voor Holten, door Holten

Digitaal melden aanvulling op telefonische Meldlijn

0

HOLTEN – Meldingen over de openbare ruimte zoals losliggende stoeptegels en kapotte lantaarnpalen, kunnen nu eenvoudig en snel via www.rijssen-holten.nl of met de app Makkelijk Melden worden doorgegeven.

De telefonische meldlijn is met ingang van 1 mei 2013 op werkdagen bereikbaar van 10.00 tot 12.00 uur.

Jaarlijks komen er ca. 6.000 meldingen bij de gemeente binnen. Meldingen die gaan over losliggende stoeptegels, kapotte lantaarnpalen etc. Daar zijn we blij mee want op deze manier houden we samen stad en dorp mooi. Tot nu toe komt een melding die gedaan wordt op het nummer  (0548) 854 856 binnen bij een callcenter. Dat is iedere werkdag bereikbaar. De medewerkers van het callcenter vullen de gegevens in en op die manier wordt de melding geregistreerd. Met ingang van 1 mei 2013 verandert dat. De gemeente heeft dan geen contract meer met het callcenter.

Een melding kan op 3 manieren worden doorgegeven.

Digitaal op www.rijssen-holten.nl
Een melding kan op ieder gewenst moment digitaal worden doorgegeven. Dat kan via www.rijssen-holten.nl  Door de banner met de tekst ‘gemeentelijk meldpunt’ aan te klikken en de gevraagde antwoorden in het formulier in te vullen, kan een inwoner een  melding door gegeven. Dit kan digitaal worden teruggestuurd.

Smartphone app Makkelijk Melden
Voor bezitters van een smartphone of IPad is er in de appstore de gratis app Makkelijk Melden te vinden. Snel en eenvoudig komen de  gemelde zaken terecht in het digitale systeem en worden behandeld.

Telefonisch iedere werkdag van 10 tot 12
Vanaf 1 mei 2013 kan een telefonische melding alleen op werkdagen tussen 10.00 en 12.00 uur worden doorgegeven. Het telefoonnummer verandert niet. Dat blijft (0548) – 854 856.

Wethouder Jan Ligtenberg: “Steeds meer inwoners hebben digitale apparatuur. Ook smartphones maken meer en meer deel uit van onze huidige maatschappij. Daar willen we op insteken. Wanneer een inwoner iets in de openbare ruimte ziet en dat wil melden, kan digitaal melden op ieder gewenst moment. Bellen is dan niet meer nodig. We kunnen ons echter wel voorstellen dat de overgang van telefonische bereikbaarheid op alle dagen, naar alleen digitaal melden erg groot is. Daarom kunnen inwoners ook vanaf 1 mei nog steeds op werkdagen bellen”

Laat een antwoord achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.