HOLTEN/Zwolle – De provincie Overijssel en de gemeente Rijssen-Holten ontwerpen een Groen Transferium bij het NS station Holten.
Een ruime P + R parkeergelegenheid met bijbehorende voorzieningen zal in de toekomst de schakel zijn in de verbinding tussen de kom van Holten met de Holterberg.
Het Groen Transferium is ook een belangrijk project in de plannen voor de A1 zone (vliegwielproject). De regio Oost-Nederland wil de capaciteit van de A1 vergroten en met het oog daarop het gebied van de zone spoorlijn- snelweg van Apeldoorn tot en met Twente verder ontwikkelen. Provincie Overijssel investeert ⬠125.000,- in een plan van aanpak en procesbegeleiding van het Groen Transferium.
Het Groen Transferium in Holten is een kwaliteitsproject. Ruimtelijke kwaliteit, duurzaamheid en cultuur krijgen een prominente en concrete plek in het project. Drie teams gaan hiermee aan de slag. Het beste plan wordt uitgewerkt tot een haalbaar ontwerp, dat in oktober 2010 klaar moet zijn. Eerder al maakten de provincie en gemeente afspraken over investering van Essent-gelden in Holten Hogerop, een ambitieus plan om de kern Holten toeristisch beter op de kaart te zetten.
Weer zo’n losstaand project. Discussies over de doorstroming zijn in volle gang en zijn onder de rechter. We kunnen bezoekers van de Holterberg in ons dorp niet fatsoenlijk verwelkomen want de Smidsbelt is ook onder de rechter. Ondertussen is er wel een geheel nieuw initiatief dat grote raakvlakken heeft met beide hoofdproblemen binnen ons dorp.
Een Groen Transferium bij het NS station Holten, sorry maar als dit niet in lijn wordt gebracht met de andere twee hoofdproblemen, zie ik het als een inefficiƫnt project en daarom een verspilling van geld. Wat als er een, extreem voorbeeld, zuidelijke rondweg komt, hoe gaan we dit transferium dan ontsluiten? Is het de bedoeling dat de bezoekers meteen het dorp verlaten of naar een mogelijk verkeersluw dorpsplein worden geleid waar de middenstand er van kan profiteren?
Het idee heeft wel wat leuk in zich maar het kan conflicteren met de andere hoofdproblemen. Waar is de visie voor Holten? Hoe kan de toeristen-middenstand profiteren van bezoekers en hoe kan de dagelijkseconsumenten-middenstand voldoende parkeer- en ontsluitingsmogelijkheden krijgen? Hoe krijgt de Holtense bevolking een veilig dorp met gestructureerde doorstroming?
Naar mijn mening veel te veel open vragen om zo’n project er even door te drukken. Onderzoek doen zonder overkoepelende visie (context) lijkt mij verspilling van gemeenschapsgeld.
Weer zo’n losstaand project. Discussies over de doorstroming zijn in volle gang en zijn onder de rechter. We kunnen bezoekers van de Holterberg in ons dorp niet fatsoenlijk verwelkomen want de Smidsbelt is ook onder de rechter. Ondertussen is er wel een geheel nieuw initiatief dat grote raakvlakken heeft met beide hoofdproblemen binnen ons dorp.
Een Groen Transferium bij het NS station Holten, sorry maar als dit niet in lijn wordt gebracht met de andere twee hoofdproblemen, zie ik het als een inefficiƫnt project en daarom een verspilling van geld. Wat als er een, extreem voorbeeld, zuidelijke rondweg komt, hoe gaan we dit transferium dan ontsluiten? Is het de bedoeling dat de bezoekers meteen het dorp verlaten of naar een mogelijk verkeersluw dorpsplein worden geleid waar de middenstand er van kan profiteren?
Het idee heeft wel wat leuk in zich maar het kan conflicteren met de andere hoofdproblemen. Waar is de visie voor Holten? Hoe kan de toeristen-middenstand profiteren van bezoekers en hoe kan de dagelijkseconsumenten-middenstand voldoende parkeer- en ontsluitingsmogelijkheden krijgen? Hoe krijgt de Holtense bevolking een veilig dorp met gestructureerde doorstroming?
Naar mijn mening veel te veel open vragen om zo’n project er even door te drukken. Onderzoek doen zonder overkoepelende visie (context) lijkt mij verspilling van gemeenschapsgeld.
Geweldig initiatief, ben benieuwd naar de ontwerpen. Dit sluit uitstekend aan op de lange termijn visies “de Kol en Holten Kom “en “Heerlijk Holten”.
Dat er eind 2011 “de schop in de grond moet” om voor de subsidie in aanmerking te komen is een leuke bijkomstigheid en pleit het voor de gemeente en de provincie dat het nu menens is om Holten toeristisch op de kaart te zetten. Voorwaarde zal moeten zijn dat het uiteindelijk niet conflicterend werkt tov de rond en randwegen kwestie in Holten.
Moet dat het een goede ontwikkeling is om Holten met de Holterberg te verbinden mag duidelijk zijn.
Geweldig initiatief, ben benieuwd naar de ontwerpen. Dit sluit uitstekend aan op de lange termijn visies “de Kol en Holten Kom “en “Heerlijk Holten”.
Dat er eind 2011 “de schop in de grond moet” om voor de subsidie in aanmerking te komen is een leuke bijkomstigheid en pleit het voor de gemeente en de provincie dat het nu menens is om Holten toeristisch op de kaart te zetten. Voorwaarde zal moeten zijn dat het uiteindelijk niet conflicterend werkt tov de rond en randwegen kwestie in Holten.
Moet dat het een goede ontwikkeling is om Holten met de Holterberg te verbinden mag duidelijk zijn.
De gemeente moet zorgen dat, met eventuele steun uit Zwolle een totaal en duurzaam lange termijn plan en plan van aanpak wat naar tevredenheid van burger, middenstand en toerist is, ontwikkelen.
1 groot plan van aanpak voor Holten met diverse werkonderdelen uiteengesplitst, bijv. groen verharding bouw uitgevoerd door ondernemers uit eigen gemeente
De gemeente moet zorgen dat, met eventuele steun uit Zwolle een totaal en duurzaam lange termijn plan en plan van aanpak wat naar tevredenheid van burger, middenstand en toerist is, ontwikkelen.
1 groot plan van aanpak voor Holten met diverse werkonderdelen uiteengesplitst, bijv. groen verharding bouw uitgevoerd door ondernemers uit eigen gemeente