Ten Velde op Habito

6

HOLTEN/RIJSSEN – Op de Habito staat ten Velde met het volledige assortiment van Nikon.

In samenwerking met Nikon Nederland staan alle digitale reflexen demonstratieklaar op de stand. Ook alle objectieven en kijkers van dit prachtige kwaliteitsmerk staan te wachten om bekeken te worden. En uiteraard ontbreken de kleine compacte digitale Nikon fotocamera’s niet.

Messcherpe aanbiedingen worden er gedaan. Bij elke spiegelreflex, welke op de beurs wordt verkocht, wordt er gratis een originele Nikon backpack kado gedaan. Primeurs zijn er ook, namelijk de nieuwe D7000, een digitale spiegelreflexcamera met uitstekende beeldkwaliteit, betrouwbaarheid en prestaties, allemaal verpakt in een duurzame en draagbare body. Dus wie op zoek is naar een nieuwe foto of verrekijker dient dan onmiddellijk naar stand nummer 74 te rennen. 

De persoonlijke aanpak van CameraTop100
CameraTop100, alias Foto Ten Velde, is naar eigen zeggen een begrip in fotoland. Het bedrijf in het Overijsselse Holten is al ruim 40 jaar specialist in alles dat te maken heeft met foto, video, navigatie, verrekijkers, scanners en printers. De webwinkel ging pas enkele jaren geleden open, maar het succes is er niet minder om.

Ten Veldes grote internetshop is een winkel die met nadruk geen dozenschuiver wil zijn. “We koppelen het gemak van internetwinkelen aan de service van een échte winkel”, zo steekt eigenaar Jan Herman ten Velde van wal. “Veel mensen willen een camera graag eerst in handen hebben. Ze komen daarom langs in onze winkel in Holten en bestellen pas dan een camera online. Of, wat ook gebeurt: ze hebben hun bestelling al geplaatst en bezoeken ons om de aankopen persoonlijk op te halen. We zien beide groepen graag verschijnen, want we hechten aan een persoonlijke relatie met klanten. Mede daarom is onze fysieke winkel, met een vloeroppervlak van 440 vierkante meter, optimaal bereikbaar. Je kunt er gratis parkeren en het station is honderd meter van onze voordeur.”

Echte winkel of niet: het internet was the place to be, zo herkende ook Ten Velde. “Wij zagen onze branche op dat punt veranderen”, vertelt hij. “Daarom startten we enkele jaren geleden voorzichtig met een kleine webwinkel. En dat bleek een goede zet. In 2007 hebben we het geprofessionaliseerd tot CameraTop100.nl.” Het gros van de bestellingen gaat sindsdien via TNT Post naar klanten. “De meeste klanten zoeken de goedkoopste webwinkel met de beste service en komen dan bij ons terecht. De markt voor online-speciaalzaken voor fotografie beslaat zo’n 20 tot 25 webwinkels. Wij streven ernaar altijd bij de topvijf te horen. Op het gebied van prijsstelling, maar ook als het om service gaat.”

Dagje uit
CameraTop100 houdt het ook online daarom graag persoonlijk. Aftersales-medewerkers bellen na en vragen of de klant aan alles heeft gedacht. Aan een geheugenkaart of een tasje bijvoorbeeld. Ten Velde: “We willen hoe dan ook de service van een fysieke winkel kunnen bieden. Dat is in deze branche beslist doorslaggevend.” De webwinkel trekt klanten uit heel Nederland, maar ook uit de rest van Europa. CameraTop100 is bijvoorbeeld met succes actief in België, Frankrijk en Portugal. De omzet stijgt nog steeds. Ten Velde spreekt zelfs van tientallen procenten per jaar. “Veel klanten keren vaker terug. We zien vaak herhalingsaankopen. Daarnaast speelt mond-tot-mondreclame een grote rol. En als klanten besluiten om hun bestellingen persoonlijk op te komen halen, gebeurt het zelfs dat ze er een heel dagje uit van maken. Inclusief een bezoek aan de Holterberg.”

Wie niet zelf naar Holten wil komen, krijgt zijn aankopen via TNT Post Pakketservice thuisbezorgd. Volgens Ten Velde lag die keus voor de hand. “Het postkantoor is onze buurman: we zitten in hetzelfde gebouw! Als we een gat in de muur maken, kunnen we de pakjes doorgeven.” Zover kwam het niet: Pakketservice haalt de bestellingen twee keer per dag op. Ten Velde vervolgt: “Pakketservice is professioneel, betrouwbaar en behoort net als wij tot de top van Nederland. We zijn zonder meer tevreden. Alles is via track&trace te volgen. Aanvankelijk kozen we voor de normale verzendwijze. Maar intussen versturen we al onze pakketjes verzekerd. Dat kost iets meer, maar gezien de waarde van de bestelling is het alleen maar verantwoord. Weliswaar biedt Pakketservice een hoge kwaliteit – minder dan één procent van de bestellingen gaat verloren – maar zelfs bij zo’n laag uitvalpercentage willen we geen discussie met de klant als er tóch iets misgaat. Door het verzekeren is het voor iedereen goed geregeld. Pakketservice zoekt een verloren zending alsnog op, of vergoedt het zonder discussie. En de verzendkosten blijven nog steeds minder dan een tientje, dus waarom zou je het anders willen?”

Misschien ook leuk

  • mij

    Reclame, pure reclame!

    I.p.v. uitleg over Habito: wat is dat, wanneer wordt het gehouden, waar wordt het gehouden, wie staan er nog meer, etc.

  • mij

    Reclame, pure reclame!

    I.p.v. uitleg over Habito: wat is dat, wanneer wordt het gehouden, waar wordt het gehouden, wie staan er nog meer, etc.

  • wvlaskamp25

    Lees het Holtensnieuws.nl dagelijks, maar het is jammer dat er nu weer zo’n reclameblok tussen staat.

    Gaat hij helaas als Holtenaar ook nog in Rijssen op de beurs staan. En werkt hij daarnaast ook voor de Tnt of zo? 😉

  • wvlaskamp25

    Lees het Holtensnieuws.nl dagelijks, maar het is jammer dat er nu weer zo’n reclameblok tussen staat.

    Gaat hij helaas als Holtenaar ook nog in Rijssen op de beurs staan. En werkt hij daarnaast ook voor de Tnt of zo? 😉

  • @henk

    @ redactie: hier slaan jullie de plank mis.
    Het is al erg genoeg dat hij de muziek op de keunefeesten regeld

  • @henk

    @ redactie: hier slaan jullie de plank mis.
    Het is al erg genoeg dat hij de muziek op de keunefeesten regeld

WAARDEER JE DIT ARTIKEL?

Deel dit artikel dan met je vrienden!
Wanneer je actief deelt zul je dit bericht minder vaak zien!
close-link