HOLTEN – Vorig jaar ging de gemeenteraad van Rijssen-Holten akkoord met verder onderzoek naar de noordelijke rondweg om Holten, maar hoe nodig is die weg eigenlijk om de verkeersdruk in het centrum van dorp te verminderen?
In het recente verleden is een stevige lobby gevoerd om de rondweg op de agenda te krijgen, want het doorgaande verkeer zorgt voor veel overlast en vertraging in het centrum van Holten. Maar de vraag is of het doorgaande verkeer wel de hoofdschuldige is aan die overlast.
Wie het centrum van Holten kent als automobilist, mijdt het zoveel mogelijk. Dagelijks rijden er zoān 8000 autoās door het centrum van Holten. Volgens wethouder Ben Wolterink (ChristenUnie) heeft verkeersonderzoek uitgewezen dat eenderde deel van het verkeer dat in het centrum komt doorgaand is, dus niet in Holten zelf moet zijn. Dat zijn dus nog 2700 autoās per dag. Tweederde (bijna 5400) moet dus wel degelijk in het centrum van het dorp zijn om boodschappen te doen, te winkelen, om te werken of iets dergelijks.
āDe provincie ziet de noodzaak kennelijk niet zo, want zij heeft al uitgesproken dat aanleg van een noordelijke rondweg om Holten voor 2020 bepaald geen prioriteit heeft. In een brief heeft de provincie gezegd tot dat jaar geen wezenlijk knelpunt in de verkeersituatie in Holten te zienā, zegt Wolterink.
Navraag bij de provincie leert zelf dat er helemaal geen prioriteit wordt gegeven aan een rondweg om Holten. āDe verkeerscijfers tonen aan dat er herlemaal geen regionale noodzaak is om een rondweg aan te leggen. Daar komt nog bij dat het provinciaal beleid thans zodanig is dat de aanleg van rondwegen zoveel mogelijk moet worden vermedenā, aldus een woordvoerder van de provincie.
Een noordelijk rondweg om Holten kost, zo is doorgerekend, een slordige zestien miljoen euro. En dat is dan naar het huidige prijspeil. Wie weet wat de prijs zal zijn over krap tien jaar. Ervaringen uit het verleden leren dat daar in de loop van de tijd miljoenen moet worden bijgepast.
Het is ook niet meer dan logisch dat de provincie Ʃn de gemeente Rijssen-Holten voorlopig meer zien in de aanleg van het WansinktracƩ en het ZilverzandtracƩ.
āMet het WansinktracĆ© kan binnenkort worden begonnen en voor het ZilverzandtracĆ© is het wachten nog op een uitpsraak van de Raad van State en ook doorover verwachten we binnenkort duidelijkheidā, aldus Wolterink.
Voor deze oplossing voor het verkeersprobleem in het centrum wordt een knip gemaakt in Dorpsstraat/Oranjestraat en moet het verkeer rijden via de doorgetrokken Waardenborchstraat, de Wansinkstraat en de Industriestraat richting Deventer, het WansinktracƩ. Vanuit Rijssen komt er dan een omleiding over de Zilverzandweg langs het spoor, het zogeheten ZilverzandtracƩ.
Voor de Burgerinitiatiefgroep, die vorig jaar een enquĆŖte hield over de rondweg, zijn die maatregelen verre van voldoende.
Volgens de groep, onder aanvoering van de voormalig directeur van het bedrijf Nido, Johan Jansen, moet de rondweg er wel degelijk komen, langs de spoorlijn Deventer-Almelo.
Maar er zijn ook Holtenaren die vinden dat daarmee de prachtige enk en het Beukenlaantje tussen Holterberg en het dorp geweld worden aangedaan. En het kan zoveel eenvoudiger, vinden zij. Een van de grootste knelpunten in het dorp is de situatie in de Dorpsstraat ter hoogte van de Smidsbelt. Vrij dichtbij elkaar zijn drie supermarkten: Albert Heijn, C1000 en Aldi. Albert Heijn heeft een parkeerplaats achter de zaak, nabij Kalfstermansweide.
Het probleem met het verkeer in de Dorpsstraat wordt voor een groot deel veroorzaakt door autoās die na bezoek aan AH weer de Dorpsstraat willen oprijden. Dat kan niet anders omdat uitrijden via de Kalfstermansweide door paaltjes onmogelijk wordt gemaakt. Een aantal keren – bij activiteiten – is een paaltje bij een van de twee uitgangen van Kalfstermansweide weggehaald omdat er anders te veel opstoppingen zouden zijn. De autoās konden nu bij AH wegrijden via het Zwarte Pad naar de Stationsstraat en meteen waren er nauwelijks nog problemen met de doorstroming in de Dorpsstraat.
De oplossing, die klanten van AH maar ook middenstanders voor ogen staat is om uitrijden via Kalfstermansweide richting Stationsstraat en aan de andere kant via de Kerkhofsweg mogelijk te maken om zo het grootste probleem met het autoverkeer in het centrum op te lossen. Volgens wethouder Wolterink liggen er echter afspraken uit het verleden met bewoners bij de Kalfstermansweide, dat ze geen verkeer voor hun woning zouden krijgen.
Maar het wegkopen van die mensen is altijd nog stukken goedkoper dan het aanleggen van een rondweg, aldus de Holtenaren die de rondweg een stap te ver vinden. Zij zijn overigens niet voor de optie om de supermarkten uit het centrum te halen. Dat is niet alleen een dure oplossing maar ook een slechte omdat het weghalen van de grootgrutters het Holtense centrum meer kwaad dan goed zou doen. De gemeente hoopt dat de aanleg van de beide tracƩs afdoende zal zijn om van het centrum van Holten een verkeersluw 30 km-gebied te maken.
(bron tubantia)
8100 auto,s per dag
2700 doorgaand verkeer
5400 plaatselijk verkeer
Holten +/- 9000 inwoners
1/3 onder de 18 jaar
1/3 werkt buiten Holten
1/3 start 5400 keer de auto
doeiiiiiiiiiiiiii.
8100 auto,s per dag
2700 doorgaand verkeer
5400 plaatselijk verkeer
Holten +/- 9000 inwoners
1/3 onder de 18 jaar
1/3 werkt buiten Holten
1/3 start 5400 keer de auto
doeiiiiiiiiiiiiii.
De oplossing is dus heel eenvoudig… Maak van het zwarte pad een bredere weg naar de stationsstraat voor autoverkeer. Desnoods eenrichtingsverkeer.
Rondweg maakt meer kapot dan nodig is.
De oplossing is dus heel eenvoudig… Maak van het zwarte pad een bredere weg naar de stationsstraat voor autoverkeer. Desnoods eenrichtingsverkeer.
Rondweg maakt meer kapot dan nodig is.
@Tegenwind,
Waar staat dat 5400 auto’s van Holtenaren zijn?
Er werken hier ook mensen van buiten Holten.
En vakantiegangers die met de auto boodschappen halen in het centrum.
Die zitten ook in die 5400 bewegingen.
Dus je berekening loopt een beetje mank
@Tegenwind,
Waar staat dat 5400 auto’s van Holtenaren zijn?
Er werken hier ook mensen van buiten Holten.
En vakantiegangers die met de auto boodschappen halen in het centrum.
Die zitten ook in die 5400 bewegingen.
Dus je berekening loopt een beetje mank
Alleen de plaatselijke supermarkten hebben op normale dagen al ruim 2900 klanten, waarvan ik schat dat 65 % met de auto komt. Dat wil zeggen 3770 verkeersbewegingen in het centrum van Holten, waarvan de overige middenstanders ook dankbaar gebruik van maken.Kortom een levendig centrum waarin betere ontsluitingen nodig zijn en de parkeerfaciliteiten optimaal benut moeten gaan worden. De wethouder en de verslaggever van de Tubantia zitten op de goede weg !
Alleen de plaatselijke supermarkten hebben op normale dagen al ruim 2900 klanten, waarvan ik schat dat 65 % met de auto komt. Dat wil zeggen 3770 verkeersbewegingen in het centrum van Holten, waarvan de overige middenstanders ook dankbaar gebruik van maken.Kortom een levendig centrum waarin betere ontsluitingen nodig zijn en de parkeerfaciliteiten optimaal benut moeten gaan worden. De wethouder en de verslaggever van de Tubantia zitten op de goede weg !
2900 x 65% = 1885
vervolgens doe je dat gemakshalve maar maal 2 om op 3770 uit te komen. Hoe rekent een middenstander zich rijk.
Levendig centrum? laat me niet lachen Markelo is nog gezelliger.
2900 x 65% = 1885
vervolgens doe je dat gemakshalve maar maal 2 om op 3770 uit te komen. Hoe rekent een middenstander zich rijk.
Levendig centrum? laat me niet lachen Markelo is nog gezelliger.
Krijgt Holten ooit een levendig centrum?
Holten kun je als dorp vergelijken met Hellendoorn maar alles wat Hellendoorn heeft heeft Holten totaal niet, zie bv. het Helders feest
OkƩ wij hebben 3 supermarkten maar het Keunefeest is al lang geen dorpsfeest meer.
Wil je een levendig centrum hebben moet je wel iets organiseren waar de mensen op af komen. Ja wij hebben de Triatlon, maar dat speelt zich grotendeels af rond het dorp en het centrum is nauwelijks bereikbaar.
De rondweg-perikelen hebben in Hellendoorn begin jaren 80 ook gespeeld. De Dorpsstraat is toen verkeersluw gemaakt en er zijn een aantal wegen rond het dorp aangepast om hier een “rondweg” van te maken. Eigenlijk wat men nu in Holten ook wil maar in Holten moet er wel het ƩƩn en ander voor gesloopt worden.
Nu 30 jaar later voldoen deze wegen al lang niet meer en is men al ver gevorderd om een echte rondweg aan te leggen om het dorp, waardoor doorgaand verkeer nauwelijks meer door het dorp hoeft.
Hierbij zie ik dat de gemeente Hellendoorn veel doortastender te werk gaat dan de gemeente Holten en nu Rijssen-Holten.
In Holten wordt, wat ik van familie heb begrepen, al 60 jaar over een rondweg gesproken, maar daar blijft het ook bij… verder gebeurt er niets.
Volgens de provincie is er geen prioriteit voor een rondweg voor 2020 en in de tussentijd gebeurt er weer niets, en voor je het weet is het 2020.
En dan blijkt in 2020 dat er toch een rondweg moet komen ben je zo weer 10 jaar verder voor ie er werkelijk ligt en kost ie 30 miljoen.
Krijgt Holten ooit een levendig centrum?
Holten kun je als dorp vergelijken met Hellendoorn maar alles wat Hellendoorn heeft heeft Holten totaal niet, zie bv. het Helders feest
OkƩ wij hebben 3 supermarkten maar het Keunefeest is al lang geen dorpsfeest meer.
Wil je een levendig centrum hebben moet je wel iets organiseren waar de mensen op af komen. Ja wij hebben de Triatlon, maar dat speelt zich grotendeels af rond het dorp en het centrum is nauwelijks bereikbaar.
De rondweg-perikelen hebben in Hellendoorn begin jaren 80 ook gespeeld. De Dorpsstraat is toen verkeersluw gemaakt en er zijn een aantal wegen rond het dorp aangepast om hier een “rondweg” van te maken. Eigenlijk wat men nu in Holten ook wil maar in Holten moet er wel het ƩƩn en ander voor gesloopt worden.
Nu 30 jaar later voldoen deze wegen al lang niet meer en is men al ver gevorderd om een echte rondweg aan te leggen om het dorp, waardoor doorgaand verkeer nauwelijks meer door het dorp hoeft.
Hierbij zie ik dat de gemeente Hellendoorn veel doortastender te werk gaat dan de gemeente Holten en nu Rijssen-Holten.
In Holten wordt, wat ik van familie heb begrepen, al 60 jaar over een rondweg gesproken, maar daar blijft het ook bij… verder gebeurt er niets.
Volgens de provincie is er geen prioriteit voor een rondweg voor 2020 en in de tussentijd gebeurt er weer niets, en voor je het weet is het 2020.
En dan blijkt in 2020 dat er toch een rondweg moet komen ben je zo weer 10 jaar verder voor ie er werkelijk ligt en kost ie 30 miljoen.
Anoniem reageren is coooool!!!
Anoniem reageren is coooool!!!
Geweldig! Inderdaad op de goede weg.
Het is een heel makkelijke keuze, of iedereen gaat er weer lekker tegenin en er gebeurt de komende 30 jaar helemaal niets. Of we beginnen met deze oplossing en hebben dan in ieder geval iets bereikt, want helpen doet het zeker.
Geweldig! Inderdaad op de goede weg.
Het is een heel makkelijke keuze, of iedereen gaat er weer lekker tegenin en er gebeurt de komende 30 jaar helemaal niets. Of we beginnen met deze oplossing en hebben dan in ieder geval iets bereikt, want helpen doet het zeker.
@ A.noniem (aka D.Markvoort), zolang het bijdraagt aan de discussie! Iets wat je nu niet doet!
@ A.noniem (aka D.Markvoort), zolang het bijdraagt aan de discussie! Iets wat je nu niet doet!
En dat is precies het hele punt Hans. Er zijn inspraakavonden geweest, discussiebijeenkomsten en van alles en nog wat. Wat was het daar rustig. Waarom worden onderzoeken die iets anders beweren dan pro-rondweg in twijfel getrokken door mensen die er tegen zijn in het anoniem en waarom reageren er nu wel mensen die tĆ©gen de rondweg zijn wanneer dat anoniem op internet kan en zijn mensen niet bij de discussies etc?!?! Vandaar, anoniem reageren is….
En dat is precies het hele punt Hans. Er zijn inspraakavonden geweest, discussiebijeenkomsten en van alles en nog wat. Wat was het daar rustig. Waarom worden onderzoeken die iets anders beweren dan pro-rondweg in twijfel getrokken door mensen die er tegen zijn in het anoniem en waarom reageren er nu wel mensen die tĆ©gen de rondweg zijn wanneer dat anoniem op internet kan en zijn mensen niet bij de discussies etc?!?! Vandaar, anoniem reageren is….
@Slag, Ik heb het over verkeersbewegingen, dat wil zeggen zowel het centrum in als uit rijden. Dit is wat anders dan doorgaand verkeer, het woord zegt het immers al.Het aantal van 3770 zijn dus boodschappen/winkel verkeersbewegingen. We zijn in Holten immers een “boodschappen” dorp. Met betrekking tot het woord “levendig”, dit is wat anders als “gezellig” , daar ben ik het met je eens dat het centrum van Markelo, momenteel gezelliger oogt. Na de gereedkoming van de Smidsbelt en realisering van zowel de Zilverzand als het HJ Wansingtrace en vervolgens opnieuw bestraten van de Dorpsstraat met een breder troittoir aan de zuidzijde. Het resultaat zal dan zijn dat we voor een plaats als Holten met een kleine 9000 inwoners een goed levendig en gezellig centrum hebben met een fatsoenlijk winkelbestand en de daar bij behorende voorzieningen
@Slag, Ik heb het over verkeersbewegingen, dat wil zeggen zowel het centrum in als uit rijden. Dit is wat anders dan doorgaand verkeer, het woord zegt het immers al.Het aantal van 3770 zijn dus boodschappen/winkel verkeersbewegingen. We zijn in Holten immers een “boodschappen” dorp. Met betrekking tot het woord “levendig”, dit is wat anders als “gezellig” , daar ben ik het met je eens dat het centrum van Markelo, momenteel gezelliger oogt. Na de gereedkoming van de Smidsbelt en realisering van zowel de Zilverzand als het HJ Wansingtrace en vervolgens opnieuw bestraten van de Dorpsstraat met een breder troittoir aan de zuidzijde. Het resultaat zal dan zijn dat we voor een plaats als Holten met een kleine 9000 inwoners een goed levendig en gezellig centrum hebben met een fatsoenlijk winkelbestand en de daar bij behorende voorzieningen
Kijk een bredere stoep aan de zuidzijde van de Dorpsstraat is een goede zaak. Ik heb nooit begrepen waarom hier zo’n smal stoepje langs moest. Zo’n smal stoepje maakt het niet interessant om snel even naar die winkels te gaan.
Kijk een bredere stoep aan de zuidzijde van de Dorpsstraat is een goede zaak. Ik heb nooit begrepen waarom hier zo’n smal stoepje langs moest. Zo’n smal stoepje maakt het niet interessant om snel even naar die winkels te gaan.
@Merwe
Wat het stoepje aan de zuidkant van de Dorpsstraat betreft kan ik je hopelijk wat wijzer maken.
Na dat Hotel Cafe Restaurant Holterman afgebroken was, bleef Holten enkele jaren lang met een lelijk en gevaarlijk
gat zitten.
De wat oudere Holtenaren kennen het nog als “het gat van Holten”
Uit zeer betrouwbare bron heb ik toen het volgende vernomen.
De toenmalige bouwgroep DURA wilde wel bouwen, maar alleen groter als dat de gemeente toestond.
De winkels waren in het gemeentelijke plan te ondiep.
Na jaren lang getouwtrek heeft de gemeente de grote fout gemaakt door op het laatst toch toestemming voor de bouw gegeven (al zullen ze dat altijd ontkennen),waardoor dit trottoir nu 60 centimeter smaller is dan oorspronkelijk in de gemeentelijke planning was opgenomen.(en Dura natuurlijk enkele tonnen rijker)
De de beoogde breedte van het trottoir is nog mooi te zien voor het voormalige Schlecker (Wonnink) pand.
Wat betreft de uitrit naar de Kerkhofsweg (weer zo’n blunder van het toenmalig Gemeentebestuur )
Wat jij stelt is een veel betere optie, weg met het Zwarte Pad, bij mijn weten is de woning t.o.het cafe eigendom van Nijhuis bouwbedrijf in Rijssen.
Koop enkele meters grond van Nijhuis, haal het Zwarte Pad van de wegenlegger, verwijder de heg,leg nieuwe bestrating en je kunt Kalfstermansweide nog beter bereiken c/q verlaten dan vanaf de Kerkhofsweg, en hoef je geen grote investeringen te maken ,zoals het opkopen van de woning van de fam. Baan etc.
Maar ja, ambtenaar-hersenen werken meestal zeer traag andersom als bij de weldenkende mensen (de goede uitgezonderd)
Las ook nog een juichend bericht in Tubantia over de ontsluiting van Rijssen richting A1 door de 3 tunnels.
Maar als je dan verder leest, dan komen de 2 bottle necks, n.l de spoorwegovergang bij het zwembad en de aansluiting naar de Markelose weg.
Laten deze nu onde provincie vallen, dus tot 2020 geen schijn van kans.
De wachttijden zullen op deze punten alleen maar oplopen, meer treinen, meer verkeer richting Raale -Zwolle.
@Merwe
Wat het stoepje aan de zuidkant van de Dorpsstraat betreft kan ik je hopelijk wat wijzer maken.
Na dat Hotel Cafe Restaurant Holterman afgebroken was, bleef Holten enkele jaren lang met een lelijk en gevaarlijk
gat zitten.
De wat oudere Holtenaren kennen het nog als “het gat van Holten”
Uit zeer betrouwbare bron heb ik toen het volgende vernomen.
De toenmalige bouwgroep DURA wilde wel bouwen, maar alleen groter als dat de gemeente toestond.
De winkels waren in het gemeentelijke plan te ondiep.
Na jaren lang getouwtrek heeft de gemeente de grote fout gemaakt door op het laatst toch toestemming voor de bouw gegeven (al zullen ze dat altijd ontkennen),waardoor dit trottoir nu 60 centimeter smaller is dan oorspronkelijk in de gemeentelijke planning was opgenomen.(en Dura natuurlijk enkele tonnen rijker)
De de beoogde breedte van het trottoir is nog mooi te zien voor het voormalige Schlecker (Wonnink) pand.
Wat betreft de uitrit naar de Kerkhofsweg (weer zo’n blunder van het toenmalig Gemeentebestuur )
Wat jij stelt is een veel betere optie, weg met het Zwarte Pad, bij mijn weten is de woning t.o.het cafe eigendom van Nijhuis bouwbedrijf in Rijssen.
Koop enkele meters grond van Nijhuis, haal het Zwarte Pad van de wegenlegger, verwijder de heg,leg nieuwe bestrating en je kunt Kalfstermansweide nog beter bereiken c/q verlaten dan vanaf de Kerkhofsweg, en hoef je geen grote investeringen te maken ,zoals het opkopen van de woning van de fam. Baan etc.
Maar ja, ambtenaar-hersenen werken meestal zeer traag andersom als bij de weldenkende mensen (de goede uitgezonderd)
Las ook nog een juichend bericht in Tubantia over de ontsluiting van Rijssen richting A1 door de 3 tunnels.
Maar als je dan verder leest, dan komen de 2 bottle necks, n.l de spoorwegovergang bij het zwembad en de aansluiting naar de Markelose weg.
Laten deze nu onde provincie vallen, dus tot 2020 geen schijn van kans.
De wachttijden zullen op deze punten alleen maar oplopen, meer treinen, meer verkeer richting Raale -Zwolle.
@ windmee
het moge duidelijk zijn dat mijn berekening(eerder een opwelling) natte vingerwerk en niet onderbouwd is,maar wel is net zo dicht bij de waarheid kan liggen als alle eerdere tellingen.Dat alle 5400???? bewegingen naar het centrum en weer terug naar huis is zal kloppen,maar of die 2700 doorgaande bewegingen(s,morgens en/of s,avonds)ook x2 is geteld kan ik nergens ontdekken.Voor de eerlijkheid doen we dit x1,5 dan zit ik ook al op 4050.Hier is misschien ook wel iets mank.Vervolgens als je het onderstaande citaat leest,concludeer ik daaruit dat het probleem op de parkeerplaats licht en niet in de dorpsstraat.
Het probleem met het verkeer in de Dorpsstraat wordt voor een groot deel veroorzaakt door autoās die na bezoek aan AH weer de Dorpsstraat willen oprijden. Dat kan niet anders omdat uitrijden via de Kalfstermansweide door paaltjes onmogelijk wordt gemaakt. Een aantal keren – bij activiteiten – is een paaltje bij een van de twee uitgangen van Kalfstermansweide weggehaald omdat er anders te veel opstoppingen zouden zijn. De autoās konden nu bij AH wegrijden via het Zwarte Pad naar de Stationsstraat en meteen waren er nauwelijks nog problemen met de doorstroming in de Dorpsstraat.
Hier begrijp ik van dat als men de Dorpsstraat op wil rijden deze al bezet is met misschien wel doorgaand verkeer.
Maar na 13 reactie,s zijn we al bij de stoeptegels van het Dura pand en bij nr.14 zullen de klinkers er wel op de kop in liggen,maar als we de reactie,s netjes houden is dit leuker dan winkelen bij appie.
@ windmee
het moge duidelijk zijn dat mijn berekening(eerder een opwelling) natte vingerwerk en niet onderbouwd is,maar wel is net zo dicht bij de waarheid kan liggen als alle eerdere tellingen.Dat alle 5400???? bewegingen naar het centrum en weer terug naar huis is zal kloppen,maar of die 2700 doorgaande bewegingen(s,morgens en/of s,avonds)ook x2 is geteld kan ik nergens ontdekken.Voor de eerlijkheid doen we dit x1,5 dan zit ik ook al op 4050.Hier is misschien ook wel iets mank.Vervolgens als je het onderstaande citaat leest,concludeer ik daaruit dat het probleem op de parkeerplaats licht en niet in de dorpsstraat.
Het probleem met het verkeer in de Dorpsstraat wordt voor een groot deel veroorzaakt door autoās die na bezoek aan AH weer de Dorpsstraat willen oprijden. Dat kan niet anders omdat uitrijden via de Kalfstermansweide door paaltjes onmogelijk wordt gemaakt. Een aantal keren – bij activiteiten – is een paaltje bij een van de twee uitgangen van Kalfstermansweide weggehaald omdat er anders te veel opstoppingen zouden zijn. De autoās konden nu bij AH wegrijden via het Zwarte Pad naar de Stationsstraat en meteen waren er nauwelijks nog problemen met de doorstroming in de Dorpsstraat.
Hier begrijp ik van dat als men de Dorpsstraat op wil rijden deze al bezet is met misschien wel doorgaand verkeer.
Maar na 13 reactie,s zijn we al bij de stoeptegels van het Dura pand en bij nr.14 zullen de klinkers er wel op de kop in liggen,maar als we de reactie,s netjes houden is dit leuker dan winkelen bij appie.
Volgens mij lopen we te gemakkelijk te kijken naar dat het probleem bij de AH ligt bij het oprijden van de dorpsstraat. Deels is dat zo maar voor een deel stokt het daar ook door de kruising bij het Klavier. Om over te steken moet je stilstaan en dat stokt. Afvoer via het Zwarte Pad zal deze kruising alleen nog maar moeilijker maken omdat er dan ook nog eens veel verkeer uit de Stationsstraat zal komen. Het kleine stukje Dorpsstraat tussen klavier en Ten Velde eenrichtingsweg maken (richting AH) zou dan wel eens een super-uitkomst kunnen zijn in combinatie met Zwarte Pad afvoer (ook eenrichtingsweg).
Maar goed, wij worden niet betaald om te denken in eenvoudige en praktische oplossingen. Zelfs als we iemand moeten wegkopen zijn deze oplossingen zo goedkoop dat er alleen al door er over te vergaderen de kosten in de miljoenen gaan lopen.
Als er vanuit ons dorp niet een eenduidig en in geaccepteerde oplossing komt (>90%) en die betaalbaar is, zal er nooit iets veranderen want Rijssen is op dit moment veel te druk met het voor haarzelf opkomen.
Volgens mij lopen we te gemakkelijk te kijken naar dat het probleem bij de AH ligt bij het oprijden van de dorpsstraat. Deels is dat zo maar voor een deel stokt het daar ook door de kruising bij het Klavier. Om over te steken moet je stilstaan en dat stokt. Afvoer via het Zwarte Pad zal deze kruising alleen nog maar moeilijker maken omdat er dan ook nog eens veel verkeer uit de Stationsstraat zal komen. Het kleine stukje Dorpsstraat tussen klavier en Ten Velde eenrichtingsweg maken (richting AH) zou dan wel eens een super-uitkomst kunnen zijn in combinatie met Zwarte Pad afvoer (ook eenrichtingsweg).
Maar goed, wij worden niet betaald om te denken in eenvoudige en praktische oplossingen. Zelfs als we iemand moeten wegkopen zijn deze oplossingen zo goedkoop dat er alleen al door er over te vergaderen de kosten in de miljoenen gaan lopen.
Als er vanuit ons dorp niet een eenduidig en in geaccepteerde oplossing komt (>90%) en die betaalbaar is, zal er nooit iets veranderen want Rijssen is op dit moment veel te druk met het voor haarzelf opkomen.
Toch wel vreemd dat het verkeersprobleem de laatste maanden ineens bij de AH ligt. Het aangegeven idee zal ten dele een oplossing zijn(en dat heb ik zaterdag gemerkt) maar we zijn nog steeds niet van het doorgaande verkeer af.
Trouwens wordt er niet een hele grote fout gemaakt over de verkeersbewegingen.
Wanneer ik bv. naar de AH ga wordt er verondersteld dat ik 2 verkeersbewegingen maak, dus ƩƩn naar de AH en later ƩƩn weer naar huis. Het zelfde zal wel het geval zijn met het woon-werk verkeer.
Wanneer ik door Holten rijd (dus doorgaand verkeer) is dit er maar ƩƩn, terwijl ik zelfs langs de AH rijd.
Over niet al te lange tijd zullen de wegen ten zuiden van het centrum op de schop gaan, eens kijken hoeveel meer verkeer de Dorpsstraat dan te verwerken krijgt.
Toch wel vreemd dat het verkeersprobleem de laatste maanden ineens bij de AH ligt. Het aangegeven idee zal ten dele een oplossing zijn(en dat heb ik zaterdag gemerkt) maar we zijn nog steeds niet van het doorgaande verkeer af.
Trouwens wordt er niet een hele grote fout gemaakt over de verkeersbewegingen.
Wanneer ik bv. naar de AH ga wordt er verondersteld dat ik 2 verkeersbewegingen maak, dus ƩƩn naar de AH en later ƩƩn weer naar huis. Het zelfde zal wel het geval zijn met het woon-werk verkeer.
Wanneer ik door Holten rijd (dus doorgaand verkeer) is dit er maar ƩƩn, terwijl ik zelfs langs de AH rijd.
Over niet al te lange tijd zullen de wegen ten zuiden van het centrum op de schop gaan, eens kijken hoeveel meer verkeer de Dorpsstraat dan te verwerken krijgt.
hallo basman (Anton)
is het huis wat jij bedoelt en het cafe niet van de zelfde eigenaar?
die zitten vast niet te wachten op een uitrit van de kalfstermansweide door hun perceel
hallo basman (Anton)
is het huis wat jij bedoelt en het cafe niet van de zelfde eigenaar?
die zitten vast niet te wachten op een uitrit van de kalfstermansweide door hun perceel
@lotushenk: Als je de plannen van de gemeente heb gezien dan bestaat dat cafe niet lang meer op die plek.
@lotushenk: Als je de plannen van de gemeente heb gezien dan bestaat dat cafe niet lang meer op die plek.
met de snelheid waarmee de gemeente de plannen uitvoert
om het verkeersprobleem op te lossen kan het cafe er nog jaren staan,
of ze moeten er nog een lege plek bij maken,
daar hebben we er ondertussen in Holten al genoeg van,
en door de bezuinigingen en de toegewezen woninghoeveelheden
(provincie) kan het nog wel eens heel lang duren voor die plekken weer volgebouwd worden.
met de snelheid waarmee de gemeente de plannen uitvoert
om het verkeersprobleem op te lossen kan het cafe er nog jaren staan,
of ze moeten er nog een lege plek bij maken,
daar hebben we er ondertussen in Holten al genoeg van,
en door de bezuinigingen en de toegewezen woninghoeveelheden
(provincie) kan het nog wel eens heel lang duren voor die plekken weer volgebouwd worden.
@Lotushenk,
Henk de aansluiting van het Zwarte Pad met de Stationsstraat is nog steeds gemeentelijk bezit, volgens welingelichte kringen
@Lotushenk,
Henk de aansluiting van het Zwarte Pad met de Stationsstraat is nog steeds gemeentelijk bezit, volgens welingelichte kringen