HOLTEN – Door een administratieve fout zijn vorige week de bijstandsuitkeringen van de maand mei twee keer betaald. Telefonische melding van diverse cliënten bracht deze fout op woensdag 4 juni 2014 aan het licht en dezelfde dag zijn alle cliënten persoonlijk gebeld. Ook is op deze dag een brief naar de cliënten uitgegaan met het verzoek het teveel ontvangen bedrag terug te storten.
Nog geen week later heeft de gemeente € 200.000,- van het totale bedrag (€ 250.000,-) al terug ontvangen. “Cliënten begrijpen prima dat er sprake was van een fout en hebben het geld snel teruggestort. Sommigen hebben het zelfs teruggebracht. Dat getuigt van een groot verantwoordelijkheidsgevoel en is een compliment waard”, aldus wethouder Ben Beens. “Wij gaan degenen die nog niet hebben gereageerd vandaag opnieuw bellen en op maandag 16 juni 2014 krijgt de resterende groep een brief over de verrekening of terugvordering. Gelet op de positieve en snelle reacties tot nu toe ga ik er vanuit dat slechts voor een kleine groep een terugbetalingsregeling nodig is. Hartelijk dank aan alle cliënten voor de positieve reactie en snelle terugbetaling!”