HOLTEN – De provincie Overijssel vindt het belangrijk dat iedereen zich gemakkelijk, veilig en vlot kan verplaatsen. Daarom werkt de provincie op vele plaatsen aan verbetering van de wegen in Overijssel. Op de provinciale weg N 350 (Holten -Wierden) wil de provincie de bereikbaarheid en verkeersveiligheid van het kruispunt N 350/Oranjestraat bij Holten verbeteren.
Op dit kruispunt doen zich zowel in de ochtend- als avondspits problemen met de verkeersafwikkeling voor. Daarnaast hebben op het kruispunt in de periode 2005-2009 tien ongevallen plaatsgevonden. In een verkenningenstudie is de problematiek van het kruispunt onderzocht en bekeken welke oplossingen mogelijk zijn. Hieruit kwam naar voren dat de aanleg van een rotonde vanuit probleemoplossend vermogen en kosteneffectiviteit de meest geweeste oplossing is.
Gedeputeerde Staten hebben dan ook op 16 november 2010 besloten om in een planstudie een rotonde als oplossing verder uit te werken.
Deze planstudie is samen met de gemeente Rijssen-Holten uitgevoerd. Het resultaat hiervan is het Ontwerpplan in Hoofdlijnen. Dit ontwerpplan ligt in de periode van 28 maart tot en met 8 mei 2011 ter inzage op zowel het provinciehuis, Luttenbergstraat 2 in Zwolle als het gemeentehuis van de gemeente Rijssen-Holten, Schild 1 in Rijssen.
U kunt het Ontwerpplan in Hoofdlijnen en bijlage 6 Schetsontwerp ook downloaden. Zie documenten in de rechter kolom.
Inloopbijeenkomst kruispunt N 350/Oranjestraat bij Holten
De provincie organiseert op donderdag 7 april 2011 van 19.00 tot 21.00 uur een inloopavond in het Kulturhus Holten, Smidsbelt 6 in Holten. Vertegenwoordigers van de provincie en de gemeente Rijssen-Holten zijn aanwezig om een toelichting op het ontwerpplan te geven en om eventuele vragen te beantwoorden. U bent van harte welkom.
U kunt op het ontwerpplan ook schriftelijk reageren. Dit kan tot uiterlijk 8 mei 2011. Uw reactie kunt u richten aan: Gedeputeerde Staten van Overijssel, o.v.v. project P09009, Postbus 10078, 8000 GB Zwolle.
zl384_135_bijlage_6_ontwerptekening_08_02_2011___edo_1403517.pdf
ontwerpplan_in_hoofdlijnen_n_350_oranjestraat_incl_omslag_def_22_03_2011_doc___edo_1407794.pdf
jammer, met een rotonde staat het verkeer uit Rijssen dat naar de A1 wil in de ochtendspits nog steeds in de rij want ze moeten voorrang geven op verkeer vanaf de A1 naar Holten. In de avondspits moet het verkeer vanaf de A1 naar Rijssen voorrang geven op verkeer dat van Holten naar Rijssen gaat. met een rotonde kun je geen sturing geven aan het verkeer. met verkeerslichten kan dat wel. Een gemiste kans.
jammer, met een rotonde staat het verkeer uit Rijssen dat naar de A1 wil in de ochtendspits nog steeds in de rij want ze moeten voorrang geven op verkeer vanaf de A1 naar Holten. In de avondspits moet het verkeer vanaf de A1 naar Rijssen voorrang geven op verkeer dat van Holten naar Rijssen gaat. met een rotonde kun je geen sturing geven aan het verkeer. met verkeerslichten kan dat wel. Een gemiste kans.
@Gert Volgens mij begrijp jij het principe van een rotonde niet. Verkeerslichten zijn absoluut een slechte oplossing, vooral voor het milieu.
@Gert Volgens mij begrijp jij het principe van een rotonde niet. Verkeerslichten zijn absoluut een slechte oplossing, vooral voor het milieu.
Als de doorstroming(tunnels) in Rijssen gereed is,en het goederen vervoer per spoor t.z.t. verdubbelt, staat alles uit richting rijssen al stil tussen ,,de wind,, en overgang twenhaarsveld voordat de rotonde is berijkt.Dus provincie,tunneltje bij??
Als de doorstroming(tunnels) in Rijssen gereed is,en het goederen vervoer per spoor t.z.t. verdubbelt, staat alles uit richting rijssen al stil tussen ,,de wind,, en overgang twenhaarsveld voordat de rotonde is berijkt.Dus provincie,tunneltje bij??