenwind
    Eigenlijk niet mijn beste. Ik ben en blijf een groot voorstander van schone en duurzame energie. Het is vooral de manier waarop dit soort plannen door je strot worden gedrukt.

    De grootste armoe vindt je vaak tussen de oren en niet in de knip. Meestal gevoed door eigenbelang, idealisme, emotie en hoogmoed.

    De torenhoge subsidiegelden die worden verhaalt op de belastingbetaler staan helaas in geen verhouding tot dat wat we willen bereiken. Dit geld kun je dus niet meer gebruiken voor onderwijs, enovatie en onderzoek. Nedeland kenniseconomie?…laat me niet lachen.

    Verder hebben we de komende jaren nog een erfenisje te vereffenen om het bankwezen overeind te houden. De cijfers deze week van ING waren om te huilen….de bonussen die van ons belastingsgeld alweer worden uitgekeerd waren om te kotsen.

    Ook dit geld verdampt weer om de penisverlengstukken te bekostigen van afromers. Ook deze miljaren kunnen we niet meer gebruiken om een vuist te maken voor een beter milieu.

HoltensNieuws.nl is de grootste onafhankelijke en niet commerciƫle nieuwssite in Holten met dagelijks nieuws, de Smidsbelt Webcam, historie Holten en ruim 60.000 foto's. U vindt HoltensNieuws.nl alleen op Internet.

Meest gelezen deze week

Automobiliste ramt auto’s aan de Canadastraat

Boekenmarkt

Betaalbaar groen voor bewoners buitengebied

Organisatie kijkt zeer tevreden terug op 39ste editie Triathlon Holten

Lego Bouwlab deze zomer in Bibliotheek

Onderwerpen op HoltensNieuws.nl

atletiekvereniging smidsbelt gemeente oudheidkamer espelo waerdenborch bie toontje canadese begraafplaats fienpreuvers dijkerhoek bibliotheek de biester kulturhus carnaval blauwwit hv holten badmintonclub amazing fotoalbum dijkerhoeksfeest hmv triathlon politie beuseberg voetbal sallandse heuvelrug
  • Adverteren
  • Artikel opmaak
  • Privacybeleid
  • Disclaimer
  • Contact

Stichting Media Promoties Salland

Ā© 2025 HoltensNieuws.nl
Stichting Media Promoties Salland

Welkom!

Inloggen met je account

Wachtwoord vergeten? Aanmelden

Maak een nieuw account aan

Vul onderstaande gegevens in

Alle velden zijn verplicht Log In

Achterhaal je wachtwoord

Geef je gebruikersnaam of email adres in om je wachtwoord te resetten.

Log In
HoltensNieuws.nl
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken technologieƫn zoals cookies om informatie over uw apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Wij doen dit met als doel om u de beste HoltensNieuws.nl ervaring te bieden. Door in te stemmen met deze technologieƫn kunnen wij gegevens zoals bezoeken, gedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als u geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, zal dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden op HoltensNieuws.nl
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
  • Inloggen
  • Aanmelden
Geen resultaten
Bekijk alle zoekresultaten
  • Nieuws
    • Holtens Nieuws
    • Sport Nieuws
    • Gemeente Nieuws
    • Zakelijk Nieuws
    • Regionaal Nieuws
    • Algemeen Nieuws
    • Bekendmakingen
    • Ingezonden Nieuws
    • Nieuws insturen
  • Evenementen
  • Extra
    • Het weer
    • De VĆØĆØrkĆ Ć nte Viefkop
    • Mondig
    • Oud Holten
    • Publicaties
    • Meester Brouwer
  • Fotoalbum
  • Leven in Holten
  • Contact

Ā© 2025 HoltensNieuws.nl
Stichting Media Promoties Salland.