Op maandagavond 26 juni zijn de winnaars van de Kapper Keten Awards 2017 door reviewplatform Opiness bekendgemaakt. Acht kapperketenvestigingen mogen de klantwaardering nu aan de muur hangen in hun salon omdat zij de beste klantreviews hebben ontvangen. Uit de reviewanalyse van de winnaars blijkt dat naast het leveren van een goed eindproduct, ofwel het perfecte kapsel, een luisterend oor, gezellige sfeer en goede koffie bepalend zijn voor de hoge rapportcijfers.
Net als 2016 blijkt ook dit jaar dat de winnaars uitblinken in het goed luisteren naar de klanten. De kapper levert geen kapsel maar zelfvertrouwen, dus het resultaat is van groot belang. Door persoonlijke aandacht krijgt de kapper de wensen beter in kaart en kan daardoor een beter eindproduct leveren. De kapper wordt hierdoor als meer deskundig beoordeeld.
Een praatje en een geintje
Opvallend was ook dat bij meerdere winnaars het woord āgezelligā veelvuldig werd gebruikt De sfeer in de salon levert een belangrijke bijdrage aan de overall klanttevredenheid. Een praatje, een geintje, een goede onderlinge verhouding van het team zorgen voor een goede sfeer en deze werkt door op de individuele beleving van de klant in de stoel.
Koffie en thee
Ook echt goede koffie wordt gewaardeerd en draagt bij aan het gevoel dat het gezellig en leuk is bij de kapper.
Linda Schulte van Opiness: āUit de reviews blijkt dat klanten van een kapper zich in eerste instantie in deskundige kappershanden willen begeven, als dan ook de sfeer goed is en men krijgt echt lekkere koffie aangeboden dan wordt aan alle voorwaarden voldaan om zeer hoge reviews te geven.ā
Altijd zeer tevreden in Holten bij ’t Schaartje. Gefeliciteerd!
Susan