HOLTEN – Nadat de Burgerinitiatiefgroep B&W en de raad officieel de uitslag van de enquête hadden overhandigd en na inspraak in de commissie en de raad, volgde op 2 juli j.l. de raadsvergadering.
In deze raadsvergadering is langdurig aandacht besteed aan het verkeersstructuurplan Holten versus noordelijke rondweg. Binnen de raad werden er felle discussies gevoerd. Alleen het aangenomen eindvoorstel van het CDA was een domper op de avond. Er volgt weer een onderzoek naar het nut en de noodzaak van een Noordelijke rondweg en/of de verlengde Waagweg en wel een jaar na de 1efase, de aanleg van het Zilverzandtracé en HJ Wansinktracé. Alleen de SGP en de VVD stemden tegen, zij wilden een directe stap richting realisatie Noordelijke rondweg.
Ga je terug in de geschiedenis dan is het opvallend dat telkens, voor een raadsverkiezing er weer een nieuw onderzoek moet komen over de noodzaak van een rondweg. Door deze manier van werken kan men na de verkiezing weer 4 jaar lang kan debatteren over de noodzaak en het kosten plaatje. Dit treuzel beleid is al jaren aan de gang. Het gepraat over de rondweg duurt al van ver voor 1940.
Wij vinden dat de raadsleden, behalve de fractie van SGP en VVD, hun geloofwaardigheid hebben verloren, gezien hun opstelling in deze. Door wie worden zij gekozen? Het is net of sommige raadsleden, wanneer ze op het pluche belanden, hun Holtense kiezers totaal vergeten zijn.
De mening van de Holtense kiezers telt voor hen blijkbaar niet meer mee.
Als Holtenaar zou je mogen verwachten dat zij het algemene, maar ook met name het Holtense belang behartigen.
Tijdens ons maandelijks overleg hebben wij als Burger Initiatief Groep Noordelijke Rondweg alle aandacht gevestigd op het tijdspad richting de gemeenteraadsverkiezingen, maart 2010.
Het moet maar eens duidelijk zijn in Holten en Rijssen aan welke partijen c.q gemeenteraadsleden de inwoners behoefte hebben.
V.w.b het verkeersstructuurplan in Holten heeft de Holtenaar gekozen. Bijna 5000 inwoners kiezen voor de Noordelijke rondweg.
De politieke partijen die daar JA tegen durven zeggen hebben de eerste bijna 5000 stemmen binnen, dat mag helder zijn.
Wij, als Burgerinitiatiefgroep Noordelijke Rondweg, willen de programma’s van de partijen voor de komende gemeenteraadsverkiezing gaan vergelijken ten aanzien van de Noordelijke Rondweg. Verder zullen wij weer eens hun mening vragen zoals dat ook door ons eerder is gedaan en deze weer publiceren, zodat u als kiezer weet of uw mening nog telt. Of er naar u geluisterd wordt.
De politiek is nu aan zet. Maar u als kiezer komt in maart aan het woord, laat de politiek daar van doordrongen zijn.
Niets is zeker. Behalve, dat U als kiezer van de Gemeente Rijssen-Holten bepaalt of de zittende gemeenteraadsleden terug mogen komen.
Holten november 2009,
Burgerinitiatiefgroep Noordelijke Rondweg
Kom op Holtens Nieuws, beetje objectief nieuws blijven melden he. Anders beter holtensopinie.nl ofzo. Laat Holten lekker Holten zonder rondweg, maar met beter gebruik van bestaande infrastructuur. Kost weinig, effect groot. Iedereen blij. Met name ondernemers. Kijk maar eens naar Wesepe. Rondweg maakt daar veel kapot! Later
Kom op Holtens Nieuws, beetje objectief nieuws blijven melden he. Anders beter holtensopinie.nl ofzo. Laat Holten lekker Holten zonder rondweg, maar met beter gebruik van bestaande infrastructuur. Kost weinig, effect groot. Iedereen blij. Met name ondernemers. Kijk maar eens naar Wesepe. Rondweg maakt daar veel kapot! Later
Als je goed rond kijkt dan zie dat de besluiten heel lang klaar liggen en dat die noordelijke rondweg er nooit komen.
De rotonde in de rijssenseweg is er al jaren en bedoelt voor de zilverzandtrace.
De weg rotonde larenseweg naar de beusebergerweg is zo aangelegd dat er een weg tussen door kan over zandvoortspad naar de rotonde markeloseweg.(de zogenoemde mais weg) Deze “maisweg” komt er heus wel alleen wat later.
Het Burgerinitiatiefgroep Noordelijke Rondweg is een poppenkast van JoJo en het gemeente bestuur is het lachende publiek!
Als je goed rond kijkt dan zie dat de besluiten heel lang klaar liggen en dat die noordelijke rondweg er nooit komen.
De rotonde in de rijssenseweg is er al jaren en bedoelt voor de zilverzandtrace.
De weg rotonde larenseweg naar de beusebergerweg is zo aangelegd dat er een weg tussen door kan over zandvoortspad naar de rotonde markeloseweg.(de zogenoemde mais weg) Deze “maisweg” komt er heus wel alleen wat later.
Het Burgerinitiatiefgroep Noordelijke Rondweg is een poppenkast van JoJo en het gemeente bestuur is het lachende publiek!
Ik zie de bui alweer hangen… zo’n bericht op Holtensnieuws is goed voor de bezoekersaantallen!
Verder haal ik dit eruit:
V.w.b het verkeersstructuurplan in Holten heeft de Holtenaar gekozen. Bijna 5000 inwoners kiezen voor de Noordelijke rondweg.
en
De politieke partijen die daar JA tegen durven zeggen hebben de eerste bijna 5000 stemmen binnen, dat mag helder zijn.
Dream on!
Ik zie de bui alweer hangen… zo’n bericht op Holtensnieuws is goed voor de bezoekersaantallen!
Verder haal ik dit eruit:
V.w.b het verkeersstructuurplan in Holten heeft de Holtenaar gekozen. Bijna 5000 inwoners kiezen voor de Noordelijke rondweg.
en
De politieke partijen die daar JA tegen durven zeggen hebben de eerste bijna 5000 stemmen binnen, dat mag helder zijn.
Dream on!
maisweg/zuidelijke-rondweg gaat er ook niet komen.
Sinds een (invloed)rijke familie een huis heeft gekocht aan Aalpolsweg gaat daar echt geen rondweg komen.
maisweg/zuidelijke-rondweg gaat er ook niet komen.
Sinds een (invloed)rijke familie een huis heeft gekocht aan Aalpolsweg gaat daar echt geen rondweg komen.
De Aalpolsweg krijgt eerder een nieuwe glasvezel verbinding dan een rondweg, bedoel je. 😉
De Aalpolsweg krijgt eerder een nieuwe glasvezel verbinding dan een rondweg, bedoel je. 😉
die glasvezel ligt er al een tijdje
die glasvezel ligt er al een tijdje
Ik word ook bij dit stuk weer op het verkeerde been gezet, omdat in de kop staat “algemeen nieuws, door de redactie’.
Het is geen algemeen nieuws, en het is niet van de redactie! (tenzij de redactie Burgerinitiatiefgroep Noordelijke Rondweg heet, dan wel natuurlijk….).
Ik adviseer de redactie om redactionele stukken gescheiden te houden van ingezonden stukken; wel zo helder.
En verder constateer ik dat het getrek en gezeur weer begint, inclusief de fabels over de heldere enquete en kreten als ‘5000 x ja is gelijk aan 5.000 stemmers bij de gemeenteraadsverkiezingen’.
Zoal VDB zegt: Dream On!
En verder zeg ik: lang leve de zuidelijke rondweg!
Ik word ook bij dit stuk weer op het verkeerde been gezet, omdat in de kop staat “algemeen nieuws, door de redactie’.
Het is geen algemeen nieuws, en het is niet van de redactie! (tenzij de redactie Burgerinitiatiefgroep Noordelijke Rondweg heet, dan wel natuurlijk….).
Ik adviseer de redactie om redactionele stukken gescheiden te houden van ingezonden stukken; wel zo helder.
En verder constateer ik dat het getrek en gezeur weer begint, inclusief de fabels over de heldere enquete en kreten als ‘5000 x ja is gelijk aan 5.000 stemmers bij de gemeenteraadsverkiezingen’.
Zoal VDB zegt: Dream On!
En verder zeg ik: lang leve de zuidelijke rondweg!
@Loffy: De redactie zou eigenlijk neutraal moeten zijn…
En verder zeg ik: lang leven GEEN rondweg 😉 zoals tapper al schreef in de eerste reactie.
@Loffy: De redactie zou eigenlijk neutraal moeten zijn…
En verder zeg ik: lang leven GEEN rondweg 😉 zoals tapper al schreef in de eerste reactie.
Maar weer terug naar het echte nieuws?
Maar weer terug naar het echte nieuws?
Volgens mij hebben wij geen rondweg nodig. Geen noordelijk en geen zuidelijke! Omdat het verkeer dat zich bevindt in Holten geen gebruik zal gaan maken van één van de rondwegen. Met het wansinktrace wordt er al veel opgelost denk ik!
Klaar! Volgende?
Volgens mij hebben wij geen rondweg nodig. Geen noordelijk en geen zuidelijke! Omdat het verkeer dat zich bevindt in Holten geen gebruik zal gaan maken van één van de rondwegen. Met het wansinktrace wordt er al veel opgelost denk ik!
Klaar! Volgende?
Als we nu eens afspreken dat we in 2018 eens gaan kijken na 3 rondjes gemeenteraadsverkiezingen of de noodzaak er nog steeds is om een rondweg aan te leggen na realisatie van het HJ Wansinktrace en herinrichting centrum Holten dan kunnen we nu eens aan de slag !
En redactie: Mijn mening kennen jullie ,nieuws en reacties verzamelen en plaatsen en evt een eigen opinie zelf publiceren, hou het zuiver en neutraal.;-)
Als we nu eens afspreken dat we in 2018 eens gaan kijken na 3 rondjes gemeenteraadsverkiezingen of de noodzaak er nog steeds is om een rondweg aan te leggen na realisatie van het HJ Wansinktrace en herinrichting centrum Holten dan kunnen we nu eens aan de slag !
En redactie: Mijn mening kennen jullie ,nieuws en reacties verzamelen en plaatsen en evt een eigen opinie zelf publiceren, hou het zuiver en neutraal.;-)
Of die wansinktracé de oplossing moet zijn. Ik kan er maar één ding over zeggen. Holten blijft een infrastructuur probleem houden en dat is met een kleine vertakking van het centrum door de wanksink en industriestraat niet daarmee opgelost. Lang leve de politiek.
Maar eindelijk gaat het centrum op de schop. Wel zo fijn, het lijkt anders echt wel de middeleeuwen.
Of die wansinktracé de oplossing moet zijn. Ik kan er maar één ding over zeggen. Holten blijft een infrastructuur probleem houden en dat is met een kleine vertakking van het centrum door de wanksink en industriestraat niet daarmee opgelost. Lang leve de politiek.
Maar eindelijk gaat het centrum op de schop. Wel zo fijn, het lijkt anders echt wel de middeleeuwen.
Denk je dat het wel oplost door een noordelijke rondweg?
Misschien kunnen we beter de vraag stellen of we überhaupt een extern verkeersprobleem hebben, of gaat het hier gewoon om intern verkeer dat niet weg gaat door middel van het waninktracé of noordelijke rondweg….
Ik woon aan de Oranjestraat en slaap nog geen 2 meter van de weg en ik heb geen last van het verkeer. Of de veiligheid gegarandeerd is een tweede, maar de veiligheid kan ook verbeterd worden zonder rondweg.
Denk je dat het wel oplost door een noordelijke rondweg?
Misschien kunnen we beter de vraag stellen of we überhaupt een extern verkeersprobleem hebben, of gaat het hier gewoon om intern verkeer dat niet weg gaat door middel van het waninktracé of noordelijke rondweg….
Ik woon aan de Oranjestraat en slaap nog geen 2 meter van de weg en ik heb geen last van het verkeer. Of de veiligheid gegarandeerd is een tweede, maar de veiligheid kan ook verbeterd worden zonder rondweg.