voor Holten, door Holten

Inwoners in Rijssen-Holten zijn tevreden over gemeente

0

HOLTEN – Waar-staat-je-gemeente heeft eind 2011 onderzoek gedaan naar de tevredenheid van inwoners. Aan het uitgebreide onderzoek hebben 65 gemeenten meegedaan. Meer dan 100 gemeenten deden mee aan het balieonderzoek. Inwoners uit Rijssen-Holten blijken meer tevreden dan het landelijk gemiddelde.  

In oktober 2011 zijn bezoekers van het gemeentehuis gedurende een week gevraagd naar hun ervaringen en ideeën over de dienstverlening bij de balies. In dezelfde periode hebben ca. 1.600 inwoners, waarvan de namen en adressen door middel van een steekproef geselecteerd zijn, thuis een brief ontvangen met het verzoek om anoniem mee te doen aan een onderzoek naar vrijwel alle beleidsvelden van de gemeente. De uitkomsten zijn in te zien op www.rijssen-holten.nl/ over Rijssen-Holten/ klanttevredenheidsonderzoeken.  

Burgemeester Arco Hofland zegt daarover: “Inwoners hebben een bijzondere relatie met de eigen gemeente. Ze zijn er klant zoals wanneer je een rijbewijs nodig hebt, maar inwoners kiezen ook het bestuur. Zo zijn er verschillende relaties. Die zijn onderzocht door waar-staat-je-gemeente en we zijn tevreden met het resultaat, zeker in vergelijking met andere gemeenten. Natuurlijk zijn we er nog niet, want het kan altijd beter. Wij horen daarom graag van inwoners wat zij vinden.”  

Uit het onderzoek van waar-staat-je-gemeente komt naar voren dat de gemeente Rijssen-Holten bij de vragen over de ervaringen van de inwoner als:

    kiezer scoorde met 6,3 (5,9 landelijk).
    klant met 8,1 (7,6 landelijk)
    wijkbewoner met 7,4 (landelijk 6,9).

Burgemeester Hofland bedankt alle inwoners die hebben meegedaan aan het onderzoek. “Ik waardeer het bijzonder dat zoveel mensen hebben meegedaan. Complimenten! Wij gaan zeker aan de slag met de uitkomsten. De enquêtes waren anoniem, dus wij weten niet wie welke antwoorden gegeven heeft.  Inwoners krijgen dus geen persoonlijk bericht van het vervolg.”

De burgemeester is blij met iedere reactie. Zo kunnen inwoners bijvoorbeeld reageren op:

    De spreekuren van de raadsleden eenmaal in de maand  op donderdagavond
    De wijkavonden en de wijkpanels
    Inloop- en informatieavonden
    Losse stoeptegels, kapotte lantaarnpalen etc. via www.rijssen-holten.nl

 

Reageren kan met het reactieformulier dienstverlening op www.rijssen-holten.nl maar ook in papieren vorm bij de receptie in het gemeentehuis ligt.    

WAARDEER JE DIT ARTIKEL?

Deel dit artikel dan met je vrienden!
Wanneer je actief deelt zul je dit bericht minder vaak zien!
close-link