HOLTEN – De gemeente Rijssen-Holten is vorige week bij vonnis van 10 juni 2010 van de Rechtbank Almelo veroordeeld de werkzaamheden aan de herinrichting van de Smidsbelt te staken, totdat constructief overleg is gevoerd met de eisers (Aldi en C1000). De gemeente is blij, dat na constructief overleg, de werkzaamheden weer kunnen worden hervat.
Op dinsdag 15 juni 2010 hebben leden van het college constructief overleg gevoerd met de eisers. Hierbij heeft de gemeente aangeboden medewerking te verlenen voor het instellen van een parkeerschijfzone (blauwe zone) voor de parkeerplaatsen in de nabijheid van de genoemde supermarkten. Aldi en C1000 wezen dit aanbod af en blijven bij de markering op de bestrating van meer parkeervakken.
Als gemeente hebben wij de intentie er in gezamenlijk overleg uit te komen. Daarom is een (gewijzigd) plan gemaakt waarin 27 vakaanduidingen door middel van roestvast stalen nagels in de bestrating worden gemaakt. Die vakken maken wij aan de zijde van de Aldi aan weerszijden van de rijloper over het plein Smidsbelt.
Aangepast plan
Het aangepaste plan is voorgelegd aan de advocaat van de eisers en is gevraagd naar de mening van de Aldi en C1000. De advocaat, namens deze beide supermarkten, heeft schriftelijk verklaard dat zij instemmen met het wijzigingsvoorstel/aangepaste plan. Dit onder de voorwaarde dat er een aantal bepalingen in een overeenkomst wordt opgenomen. Deze bepalingen zijn voor de gemeente niet acceptabel.
Hervatting werkzaamheden
In een reactie aan de advocaat van Aldi en C1000 heeft de gemeente aangegeven dat zij constructief overleg heeft gevoerd met hen. En gaat ervan uit dat dit gewijzigde plan nu voltooid wordt. Daarom heeft de gemeente besloten maandag 21 juni de werkzaamheden weer te hervatten. Wij streven ernaar om het plein in een zodanige uitvoering gereed te hebben, dat de geplande evenementen in de maand juli door kunnen gaan op het plein Smidsbelt.
Terug naar de oude situatie dus … dan ga ik nog steeds elders gezellig een drankje drinken. Ik snap dat de middenstand haar parkeerplaatsen nodig heeft maar ik snap het gemeentebestuur hierin helemaal niet meer. HHV wilde er tien en kreeg er 27??? en blauwe parkeerzones. Een zwalkend korte termijn beleid van ons dorpsbestuur.
Waarom niet een regeling dat vanaf zaterdagmiddag tot maandagochtend dit plein compleet autovrij is? Een klassieke win-win … maar blijkbaar te moeilijk.
Terug naar de oude situatie dus … dan ga ik nog steeds elders gezellig een drankje drinken. Ik snap dat de middenstand haar parkeerplaatsen nodig heeft maar ik snap het gemeentebestuur hierin helemaal niet meer. HHV wilde er tien en kreeg er 27??? en blauwe parkeerzones. Een zwalkend korte termijn beleid van ons dorpsbestuur.
Waarom niet een regeling dat vanaf zaterdagmiddag tot maandagochtend dit plein compleet autovrij is? Een klassieke win-win … maar blijkbaar te moeilijk.
Ik vind dit onvoorstelbaar. Maar met al dat blik op het Smidsbelt wordt het uiteraard veel gezelliger en aantrekkelijker om daar te verblijven. De uitbater van de horecagelegenheid in het Kulturhus zal hier vast ook heel erg blij mee zijn.
Het gemeentebestuur had de poot stijf moeten houden.
Ik vind dit onvoorstelbaar. Maar met al dat blik op het Smidsbelt wordt het uiteraard veel gezelliger en aantrekkelijker om daar te verblijven. De uitbater van de horecagelegenheid in het Kulturhus zal hier vast ook heel erg blij mee zijn.
Het gemeentebestuur had de poot stijf moeten houden.
Je krijgt nou een soort van drive in terras. Opzich wel heel vernieuwend!
Wat een zooitje kortzichtige!!!
Ik ontzie vanaf nu de Aldi en de C1000 wat een zooitje kortzichtige ondernemers(met een grote vraag teken bij ondernemers).
Jos Kamphuis is de enige die niet bang is om te ondernemen in Holten en rijssen!
Je krijgt nou een soort van drive in terras. Opzich wel heel vernieuwend!
Wat een zooitje kortzichtige!!!
Ik ontzie vanaf nu de Aldi en de C1000 wat een zooitje kortzichtige ondernemers(met een grote vraag teken bij ondernemers).
Jos Kamphuis is de enige die niet bang is om te ondernemen in Holten en rijssen!
Het zou ook voor de aldi en c1000 een stuk schelen wanneer “vakantiegangers”en wandelaars hun auto kunnen parkeren bij het station. Snel de parkeerplaatsen bij het station gereed maken.Of er nu 7 plaatsen zijn of 27 op het plein, het merendeel wordt niet gebruikt door de mensen die boodschappen gaan halen mar door toeristen.
Nu wordt de auto de hele dag op smidsbeld geplaatst en gaat men wandelen op de berg.
Het zou ook voor de aldi en c1000 een stuk schelen wanneer “vakantiegangers”en wandelaars hun auto kunnen parkeren bij het station. Snel de parkeerplaatsen bij het station gereed maken.Of er nu 7 plaatsen zijn of 27 op het plein, het merendeel wordt niet gebruikt door de mensen die boodschappen gaan halen mar door toeristen.
Nu wordt de auto de hele dag op smidsbeld geplaatst en gaat men wandelen op de berg.
Tjonge wat is die ruimte krap om straks achteruit de parkeerhaven uit te rijden.
Dan valt er straks nog wel veel te beleven op het Smidsbeld, want zo zullen er wel veel parkeerschades ontstaan.
Tjonge wat is die ruimte krap om straks achteruit de parkeerhaven uit te rijden.
Dan valt er straks nog wel veel te beleven op het Smidsbeld, want zo zullen er wel veel parkeerschades ontstaan.
Tijd voor de webcam? š
Tijd voor de webcam? š
Wordt het dan een crashcam?
Wordt het dan een crashcam?
heb toch wat om naar te kijken als je straks daar op het terras zit.
heb toch wat om naar te kijken als je straks daar op het terras zit.
Waardeloos !!!!
Nu krijgen de ondernemers dus hun zin.
Straks ook bij het verkeersluw maken van centrum?
Ondernemers in Holten hebben nog steeds niet in de gaten waar het echt om gaat, tevreden klanten en niet hun eigen ego/mening.
Men zou eens een voorbeeld kunnen nemen aan plaatsen waar dit wel goed geregeld is, waar men de toerist/recreant graag binnen haalt, in Holten worden ze alleen maar weg gejaagd.
Waardeloos !!!!
Nu krijgen de ondernemers dus hun zin.
Straks ook bij het verkeersluw maken van centrum?
Ondernemers in Holten hebben nog steeds niet in de gaten waar het echt om gaat, tevreden klanten en niet hun eigen ego/mening.
Men zou eens een voorbeeld kunnen nemen aan plaatsen waar dit wel goed geregeld is, waar men de toerist/recreant graag binnen haalt, in Holten worden ze alleen maar weg gejaagd.
Er had nog wel een rij auto’s meer op gekund, die paar dagen per jaar dat het mooi weer is en dat er mensen op het terras zitten is toch bijna 0. als we naar het kultuurhuus gaan willen we de auto toch ook graag zo dicht mogelijk bij parkeren(want dat willen we toch altijd, als het kan met de auto naar binnen). Ik heb het idee dat er onder de lezers (reageerders) op Holtens Nieuws een grote hoeveelheid kroeg bezoekers zitten en geen winkelend publiek die alleen maar op het terras en in de kroeg zitten en dan lopend of met de fiets gaan omdat ze dan kunnen zuipen.
Er had nog wel een rij auto’s meer op gekund, die paar dagen per jaar dat het mooi weer is en dat er mensen op het terras zitten is toch bijna 0. als we naar het kultuurhuus gaan willen we de auto toch ook graag zo dicht mogelijk bij parkeren(want dat willen we toch altijd, als het kan met de auto naar binnen). Ik heb het idee dat er onder de lezers (reageerders) op Holtens Nieuws een grote hoeveelheid kroeg bezoekers zitten en geen winkelend publiek die alleen maar op het terras en in de kroeg zitten en dan lopend of met de fiets gaan omdat ze dan kunnen zuipen.
Klanten die winkelen willen de auto voor de stoep parkeren.
Bezoekers van het kulturhus idem.
Dat winkeliers parkeerplaatsen willen is dus duidelijk.
Voor de horeca en toerisme is een plein met auto’s nu juist
een groot minpunt.
Tegenstrijdige belangen omdat aan het plein winkels en horeca zijn gevestigd. De keuze die je maakt, horeca of winkeliers of beide partijen, moet gedragen worden door iedereen.
Blijkbaar ging de gemeente te kort door de bocht.
Te snel werd besloten om het plein autovrij te maken, zonder
alle partijen gehoord te hebben.
Een optie om alleen overdag te parkeren is een oplossing die voor iedereen kan werken. Overdag boodschappen doen en ’s avonds een ijsje, drankje of een hapje in het centrum.
Jammer dat het zo is gelopen. Hopen dat deze bouwput toch voor de triatlon gebruiksklaar is. In deze puinhoop is het voor geen enkele partij een visitekaartje.
Johan Schuppert
Klanten die winkelen willen de auto voor de stoep parkeren.
Bezoekers van het kulturhus idem.
Dat winkeliers parkeerplaatsen willen is dus duidelijk.
Voor de horeca en toerisme is een plein met auto’s nu juist
een groot minpunt.
Tegenstrijdige belangen omdat aan het plein winkels en horeca zijn gevestigd. De keuze die je maakt, horeca of winkeliers of beide partijen, moet gedragen worden door iedereen.
Blijkbaar ging de gemeente te kort door de bocht.
Te snel werd besloten om het plein autovrij te maken, zonder
alle partijen gehoord te hebben.
Een optie om alleen overdag te parkeren is een oplossing die voor iedereen kan werken. Overdag boodschappen doen en ’s avonds een ijsje, drankje of een hapje in het centrum.
Jammer dat het zo is gelopen. Hopen dat deze bouwput toch voor de triatlon gebruiksklaar is. In deze puinhoop is het voor geen enkele partij een visitekaartje.
Johan Schuppert
@snies
Jammer Johan, je bent blijkbaar nog van de oude generatie “ondernemers”.
Het winkelend publiek wil een gezellig en knus winkelcentrum, waar je tussendoor een broodje of een bakkie kan doen, of bij mooi weer een drankje kan nuttigen op een gezellig terras.
Ja als je naar de supermarkt gaat wil je niet al te ver lopen met je winkelkarretje.
Denk dat de toeristen heel wat geld int laadje brengen, dus jaag ze vooral weg naar omliggende plaatsen.
Als ondernemer wil je klanten toch zo lang mogelijk in je zaak om koop(gedrag) te bevorderen, daar geldt dan ook bij dat je ze zo lang mogelijk in Holten wil houden en daar past een gezellig plein zonder auto’s bij.
Bezoekers van Kulturhus kunnen aan de achterzijde parkeren, daar is/zijn en komt/komen voldoende plaatsen.
@pleister
kort door de bocht hoor, wel eens gehoord van een gezellig terras waar je een bakkie koffie/thee kan doen, dan moet je vooral zo’n plein vol zetten met blik.
Trouwens een negatieve houding van je, ook al in ander forum waarin je wenst dat klavier al eerder was afgebrand, iets tegen cafe/horeca of zo? Of laat jij je gezellig thuis vollopen.
@snies
Jammer Johan, je bent blijkbaar nog van de oude generatie “ondernemers”.
Het winkelend publiek wil een gezellig en knus winkelcentrum, waar je tussendoor een broodje of een bakkie kan doen, of bij mooi weer een drankje kan nuttigen op een gezellig terras.
Ja als je naar de supermarkt gaat wil je niet al te ver lopen met je winkelkarretje.
Denk dat de toeristen heel wat geld int laadje brengen, dus jaag ze vooral weg naar omliggende plaatsen.
Als ondernemer wil je klanten toch zo lang mogelijk in je zaak om koop(gedrag) te bevorderen, daar geldt dan ook bij dat je ze zo lang mogelijk in Holten wil houden en daar past een gezellig plein zonder auto’s bij.
Bezoekers van Kulturhus kunnen aan de achterzijde parkeren, daar is/zijn en komt/komen voldoende plaatsen.
@pleister
kort door de bocht hoor, wel eens gehoord van een gezellig terras waar je een bakkie koffie/thee kan doen, dan moet je vooral zo’n plein vol zetten met blik.
Trouwens een negatieve houding van je, ook al in ander forum waarin je wenst dat klavier al eerder was afgebrand, iets tegen cafe/horeca of zo? Of laat jij je gezellig thuis vollopen.
Is dit hier de voormalige Sovjet-unie? ben je anders denkend en geen cafeganger dan wordt je weggestemd. Deze site is geen afspiegeling van de complete Holtense bevolking maar van een groep die regematig op een terrasje zit.
PS. Het is niet dat ik iets tegen het Klavier heb maar het pand is gewoon een keer aan vervanging toe.Dan kon het Klavier ergens anders heen verhuizen en hadden ze er een mooie grote C1000 van kunnen maken.(geen sloopkosten en de verzekering doet er een mooi duitje bij om nieuw te bouwen).
Is dit hier de voormalige Sovjet-unie? ben je anders denkend en geen cafeganger dan wordt je weggestemd. Deze site is geen afspiegeling van de complete Holtense bevolking maar van een groep die regematig op een terrasje zit.
PS. Het is niet dat ik iets tegen het Klavier heb maar het pand is gewoon een keer aan vervanging toe.Dan kon het Klavier ergens anders heen verhuizen en hadden ze er een mooie grote C1000 van kunnen maken.(geen sloopkosten en de verzekering doet er een mooi duitje bij om nieuw te bouwen).
@pleister
Volgens mij ben je een beetje de weg kwijt. ZUURPRUIM….
@pleister
Volgens mij ben je een beetje de weg kwijt. ZUURPRUIM….
Kunnen we er geen Groen Transferium van maken?
Kunnen we er geen Groen Transferium van maken?
Ja leuk een park in het centrum van Holten, van Smidsbelt via Kalfstermansweide naar het station. Pffffff
Ja leuk een park in het centrum van Holten, van Smidsbelt via Kalfstermansweide naar het station. Pffffff
@Slag
Ik ben niet van de oude generatie ondernemers.In het centrum barst het van de parkeerplaatsen. De parkeerplaatsen bij de ABN, de parkeerplaats bij Broekmaat en zelfs de plekken achter de paaltjes van Kalfstermansplein staan vaak leeg.
Toch ben je dan op loopafstand van winkels als Wedda, van de Maat en de dierenwinkel.
Toen het gemeentehuis er nog was, stonden de parkeerplaatsen achter het gemeentehuis lang niet altijd vol, bij de voordeur op het plein was nooit plek overdag….
Ik stel vast dat winkelend publiek het liefst voor de deur van de winkel de auto neerzet. Niet alleen bij supermarkten geldt dit…
Ik pleit voor een autovrij plein. Maar alle betrokken partijen moeten wel achter een plan staan. De gemeente ging te kort door de bocht door te starten met de werkzaamheden. De rekening werd gepresenteerd.
Gelukkig zijn de stratenmakers weer aan het werk.
@Slag
Ik ben niet van de oude generatie ondernemers.In het centrum barst het van de parkeerplaatsen. De parkeerplaatsen bij de ABN, de parkeerplaats bij Broekmaat en zelfs de plekken achter de paaltjes van Kalfstermansplein staan vaak leeg.
Toch ben je dan op loopafstand van winkels als Wedda, van de Maat en de dierenwinkel.
Toen het gemeentehuis er nog was, stonden de parkeerplaatsen achter het gemeentehuis lang niet altijd vol, bij de voordeur op het plein was nooit plek overdag….
Ik stel vast dat winkelend publiek het liefst voor de deur van de winkel de auto neerzet. Niet alleen bij supermarkten geldt dit…
Ik pleit voor een autovrij plein. Maar alle betrokken partijen moeten wel achter een plan staan. De gemeente ging te kort door de bocht door te starten met de werkzaamheden. De rekening werd gepresenteerd.
Gelukkig zijn de stratenmakers weer aan het werk.
@snies
Is toch ook logisch als er plek/ruimte is zet je de auto daar neer waar die het dichtst bij de winkel staat.
Maar dat betekend nog niet dat men/klant wel een stukje wil lopen om bij drogist, bakker, slager te komen.
Ik pleit ook voor een autovrij plein, zie er juist de voordelen van, extra klanten/toeristen (behouden). Maar je zal het nooit alle partijen naar de zin maken.
Voor de Triathlon maakt het toch al niks meer uit want die zagen de bui al hangen, mede omdat Smidsbelt te klein werd, en zijn naar Kalfstermansweide verkast
@snies
Is toch ook logisch als er plek/ruimte is zet je de auto daar neer waar die het dichtst bij de winkel staat.
Maar dat betekend nog niet dat men/klant wel een stukje wil lopen om bij drogist, bakker, slager te komen.
Ik pleit ook voor een autovrij plein, zie er juist de voordelen van, extra klanten/toeristen (behouden). Maar je zal het nooit alle partijen naar de zin maken.
Voor de Triathlon maakt het toch al niks meer uit want die zagen de bui al hangen, mede omdat Smidsbelt te klein werd, en zijn naar Kalfstermansweide verkast
Als ik op de tekening kijk voor de herinrichting van de Smidsbelt, zie ik 2 rijen parkeervakken, met in totaal 27 parkeerplaatsen e.e.a. overƩƩngekomen tussen gemeente en middenstanders.
Als je de situatie op de Smidsbelt werkelijk bekijkt staan er vaal het dubbele aantal auto’s her en de r over het plein.
Wat is nu eigenlijk de bedoeling op de Smidsbelt?
En ja waar blijven de varkens en de pomp?
Helemaal mee eens.Is dit nu dat mooie plein dat beloofd is?? Het staat elke dag vol met auto’s. Er zijn her en der al olievlekken te zien op die mooie stenen. Erg jammer. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt, dat mensen alleen de 2 rijen parkeervakken mogen gaan benutten en niet het hele plein. En ja, waar blijven de varkens en de pomp?
Als ik op de tekening kijk voor de herinrichting van de Smidsbelt, zie ik 2 rijen parkeervakken, met in totaal 27 parkeerplaatsen e.e.a. overƩƩngekomen tussen gemeente en middenstanders.
Als je de situatie op de Smidsbelt werkelijk bekijkt staan er vaal het dubbele aantal auto’s her en de r over het plein.
Wat is nu eigenlijk de bedoeling op de Smidsbelt?
En ja waar blijven de varkens en de pomp?
Helemaal mee eens.Is dit nu dat mooie plein dat beloofd is?? Het staat elke dag vol met auto’s. Er zijn her en der al olievlekken te zien op die mooie stenen. Erg jammer. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt, dat mensen alleen de 2 rijen parkeervakken mogen gaan benutten en niet het hele plein. En ja, waar blijven de varkens en de pomp?