voor Holten, door Holten

Muller wil fors uitbreiden

18

HOLTEN – Transportbedrijf Müller uit Holten wil fors uitbreiden. Tegenover de huidige hoofdlocatie aan de Keizersweg moet een nieuw bedrijventerrein van ongeveer 5,5 hectare komen. Het terrein zal vooral worden gebruikt om 180 vrachtwagens en 155 personenauto’s te parkeren.

Het is overigens mogelijk dat de brandweer hier ook een plek krijgt.

Het college van B en W van Rijssen-Holten staat positief tegenover dit plan aangezien de verkeersveiligheid voor fietsers op de Keizersweg wordt verbeterd. Veel fietsers – en dan vooral scholieren – rijden nu via de rotonde in de N332 over de Keizersweg naar de kern van Holten.

De vrachtwagens van Müller kunnen hun ‘thuishaven’ alleen via de Keizersweg bereiken, waardoor geregeld gevaarlijke situaties ontstaan. Met de aanleg van een fietspad van de Aaltinksweg naar de rotonde in de N332 moet daar een einde aan komen.

Müller zal 350.000 euro bijdragen aan de aanleg van dit fietspad. Müller heeft verderop aan de Keizersweg nóg een vestiging. Deze verhuist naar de nieuwe locatie, waardoor er minder vrachtwagens over de kruising Aaltinksweg-Keizersweg rijden. Dit verbetert ook de verkeersveiligheid.

Een woonboerderij en gerenoveerde boerenschuur vormen de buffer tussen het nieuwe bedrijventerrein en de woningen aan de Aaltinksweg. De boerderij wordt de bedrijfswoning van Anton Müller, vennoot van het bedrijf.

Ook worden de zijden langs de N332 en de Aaltinksweg voorzien van voldoende struiken. Zo wordt het bedrijventerrein niet duidelijk zichtbaar vanaf de N332, aldus het college van B en W. Het ‘groen’ aan de andere kant schermt de woningen aan de Aaltinksweg nog meer af.

In 2007 heeft Müller grond afgestaan aan de gemeente, omdat die nodig is voor de uitbreiding van sportpark ’t Vletgoor. In ruil daarvoor kan Müller op de boogde locatie uitbreiden.

18 Reacties
  1. Loffy zegt

    Het stukje staat hier wel dusdanig geschreven alsof het lijkt dat het ‘verkocht’ moet worden aan de lezer.
    Oh wat veilig…oh wat groen…Müller draagt bij….
    Maar goed.

    Andere opmerking: er fietsen inderdaad scholieren over de Keizersweg, maar slaan die niet af (komend uit kern Holten), richting het spoorviaduct (langs Fixet)? Die gaan toch niet rechtdoor langs Müller naar de rotonde in de N332? Scholieren hebben daar toch niets te zoeken?
    Scholieren naar Bathmen gaan via de Larenseweg en diegene die via de Keizersweg gaat, gaat via Fixet naar de Broekweg of onder het spoor door. Toch?

    In ieder geval is het goed dat Müller als ondernemer de ruimte krijgt.

  2. Loffy zegt

    Het stukje staat hier wel dusdanig geschreven alsof het lijkt dat het ‘verkocht’ moet worden aan de lezer.
    Oh wat veilig…oh wat groen…Müller draagt bij….
    Maar goed.

    Andere opmerking: er fietsen inderdaad scholieren over de Keizersweg, maar slaan die niet af (komend uit kern Holten), richting het spoorviaduct (langs Fixet)? Die gaan toch niet rechtdoor langs Müller naar de rotonde in de N332? Scholieren hebben daar toch niets te zoeken?
    Scholieren naar Bathmen gaan via de Larenseweg en diegene die via de Keizersweg gaat, gaat via Fixet naar de Broekweg of onder het spoor door. Toch?

    In ieder geval is het goed dat Müller als ondernemer de ruimte krijgt.

  3. EOW zegt

    Wat dat fietspad betreft; Voor de aanleg van Vletgaarsmaten mochten er ter hoogte van Mueller helemaal geen fietsers op de Keizersweg komen. Het was m.i. veiliger geweest om de fietsers via de Broekweg OM Mueller heen en OVER de S14 naar Vletgaarsmaten te leiden. Natuurlijk is dit nog steeds mogelijk. Kan Mueller van die 3½ ton nog weer een leuke combinatie kopen. Maarja, ook dit zal wel weer een utopie zijn, want bij de ruimtelijke planners van de gemeente rijssen zitten wel meerdere steken los…

  4. EOW zegt

    Wat dat fietspad betreft; Voor de aanleg van Vletgaarsmaten mochten er ter hoogte van Mueller helemaal geen fietsers op de Keizersweg komen. Het was m.i. veiliger geweest om de fietsers via de Broekweg OM Mueller heen en OVER de S14 naar Vletgaarsmaten te leiden. Natuurlijk is dit nog steeds mogelijk. Kan Mueller van die 3½ ton nog weer een leuke combinatie kopen. Maarja, ook dit zal wel weer een utopie zijn, want bij de ruimtelijke planners van de gemeente rijssen zitten wel meerdere steken los…

  5. slag zegt

    Niet alleen voor fietsers is het gevaarlijk bij Muller, ook voor auto’s die op De Keizersweg rijden is er een onveilige situatie, aan gezien de vrachtwagens van Muller De Keizersweg als parkeerterrein gebruiken of om achteruit voor een dockshelter te komen en daarbij nog wel eens lak hebben aan passerende auto’s, gewoon voorrang nemen, eigenlijk net zoals op de autobaan dus.

  6. slag zegt

    Niet alleen voor fietsers is het gevaarlijk bij Muller, ook voor auto’s die op De Keizersweg rijden is er een onveilige situatie, aan gezien de vrachtwagens van Muller De Keizersweg als parkeerterrein gebruiken of om achteruit voor een dockshelter te komen en daarbij nog wel eens lak hebben aan passerende auto’s, gewoon voorrang nemen, eigenlijk net zoals op de autobaan dus.

  7. Niellezzz zegt

    Trek het lange pad door en maak een tunnel onder de S14 door en trek het fietspad wat op het industrieterrein ligt door tot aan de doorlopendedijk en verder langs de peters waterleiding, dan heb je ook geen last meer van de scholieren richting Bathmen

  8. Niellezzz zegt

    Trek het lange pad door en maak een tunnel onder de S14 door en trek het fietspad wat op het industrieterrein ligt door tot aan de doorlopendedijk en verder langs de peters waterleiding, dan heb je ook geen last meer van de scholieren richting Bathmen

  9. Loffy zegt

    Niellezzz, het Lange Pad is officieel een voetpad. Dus deze moet je eerst faciliteren tot een fietspad dat geschikt is voor grote hoeveelheden fietsers.

  10. Loffy zegt

    Niellezzz, het Lange Pad is officieel een voetpad. Dus deze moet je eerst faciliteren tot een fietspad dat geschikt is voor grote hoeveelheden fietsers.

  11. pleister zegt

    Heel goed plan Niellezzz!!!,dat voetpad volgens Loffy, kan best een fietspad zijn zo breed is dat wel(staat trouwens ook nergens dat je er niet mag fietsen). Dan hoeven de mensen die er werken niet meer met de fiets over het industrieterrein(Keizersweg) waar geen fietspad is(best wel gevaarlijk met al die vrachtwagens). En wat betreft die scholieren die altijd maar hinderlijk met z’n drieen of meer op de dorperdijk fietsen kunnen dan mooi over dat fietspad

  12. pleister zegt

    Heel goed plan Niellezzz!!!,dat voetpad volgens Loffy, kan best een fietspad zijn zo breed is dat wel(staat trouwens ook nergens dat je er niet mag fietsen). Dan hoeven de mensen die er werken niet meer met de fiets over het industrieterrein(Keizersweg) waar geen fietspad is(best wel gevaarlijk met al die vrachtwagens). En wat betreft die scholieren die altijd maar hinderlijk met z’n drieen of meer op de dorperdijk fietsen kunnen dan mooi over dat fietspad

  13. Loffy zegt

    @ Pleister: Qua breedte zou het inderdaad voor fietspad kunnen doorgaan, maar de breedte is geen criterium.
    Ook het feit dat nergens staat dat je er niet mag fietsen, is geen criterium. Er staat nèrgens in de gemeente een bord langs de stoep, waarop staat dat je er niet mag fietsen! Dat zou onbegonnen werk zijn en daarnaast geen gezicht.
    Dat soort dingen zijn keurig bij wet geregeld: op de stoep mag je niet fietsen.
    Aangezien het Lange Pad overal in het verlengde ligt van de stoep (het trottoir), én daarnaast op gelijke hoogte ligt met het trottoir (en niet op gelijke hoogte met de openbare weg) kan ik niet anders concluderen dan dat het een voetpad is.

  14. Loffy zegt

    @ Pleister: Qua breedte zou het inderdaad voor fietspad kunnen doorgaan, maar de breedte is geen criterium.
    Ook het feit dat nergens staat dat je er niet mag fietsen, is geen criterium. Er staat nèrgens in de gemeente een bord langs de stoep, waarop staat dat je er niet mag fietsen! Dat zou onbegonnen werk zijn en daarnaast geen gezicht.
    Dat soort dingen zijn keurig bij wet geregeld: op de stoep mag je niet fietsen.
    Aangezien het Lange Pad overal in het verlengde ligt van de stoep (het trottoir), én daarnaast op gelijke hoogte ligt met het trottoir (en niet op gelijke hoogte met de openbare weg) kan ik niet anders concluderen dan dat het een voetpad is.

  15. Niellezzz zegt

    @ Loffy: het Langepad is geplaatst met ‘Oranje Tegels’ in mijn optiek betekent zoiets een Fietspad, denk maar aan het fietspad langs de wegen in het Centrum (Dorpstraat, Larenseweg). En zoals Pleister ookal heeft gezegt staan er geen Borden bij het Langepad. en het is ook niet altijd zo dat het fiestpad op gelijke hoogte ligt met de openbareweg/voetpad

  16. Niellezzz zegt

    @ Loffy: het Langepad is geplaatst met ‘Oranje Tegels’ in mijn optiek betekent zoiets een Fietspad, denk maar aan het fietspad langs de wegen in het Centrum (Dorpstraat, Larenseweg). En zoals Pleister ookal heeft gezegt staan er geen Borden bij het Langepad. en het is ook niet altijd zo dat het fiestpad op gelijke hoogte ligt met de openbareweg/voetpad

  17. Loffy zegt

    @Niellezzz: kleur zegt hier niets over de juridische staat. Dat is puur cosmetisch (voor de uitstraling). Dat geld ook voor de stroken langs de Larenseweg bijvoorbeeld. Je mag hier als automobilist ook gewoon overheen rijden en op parkeren. Pas als er een fiets op geschildert staat, is het een wettelijke fietsstrook.

  18. Loffy zegt

    @Niellezzz: kleur zegt hier niets over de juridische staat. Dat is puur cosmetisch (voor de uitstraling). Dat geld ook voor de stroken langs de Larenseweg bijvoorbeeld. Je mag hier als automobilist ook gewoon overheen rijden en op parkeren. Pas als er een fiets op geschildert staat, is het een wettelijke fietsstrook.

Laat een antwoord achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.