Op dinsdag 28 maart 2006 werd tussen 15.30 uur en 17.00 uur op het inhaalverbod voor vrachtwagens op de A1 tussen Enter – Rijssen en Holten gecontroleerd. Deze controle werd uitgevoerd met behulp van de helikopter van het KLPD. Aan boord van de helikopter bevonden zich politieagenten van de Politie Twente. Zij gaven aan de motoragenten, die post hadden ingenomen op de A1, door welke vrachtwagen het inhaalverbod negeerde. Het inhaalverbod geldt voor vrachtwagens tussen 15.00 uur en 19.00 uur.
In totaal werden 15 chauffeurs staande gehouden. Zij kregen een boete van 130 euro. Eén Duitse chauffeur zei in eerste instantie geen geld te hebben. Toen hij de sleutels van zijn vrachtwagen moest inleveren kon hij het bedrag ineens wel voldoen.
Tijdens de controle troffen de waarnemers in de helikopter een personenauto in de middenberm aan. De bestuurster was een vrouw met een klein kind als passagier. Zij was even daarvoor door een medeweggebruiker van de weg gedrukt. De helikopter en de aanwezige motoragenten werden meteen ingezet om de veroorzaker op te sporen. Deze werd kort daarna aangetroffen en bekende de aanrijding. Het kindje heeft tegen de schrik een good-bear van de agenten ontvangen.
Deze controle werd als zeer effectief en succesvol ervaren. Vrachtauto’s die inhalen werken vertragend en worden door overige weggebruikers als irritant ervaren. De Politie Twente wil door deze wijze van controleren de verkeersveiligheid vergroten op de A1.
De Politie Twente maakt voor controles regelmatig gebruik van de helikopter. Dit vliegtuig wordt voor zowel verkeer, milieu als openbare orde ingezet.
hebben ze niets beters te doen dan de beroepschauffeurs een beetje financieel uit te kleden , deze mensen hebben het tegenwoordig al zo zwaar met de moordende concurentie uit het voormalige oostblok,waar gaan we naar toe in dit land?
hebben ze niets beters te doen dan de beroepschauffeurs een beetje financieel uit te kleden , deze mensen hebben het tegenwoordig al zo zwaar met de moordende concurentie uit het voormalige oostblok,waar gaan we naar toe in dit land?
Ook een beroepschauffeur heeft zich gewwon aan de regels te houden, dit heeft niks met de concurentie vanuit het oostblok te maken
Ook een beroepschauffeur heeft zich gewwon aan de regels te houden, dit heeft niks met de concurentie vanuit het oostblok te maken
Zo is dat!!! Ben het helemaal met bovengetekende eens. Regels zijn regels! Daar heb je je gewoon aan te houden!
Zo is dat!!! Ben het helemaal met bovengetekende eens. Regels zijn regels! Daar heb je je gewoon aan te houden!
Rij voor de aardigheid eens naar Hengelo!! Zeer irritant al die inhalende vrachtwagens, die overigens vaak harder rijden dan 80km. (Over concurentie gesproken).
Rij voor de aardigheid eens naar Hengelo!! Zeer irritant al die inhalende vrachtwagens, die overigens vaak harder rijden dan 80km. (Over concurentie gesproken).
Mischien is het verstandig om de A1, welke een zeer belangrijke verkeersader in Europa vormt, eens naar de gevraagde capaciteit uit te breiden. Al jaren heeft men dat verzaakt, het wordt eens tijd om die weg 3-baans te maken.
Mischien is het verstandig om de A1, welke een zeer belangrijke verkeersader in Europa vormt, eens naar de gevraagde capaciteit uit te breiden. Al jaren heeft men dat verzaakt, het wordt eens tijd om die weg 3-baans te maken.
al die vrachtwagens die inhalen zijn over het algemeen al buitenlandse chauffeurs,en als er dan een nederlandse chauffeur ook een keer gaat inhalen omdat er een mobiele kraan{die maar 70 mag} voor rijd of een sleurhut met opa aan het stuur die een variabel gaspedaal heeft, bekeurd word vind ik dat hoogst irritant,je moet niet vergeten,dat als er steeds minder nederlandse beroepschauffeurs zijn ,en dat kan ik mij door dit soort controle,s heel goed voorstellen het wel een grote puinhoop op de wegen word,let maar eens op als er een kantelt meestal een oostblok chauffeur!!
al die vrachtwagens die inhalen zijn over het algemeen al buitenlandse chauffeurs,en als er dan een nederlandse chauffeur ook een keer gaat inhalen omdat er een mobiele kraan{die maar 70 mag} voor rijd of een sleurhut met opa aan het stuur die een variabel gaspedaal heeft, bekeurd word vind ik dat hoogst irritant,je moet niet vergeten,dat als er steeds minder nederlandse beroepschauffeurs zijn ,en dat kan ik mij door dit soort controle,s heel goed voorstellen het wel een grote puinhoop op de wegen word,let maar eens op als er een kantelt meestal een oostblok chauffeur!!
Trieste bende jongens š„
Trieste bende jongens š„