HOLTEN – Onderzoek heeft uitgewezen dat de parkeerdruk hoog is in het centrum van Holten. Met name op de vrijdag- en zaterdagmiddag. Het college van burgemeester en wethouders wil het parkeren in goede banen leiden en heeft daarom besloten een blauwe zone in te stellen.
Dat gebeurt over ongeveer een jaar, wanneer de herinrichting van het centrum van Holten is voltooid. Tevens worden dan – op enkele na – de parkeerplaatsen op de Smidsbelt opgedoekt.
Opmerkelijk is dat de blauwe zone de eerste tijd niet wordt gehandhaafd. Dat gebeurt pas over enkele jaren, als in de tussentijd is gebleken dat de parkeerplaatsen in het centrum worden ingepikt door langparkeerders. Hardop denken B en W daarbij met name aan personeel van winkels.
In 2013 en 2014 moeten controles uitwijzen of langparkeerders er inderdaad een potje van maken. Blijkt dat het geval, dan gaat het gemeentebestuur alsnog geld uittrekken voor handhaving van de blauwe zone. De kosten worden op 10.000 euro per jaar geraamd. (bron tubantia)
Leuk, het stukje begint goed! Hadden ze veel eerder moeten doen! Alleen jammer dat het B&W vervolgens hardop denkt āhet met name te doen voor het personeel van de winkelsā Vind ik toch een behoorlijke uitgave 10.000 euro per jaar voor alleen het personeel.. Misschien maar buiten het dorp een parkeerplaats aanleggen voor het personeel van de winkels en vervolgens met pendelbussen heen en weer reiden. Als het dan echt aan het personeel ligt⦠Ik geloof wel dat (de meeste) winkeliers en personeel beseffen dat het niet zo handig is om de auto voor de zaak te parkeren. Op 1 enkele eigenwijze winkellier na!
Leuk, het stukje begint goed! Hadden ze veel eerder moeten doen! Alleen jammer dat het B&W vervolgens hardop denkt āhet met name te doen voor het personeel van de winkelsā Vind ik toch een behoorlijke uitgave 10.000 euro per jaar voor alleen het personeel.. Misschien maar buiten het dorp een parkeerplaats aanleggen voor het personeel van de winkels en vervolgens met pendelbussen heen en weer reiden. Als het dan echt aan het personeel ligt⦠Ik geloof wel dat (de meeste) winkeliers en personeel beseffen dat het niet zo handig is om de auto voor de zaak te parkeren. Op 1 enkele eigenwijze winkellier na!
4×4?
4×4?
Met heel veel reclame
Met heel veel reclame
Kijk dat is nog eens een mooie oplossing. Een blauwe zone en de eerste paar jaren niet handhaven. Kunnen we dan niet gewoon een paar jaar wachten met die zone?
Kijk dat is nog eens een mooie oplossing. Een blauwe zone en de eerste paar jaren niet handhaven. Kunnen we dan niet gewoon een paar jaar wachten met die zone?
ze worden steeds gekker hier in holten “blauwe zone” lang parkeren ,kort parkeren waar moet dat heen.
denken ze in rijssen nu werkelijk dat we een stad worden ipv een klein dorpje waar niemand straks nog naar het centrum komt door al die achterlijke onzin die ze bedenken daar.
in holten doe je boodschappen dan wil je je auto goed kwijt, dichtbij en zolang als je wil. als ik wil winkelen ga ik ergens anders naar toe een echte “stad”.
in holten word het nooit anders als nu alleen moet ik voor de boodschappen straks ook naar een andere plaats bv de grote stad markelo waar je voor de winkel kan parkeren.
ze worden steeds gekker hier in holten “blauwe zone” lang parkeren ,kort parkeren waar moet dat heen.
denken ze in rijssen nu werkelijk dat we een stad worden ipv een klein dorpje waar niemand straks nog naar het centrum komt door al die achterlijke onzin die ze bedenken daar.
in holten doe je boodschappen dan wil je je auto goed kwijt, dichtbij en zolang als je wil. als ik wil winkelen ga ik ergens anders naar toe een echte “stad”.
in holten word het nooit anders als nu alleen moet ik voor de boodschappen straks ook naar een andere plaats bv de grote stad markelo waar je voor de winkel kan parkeren.
oja al die onzin kost veel geld, maarja dat plukken we wel weer bij hun bevolking zoals de overheid dat altijd doet groot of klein.
oja al die onzin kost veel geld, maarja dat plukken we wel weer bij hun bevolking zoals de overheid dat altijd doet groot of klein.