HOLTEN – De kruising aan de entree van Holten wordt als een knelpunt gezien.
Vooral tijdens de spits laat de doorstroming te wensen over. Verkeer over de Markeloseweg heeft in beide richtingen voorrang. Bestuurders op de Rijssenseweg, die veelal linksaf richting snelweg A1 willen, moeten dus wachten tot de weg vrij is. Lange rijen auto’s zijn het gevolg.
Deze opstoppingen behoren in de nabije toekomst tot het verleden. De provincie is namelijk stellig van plan om een rotonde op de kruising aan te leggen. Dat moet de verkeersafwikkeling verbeteren én de kruising veiliger maken. In de loop van volgend jaar gaat, naar verwachting, de schop in de grond. Dat gebeurt dan in opdracht van de provincie Overijssel, want zowel de Markelose- als de Rijssenseweg zijn onderdeel van de N350, een provinciale route.
(bron tubantia)
Meteen meepakken: extra aansluiting op deze rotonde, richting het westen, onder Holten langs en aansluiten op de N332 (weg Zwolle-Lochem). Oftewel: Zuidelijke Rondweg. Wat vloeit dan het verkeer mooi langs Holten, en kan iedereen makkelijk alle kanten op! 🙂
Meteen meepakken: extra aansluiting op deze rotonde, richting het westen, onder Holten langs en aansluiten op de N332 (weg Zwolle-Lochem). Oftewel: Zuidelijke Rondweg. Wat vloeit dan het verkeer mooi langs Holten, en kan iedereen makkelijk alle kanten op! 🙂
@Voorstander rondweg zuid.
Reken daar maar niet teveel op, zolang Dick Wessels aan de Aalpolsweg woont.
@Voorstander rondweg zuid.
Reken daar maar niet teveel op, zolang Dick Wessels aan de Aalpolsweg woont.
Het idee wat “voorstander” hier oppert is helemaal niet zo gek.
Kijk eens op Google Maps en volg de lijn: Rotonde Markeloseweg, Aalpolsweg, Fliermatenweg uitkomend op de N332 (weg Zwolle-Lochem).
Met wat geven en nemen is dit een uitstekende oplossing , waarbij het uitbreidingsplan “de Liezen”gewoon kan blijven bestaan.
Het idee wat “voorstander” hier oppert is helemaal niet zo gek.
Kijk eens op Google Maps en volg de lijn: Rotonde Markeloseweg, Aalpolsweg, Fliermatenweg uitkomend op de N332 (weg Zwolle-Lochem).
Met wat geven en nemen is dit een uitstekende oplossing , waarbij het uitbreidingsplan “de Liezen”gewoon kan blijven bestaan.
@ ideetje: ik wist niet dat Dick Wessels daar woonde?! Ik had al wel gezien dat Johan Jansen vlakbij het tracé woont van een Zuidelijke Rondweg. Ik snap daarom nu waarom hij zo druk is met zijn actiecomité en een noordelijke oplossing; niet omdat dat het beste is voor het verkeer, maar voor zijn eigen woongenot! Als Dick Wessels daar werkelijk woont dan trekt hij waarschijnlijk aan de touwtjes bij het comité en is Johan Jansen de trekpop die het werk mag doen. Is dit wel bekend bij alle Holtenaren en andere belanghebbenden?
@ ideetje 2: ja, inderdaad even de kaart erbij, en zo logisch! Het bied zelfs mogelijkheden om de wijken Beuseberg en De Liezen te ontsluiten via de nieuwe weg.
@ ideetje: ik wist niet dat Dick Wessels daar woonde?! Ik had al wel gezien dat Johan Jansen vlakbij het tracé woont van een Zuidelijke Rondweg. Ik snap daarom nu waarom hij zo druk is met zijn actiecomité en een noordelijke oplossing; niet omdat dat het beste is voor het verkeer, maar voor zijn eigen woongenot! Als Dick Wessels daar werkelijk woont dan trekt hij waarschijnlijk aan de touwtjes bij het comité en is Johan Jansen de trekpop die het werk mag doen. Is dit wel bekend bij alle Holtenaren en andere belanghebbenden?
@ ideetje 2: ja, inderdaad even de kaart erbij, en zo logisch! Het bied zelfs mogelijkheden om de wijken Beuseberg en De Liezen te ontsluiten via de nieuwe weg.
Het idee van een zuidelijke rondweg is een jaar of 20 geleden al bedacht. De politieke partij die met het idee kwam, werd in de daaropvolgende gemeenteraadsverkiezing ” beloond ” met een groot zetelverlies. De Holtense bevolking was destijds niet blij met een grote weg dwars door de Beuseberg.
Johan Jansen woont bij mijn weten in het dorp.
Johan Schuppert
Het idee van een zuidelijke rondweg is een jaar of 20 geleden al bedacht. De politieke partij die met het idee kwam, werd in de daaropvolgende gemeenteraadsverkiezing ” beloond ” met een groot zetelverlies. De Holtense bevolking was destijds niet blij met een grote weg dwars door de Beuseberg.
Johan Jansen woont bij mijn weten in het dorp.
Johan Schuppert
Ik denk dat dit een samenspel is van de gemeente en de provincie.
Net zoals de rotonde in de rijssenseweg de zilverzandtrace in elkaar gegoocheld is om maar niet die noordelijke rondweg te hoeven aanleggen.
Ik denk dat dit een samenspel is van de gemeente en de provincie.
Net zoals de rotonde in de rijssenseweg de zilverzandtrace in elkaar gegoocheld is om maar niet die noordelijke rondweg te hoeven aanleggen.
Maar goed, zo komen dus de praatjes in de wandelgangen. 😀
Maar goed, zo komen dus de praatjes in de wandelgangen. 😀
Eigenlijk ben ik met pensioen gegaan maar nu mijn naam ijdel gebruikt wordt moet ik toch even reageren.
Ik ben voor een oplossing ten Noorden van het spoor om de dood eenvoudige redenen dat ik de oplossing die nu gekozen wordt langs het Zilverzandtrace en Waagweg en verlengde Waagweg een zeer slechte oplossing vindt. Dat is niet van een paar jaar geleden , maar ik heb me tegen deze oplossing al sinds 1989 verzet!!
Maar nu komt de clou: Als ik in mijn eigenbelang had gedacht (toen woonde ik aan de Zweerssteeg) en nu aan mijn eigenbelang denk, (aan het Erve Wiegmannink)dan ga ik me toch niet verzetten tegen een oplossing aan de Noordkant, die de gemeente voorstaat!
En over Wessels gesproken, ik heb van mijn leven nog nooit één woord met Wessels gewisseld en die mij kennen weten ook dat ik me niet als marionet laat gebruiken. Zo nu ga ik weer verder genieten van mijn oude dag, het ga u allen goed !
Eigenlijk ben ik met pensioen gegaan maar nu mijn naam ijdel gebruikt wordt moet ik toch even reageren.
Ik ben voor een oplossing ten Noorden van het spoor om de dood eenvoudige redenen dat ik de oplossing die nu gekozen wordt langs het Zilverzandtrace en Waagweg en verlengde Waagweg een zeer slechte oplossing vindt. Dat is niet van een paar jaar geleden , maar ik heb me tegen deze oplossing al sinds 1989 verzet!!
Maar nu komt de clou: Als ik in mijn eigenbelang had gedacht (toen woonde ik aan de Zweerssteeg) en nu aan mijn eigenbelang denk, (aan het Erve Wiegmannink)dan ga ik me toch niet verzetten tegen een oplossing aan de Noordkant, die de gemeente voorstaat!
En over Wessels gesproken, ik heb van mijn leven nog nooit één woord met Wessels gewisseld en die mij kennen weten ook dat ik me niet als marionet laat gebruiken. Zo nu ga ik weer verder genieten van mijn oude dag, het ga u allen goed !
De eerste optie van de zuidelijke rondweg was om deze aan de Oranjestraat te beginnen tussen Aaftink en Cubuck
de 2e optie van zuidelijke rondweg (een verdiepte) zou vijftig meter oostelijker dan de huidige rotonde beginnen.nabij Henk Lammers,deze weg zou dan dwars door de hoge es en een gedeelte van de Beuseberg gaan.
Deze optie volgt hoofzakelijk reeds bestaande routes, dus onderlangs de Beuseberg, dus eigenlijk zo gek nog niet.
De integriteit van Johan Jansen in twijfel te trekken is een farce, want D.Wessels woont daar ruim 1 jaar, alhoewel hij met dit voorstel zeker niet blij zal zijn, zoals andere bewoners niet met de noordelijke r.w. het Zilverzandtrace en niet te vergeten het H.J.Wansink Tracé.
Hoewel ik Noord prefereer denk ik dat Zuid ook meerdere voordelen kent w.o. de reeds aangehaalde ontsluitingen van de Beuseberg en de Liezen en eventueel het bedrijvenpark aan de N332.
De eerste optie van de zuidelijke rondweg was om deze aan de Oranjestraat te beginnen tussen Aaftink en Cubuck
de 2e optie van zuidelijke rondweg (een verdiepte) zou vijftig meter oostelijker dan de huidige rotonde beginnen.nabij Henk Lammers,deze weg zou dan dwars door de hoge es en een gedeelte van de Beuseberg gaan.
Deze optie volgt hoofzakelijk reeds bestaande routes, dus onderlangs de Beuseberg, dus eigenlijk zo gek nog niet.
De integriteit van Johan Jansen in twijfel te trekken is een farce, want D.Wessels woont daar ruim 1 jaar, alhoewel hij met dit voorstel zeker niet blij zal zijn, zoals andere bewoners niet met de noordelijke r.w. het Zilverzandtrace en niet te vergeten het H.J.Wansink Tracé.
Hoewel ik Noord prefereer denk ik dat Zuid ook meerdere voordelen kent w.o. de reeds aangehaalde ontsluitingen van de Beuseberg en de Liezen en eventueel het bedrijvenpark aan de N332.
Gaan jullie de maisweg weer uit de kast halen?? Ik vind dat er geen rotonde moet komen maar de rijssenseweg en de markeloseweg moet een afbuigende voorrangsweg worden en de weg Holten in met een drempel zodat het verkeer sneller naar de A1 gestuurd wordt en om de huidige rondweg (A1) om Holten geleid wordt. Holten onaantrekkelijk maken voor doorgaand verkeer. En klaar. Kost niet veel en allemaal blij.
Gaan jullie de maisweg weer uit de kast halen?? Ik vind dat er geen rotonde moet komen maar de rijssenseweg en de markeloseweg moet een afbuigende voorrangsweg worden en de weg Holten in met een drempel zodat het verkeer sneller naar de A1 gestuurd wordt en om de huidige rondweg (A1) om Holten geleid wordt. Holten onaantrekkelijk maken voor doorgaand verkeer. En klaar. Kost niet veel en allemaal blij.
@ mak
De Maisweg behelsde een VERDIEPTE zuidelijke rondweg v.a. de Markeloseweg/Rijssenseweg tot plan Liezen., dus dwars door de hoge esgrond achter de Aalpolsweg.
Dit koste, ook mijn inziens, te veel onvervangbaar natuurgebied.
De optie over de bestaande weggetjes ZOU een alterntief kunnen zijn.
Maar ik ben bang dat ok jou kinderen nog steeds met de verkeersdrukte in en net buiten Holten moeten Leven.
@ mak
De Maisweg behelsde een VERDIEPTE zuidelijke rondweg v.a. de Markeloseweg/Rijssenseweg tot plan Liezen., dus dwars door de hoge esgrond achter de Aalpolsweg.
Dit koste, ook mijn inziens, te veel onvervangbaar natuurgebied.
De optie over de bestaande weggetjes ZOU een alterntief kunnen zijn.
Maar ik ben bang dat ok jou kinderen nog steeds met de verkeersdrukte in en net buiten Holten moeten Leven.