HOLTEN – Een rotonde op de kruising van Dorpsstraat/Larenseweg moet een einde maken aan files in hartje Holten. Bovendien worden de klinkers van Waagweg en Stationsstraat vervangen door asfalt. Ook Kalfstermansweide krijgt nieuwe inrichting. Daarbij moet de muziekkoepel het veld ruimen.
Het is hét verkeersknelpunt van Holten. Dagelijks staan er files met auto’s en vrachtverkeer op de Dorpsstraat voor de kruising met de Larensweg en Stationsstraat. Je hoeft er meestal niet lang te wachten, maar toch ergeren veel automobilisten zich dat ze niet vlot door Holten kunnen rijden. Het gemeentebestuur voorziet dat een rotonde voor een betere doorstroming zorgt. (bron tubantia)
Heeft de gemeente de site van Holtens Nieuws nagelezen??
Zie onderstaande link:
http://www.holtensnieuws.nl/nieuws/algemeen/item/1804-rotonde-dorpsstraat
Maak er gewoon een doorgaande weg van.
Gewoon een fatsoenlijke bocht, Het centrum maak je 1 richting of helemaal dicht,vanaf de Larenseweg moet je stoppen.
Als je van de larense weg komt kun je er makkelijk tussen komen want je gaat dan toch recht door.Alles wat van af de c1000 richting deventer wil gaat maar via de larenseweg/aaltingsweg.
Zo heb je de snelste door stroming volgens mij en het makkelijkste plan.
Heeft de gemeente de site van Holtens Nieuws nagelezen??
Zie onderstaande link:
http://www.holtensnieuws.nl/nieuws/algemeen/item/1804-rotonde-dorpsstraat
Maak er gewoon een doorgaande weg van.
Gewoon een fatsoenlijke bocht, Het centrum maak je 1 richting of helemaal dicht,vanaf de Larenseweg moet je stoppen.
Als je van de larense weg komt kun je er makkelijk tussen komen want je gaat dan toch recht door.Alles wat van af de c1000 richting deventer wil gaat maar via de larenseweg/aaltingsweg.
Zo heb je de snelste door stroming volgens mij en het makkelijkste plan.
Ik kan het niet laten hierop te reageren.
Dit is zonde van de benodigde ruimte en financiën. Waarbij ik er vanuit ga dat we voor de fietsers (en die hebben we heel veel!) een veilige rotonde met een vrijliggende fietsbaan nodig hebben. Ondanks het feit dat zulks een rotonde wellicht zou passen gaat dit ruimte kosten rond het kruispunt.
Aangezien bus- en vrachtverkeer dit kruispunt veel passeert, kun je je afvragen of een rotonde gewenst is. Kost de gemeenschap veel geld, terwijl we juist moeten bezuinigen lijkt mij zo. Ik zou voorstellen om hier stoplichten te plaatsen: een stuk voordeliger én veiliger!
Tip voor de gemeente:
Mocht je toch je geld kwijt willen, investeer het dan in een project waar je het kunt terugverdienen. Flitspalen bijvoorbeeld! Er wordt door het dorp te hard gereden, verkeerslichten worden genegeerd etc etc.
Ik kan het niet laten hierop te reageren.
Dit is zonde van de benodigde ruimte en financiën. Waarbij ik er vanuit ga dat we voor de fietsers (en die hebben we heel veel!) een veilige rotonde met een vrijliggende fietsbaan nodig hebben. Ondanks het feit dat zulks een rotonde wellicht zou passen gaat dit ruimte kosten rond het kruispunt.
Aangezien bus- en vrachtverkeer dit kruispunt veel passeert, kun je je afvragen of een rotonde gewenst is. Kost de gemeenschap veel geld, terwijl we juist moeten bezuinigen lijkt mij zo. Ik zou voorstellen om hier stoplichten te plaatsen: een stuk voordeliger én veiliger!
Tip voor de gemeente:
Mocht je toch je geld kwijt willen, investeer het dan in een project waar je het kunt terugverdienen. Flitspalen bijvoorbeeld! Er wordt door het dorp te hard gereden, verkeerslichten worden genegeerd etc etc.
Als straks Zilverzandtracé en Wansinktracé gereed zijn komt er bijna geen verkeer meer door de dorpsstraat. Deze zal voor zover ik weet afgesloten worden voor doorgaand verkeer. Waar is de rotonde dan nog voor nodig????
Als straks Zilverzandtracé en Wansinktracé gereed zijn komt er bijna geen verkeer meer door de dorpsstraat. Deze zal voor zover ik weet afgesloten worden voor doorgaand verkeer. Waar is de rotonde dan nog voor nodig????
@Lisfe
Het verkeer wat Holten binnenkomt vanuit Deventer zal niet minder zijn als t.z.t. het centrum verkeersluw is gemaakt.Een rotonde geeft een snellere doorstroming richting Zilverzandtracé.
De rotonde was overbodig geweest als het verkeer bij de O.a.d. het sportdal werd ingestuurd.(n.r.weg)
@Lisfe
Het verkeer wat Holten binnenkomt vanuit Deventer zal niet minder zijn als t.z.t. het centrum verkeersluw is gemaakt.Een rotonde geeft een snellere doorstroming richting Zilverzandtracé.
De rotonde was overbodig geweest als het verkeer bij de O.a.d. het sportdal werd ingestuurd.(n.r.weg)
Ik ben er voor! Altijd dat negatieve, het is ook nooit goed. Maar ja, dat is typisch Holten en daarom kijken wij met afgunst naar Rijssen waar dingen wel kunnen. Deze kruising is het gevaarlijkste binnen heel Holten en zijn constructie zorgt voor een blokkering van onze kern.
De Dorpstraat staat vast omdat het verkeer van en naar station voorrang heeft en omdat deze kruising moeilijk overzichtelijk is vanuit de Dorpstraat. De n.r.weg is echt onrealistisch met een woonkern van 8500 inwoners. Een project van 10-30 miljoen investeren in een krimpkern is geld weggooien, we moeten onze zegeningen tellen. Het zou helpen als Holtenaren zich zouden uitspreken voor 1 visie … Daarbij zal bij n.r.weg de aanzuigende werking voor de commercie 0 zijn wat het wordt allemaal doorgaand sluipverkeer verkeer om de A1 te ontlopen. De n.r. weg zal ons niets brengen en alleen maar geld kosten. De lokale bevolking blijft toch lokaal rijden dus het dorp blijft druk.
>> vervolg
[u]KRIMPKERN?!! [/u] Dat krijg je als er geen betaalbare huurwoningen/appartementjes
(ze hebben in eerste instantie genoeg aan kamer-keuken-slaapkamer)voor jongelui gebouwd worden.In heel het plan op de kol en elders in Holten: Er wordt daar geen rekening mee gehouden. Zal voor de projectontwikkelaars wel niet genoeg opleveren. Maar zo krijg je wel dat de jongelui wegtrekken hier en ook verloren gaan voor vrijwilligers werk etc. en dus volgens jouw Holten een krimpkern wordt. Het een staat dus met het ander in verband???!!!!!!PPffffffff……..
Ik ben er voor! Altijd dat negatieve, het is ook nooit goed. Maar ja, dat is typisch Holten en daarom kijken wij met afgunst naar Rijssen waar dingen wel kunnen. Deze kruising is het gevaarlijkste binnen heel Holten en zijn constructie zorgt voor een blokkering van onze kern.
De Dorpstraat staat vast omdat het verkeer van en naar station voorrang heeft en omdat deze kruising moeilijk overzichtelijk is vanuit de Dorpstraat. De n.r.weg is echt onrealistisch met een woonkern van 8500 inwoners. Een project van 10-30 miljoen investeren in een krimpkern is geld weggooien, we moeten onze zegeningen tellen. Het zou helpen als Holtenaren zich zouden uitspreken voor 1 visie … Daarbij zal bij n.r.weg de aanzuigende werking voor de commercie 0 zijn wat het wordt allemaal doorgaand sluipverkeer verkeer om de A1 te ontlopen. De n.r. weg zal ons niets brengen en alleen maar geld kosten. De lokale bevolking blijft toch lokaal rijden dus het dorp blijft druk.
>> vervolg
[u]KRIMPKERN?!! [/u] Dat krijg je als er geen betaalbare huurwoningen/appartementjes
(ze hebben in eerste instantie genoeg aan kamer-keuken-slaapkamer)voor jongelui gebouwd worden.In heel het plan op de kol en elders in Holten: Er wordt daar geen rekening mee gehouden. Zal voor de projectontwikkelaars wel niet genoeg opleveren. Maar zo krijg je wel dat de jongelui wegtrekken hier en ook verloren gaan voor vrijwilligers werk etc. en dus volgens jouw Holten een krimpkern wordt. Het een staat dus met het ander in verband???!!!!!!PPffffffff……..
>> vervolg
De middenstand zal niet toestaan dat de Dorpsstraat dichtgaat of eenrichtingsweg wordt. Of dit terecht of onterecht is, maakt niet uit het is een feit. Een “master plan” zit er voorlopig niet in. Niemand wil gezichtsverlies leiden/water bij de wijn doen.
De rotonde is een van de weinige dingen die op korte termijn wel realistisch is en de veiligheid vergroot. De dorpsstraat aan de kant van de OAD daar liggen aan beide kant twee grote voetpaden waarvan er eentje best opgeofferd kan worden. Deze paden zijn, als je eerlijk bent, wel een beetje onzinnig want de hoeveelheid volk dat hier loopt is geen rechtvaardiging voor twee van deze brede voetpaden, als je het het hebt over dode ruimte. Een breed voetpad aan 1 kant is ook genoeg. Het kleine beetje groen wat er staat wordt effectief verplaatst naar het midden van de rotonde, er komt een duidelijk fietsmarkering. Volgens mij valt de impact nog mee en is de verbetering voor het dorp aanzienlijk.
>> vervolg
De middenstand zal niet toestaan dat de Dorpsstraat dichtgaat of eenrichtingsweg wordt. Of dit terecht of onterecht is, maakt niet uit het is een feit. Een “master plan” zit er voorlopig niet in. Niemand wil gezichtsverlies leiden/water bij de wijn doen.
De rotonde is een van de weinige dingen die op korte termijn wel realistisch is en de veiligheid vergroot. De dorpsstraat aan de kant van de OAD daar liggen aan beide kant twee grote voetpaden waarvan er eentje best opgeofferd kan worden. Deze paden zijn, als je eerlijk bent, wel een beetje onzinnig want de hoeveelheid volk dat hier loopt is geen rechtvaardiging voor twee van deze brede voetpaden, als je het het hebt over dode ruimte. Een breed voetpad aan 1 kant is ook genoeg. Het kleine beetje groen wat er staat wordt effectief verplaatst naar het midden van de rotonde, er komt een duidelijk fietsmarkering. Volgens mij valt de impact nog mee en is de verbetering voor het dorp aanzienlijk.
@mash Wat we nu doen is pappen en nathouden.
Als de economie normaal verder gaat komt de NR er toch wel.
Maar de politiek kan onmogelijk over zijn eigen schaduw stappen.
Daarom eerst maar verschrikkelijk veel geld verspillen en zeuren.
Dat er steeds meer mensen op Wilders gaan stemmen (of niet meer gaan)is logisch.
Helaas bewerkstelligd niet meer gaan stemmen nog meer SGP zetels. Zie laatste verkiezingen. Maar dan gebeurd er tenminste wel wat.
@mash Wat we nu doen is pappen en nathouden.
Als de economie normaal verder gaat komt de NR er toch wel.
Maar de politiek kan onmogelijk over zijn eigen schaduw stappen.
Daarom eerst maar verschrikkelijk veel geld verspillen en zeuren.
Dat er steeds meer mensen op Wilders gaan stemmen (of niet meer gaan)is logisch.
Helaas bewerkstelligd niet meer gaan stemmen nog meer SGP zetels. Zie laatste verkiezingen. Maar dan gebeurd er tenminste wel wat.
daar gaan we weer…… :zzz
Iedereen heeft weer een mening én een oplossing gelukkig.
Lekker blijven discussiëren. De gemeente lacht zich rot want die hoeven geen nog geen geld uit te geven.
Ik zou zeggen, als je wilt dat er iets verandert stop met discussiëren en laat de mensen die er echt verstand van hebben hun werk doen. Ze hebben bewezen dat ze het kunnen. (zie Rijssen)
daar gaan we weer…… :zzz
Iedereen heeft weer een mening én een oplossing gelukkig.
Lekker blijven discussiëren. De gemeente lacht zich rot want die hoeven geen nog geen geld uit te geven.
Ik zou zeggen, als je wilt dat er iets verandert stop met discussiëren en laat de mensen die er echt verstand van hebben hun werk doen. Ze hebben bewezen dat ze het kunnen. (zie Rijssen)
[b]De Snelste[/b]: [i]”@mash Wat we nu doen is pappen en nathouden.
Als de economie normaal verder gaat komt de NR er toch wel.”[/i] (quote functie defect)
Als je goed kijkt naar eerder gepresenteerde plannen past de rotonde perfect in zowel het plan: “Nieuwe Centrum van Holten” als in het plan “Groen Transferium”. Dit is geen pappen en nathouden, dit is realisme voor een beduidend minder bedrag en in overzichtelijke stappen. Geen van deze plannen doorkruisen een n.r.weg (op zeeer lange termijn: 2020++).
Deze twee plannen bieden onze middenstand echter wel een reele kans van omzetverhoging, een echte dorpskern voor ons als dorp vanaf station tot aan Cultuurhus en geeft ons dorp een stuk veiligheid. Met deze nieuwe aantrekkingskracht kunnen we misschien in de toekomst de n.r.weg bouwen.
Wat mij betreft morgen beginnen!
[b]De Snelste[/b]: [i]”@mash Wat we nu doen is pappen en nathouden.
Als de economie normaal verder gaat komt de NR er toch wel.”[/i] (quote functie defect)
Als je goed kijkt naar eerder gepresenteerde plannen past de rotonde perfect in zowel het plan: “Nieuwe Centrum van Holten” als in het plan “Groen Transferium”. Dit is geen pappen en nathouden, dit is realisme voor een beduidend minder bedrag en in overzichtelijke stappen. Geen van deze plannen doorkruisen een n.r.weg (op zeeer lange termijn: 2020++).
Deze twee plannen bieden onze middenstand echter wel een reele kans van omzetverhoging, een echte dorpskern voor ons als dorp vanaf station tot aan Cultuurhus en geeft ons dorp een stuk veiligheid. Met deze nieuwe aantrekkingskracht kunnen we misschien in de toekomst de n.r.weg bouwen.
Wat mij betreft morgen beginnen!