HOLTEN – De aanleg van het Wansinktracé in de kom van Holten kan doorgaan.
Dat volgt uit een uitspraak van de Raad van State, die bezwaren van buurtbewoners dinsdag ongegrond verklaarde. Om het centrum van Holten verkeersluw te maken, wil de gemeente de Wansinkstraat en de Industriestraat en doortrekken en herinrichten tot omleidingsweg, waar auto’s straks 50 kilometer per uur mogen rijden.
Om dat mogelijk te maken wil het college van burgemeester en wethouders meer verkeerslawaai toestaan. Maar aanwonenden van de Wansinkstraat verzetten zich met hand en tand tegen de ‘hogere grenswaarde voor geluidbeslating.’ Zij voerden in hun bezwaarschrift onder meer aan dat de gemeente onvoldoende geluidisolerende maatregelen gaat nemen. Voorzitter P.J.J. van Buuren weerlegt dat in zijn vonnis. ,,De weg zal worden voorzien van zogenoemd stil asfalt”, aldus Van Buuren, die niet meegaat in de aantijging door bezwaarmakers dat de gemeente Rijssen-Holten in het akoestisch rapport over het Wansinktracé is uitgegaan van onjuiste uitgangspunten.
Op het verweer van aanwonenden dat verhoging van de maximum snelheid tot 50 kilometer ‘onveiliger’ is, is de Staatsraad-voorzitter in zijn vonnis niet ingegaan.
De gemeente, die zo snel mogelijk met de aanleg van het Wansinktracé wil beginnen, is uiteraard content met de uitspraak.
(bronstentor)
Goede zaak!
Goede zaak!
Zeker goede zaak. Wordt het centrum toch nog rustiger en daardoor gezelliger. Nu maar afwachten wanneer de schop de grond in gaat.
Zeker goede zaak. Wordt het centrum toch nog rustiger en daardoor gezelliger. Nu maar afwachten wanneer de schop de grond in gaat.
jullie kunnen het dan wel een goede zaak vinden dat het centrum rustiger wordt,
maar deze “oplossing” gaat wel dwars door een bestaande en nog uit te breiden woonwijk.
het is dus geen öplossing” maar een verplaatsen van het probleem.
jullie kunnen het dan wel een goede zaak vinden dat het centrum rustiger wordt,
maar deze “oplossing” gaat wel dwars door een bestaande en nog uit te breiden woonwijk.
het is dus geen öplossing” maar een verplaatsen van het probleem.
Die woonwijk komt er de komende 10 jaar toch nog niet….
Die woonwijk komt er de komende 10 jaar toch nog niet….
Het wordt tijd dat er gewerkt wordt aan het herstellen en vernieuwen in Holten. We hebben net de feestdagen weer achter de rug. Wat zullen de Canadezen over holten denken/gedacht hebben…..
Het wordt tijd dat er gewerkt wordt aan het herstellen en vernieuwen in Holten. We hebben net de feestdagen weer achter de rug. Wat zullen de Canadezen over holten denken/gedacht hebben…..
Het is onzin om te stellen dat een dorpskern gezellig wordt indien het autoluw wordt!
Het is onzin om te stellen dat een dorpskern gezellig wordt indien het autoluw wordt!
De huizen op de Kol zijn toch allemaal dicht op elkaar gebouwd dus er is plaats zat voor een zo’n 50 Km weggetje.
Trouwens het zilverzandtrace zal het grootste verkeer opvangen.
Door twee van dit soort wegen wordt de drukte verdeelt dus het valt allemaal nog wel mee. Zeker als over een tijdje bekend wordt dat men weer gaat denken aan de maisweg(zie tekeningen VSP op http://www.holten.nl) dan wordt alles mooi over Holten verdeelt.
De huizen op de Kol zijn toch allemaal dicht op elkaar gebouwd dus er is plaats zat voor een zo’n 50 Km weggetje.
Trouwens het zilverzandtrace zal het grootste verkeer opvangen.
Door twee van dit soort wegen wordt de drukte verdeelt dus het valt allemaal nog wel mee. Zeker als over een tijdje bekend wordt dat men weer gaat denken aan de maisweg(zie tekeningen VSP op http://www.holten.nl) dan wordt alles mooi over Holten verdeelt.
[url]http://www.holten.nl/rsn/webgenrijssen.nsf/pages/_9BB0990EDEA0A830C12572920037BABF/$file/VSP+Holten+(afbeelding+2).pdf[/url]
Hier kan je duidelijk de maisweg zien liggen dus wat je zegt zou me niks verbazen dat ze die weg weer uit de kast halen.
[url]http://www.holten.nl/rsn/webgenrijssen.nsf/pages/_9BB0990EDEA0A830C12572920037BABF/$file/VSP+Holten+(afbeelding+2).pdf[/url]
Hier kan je duidelijk de maisweg zien liggen dus wat je zegt zou me niks verbazen dat ze die weg weer uit de kast halen.
Wel vreemd dat die maisweg aansluit op de oranjestraat ten hoogte van de HJ Wansinkstraat en niet naar de rotonde bij de Avia.
Maar goed dan past het weer aan de zilverzandtracé.
Wel vreemd dat die maisweg aansluit op de oranjestraat ten hoogte van de HJ Wansinkstraat en niet naar de rotonde bij de Avia.
Maar goed dan past het weer aan de zilverzandtracé.
🙁 Waar zat de gemeente ook al weer voor, voor zich zelf of voor ons de bevolking ik denk al heel lang dat ze wel aangesteld zijn voor en door ons maar uiteindelijk alleen maar uit eigenbelang daar zitten net als de rest van politiek nederland.
Ze worden dan ook zeer opgewonden als ze zelf iets hebben bedacht en dat koste wat het kost door willen drijven tegenstand vanuit de bevolking of niet het intereseert ze niets als hun maar hun prestigeprojectjes door kunnen drijven.
Rijssen heeft trouwens maar een groot belang en dat is Rijssen met zijn 4 tunnels per kilometer die heel veel geld kosten ook Holten betaald hier veel aan mee.
MVG Peter
🙁 Waar zat de gemeente ook al weer voor, voor zich zelf of voor ons de bevolking ik denk al heel lang dat ze wel aangesteld zijn voor en door ons maar uiteindelijk alleen maar uit eigenbelang daar zitten net als de rest van politiek nederland.
Ze worden dan ook zeer opgewonden als ze zelf iets hebben bedacht en dat koste wat het kost door willen drijven tegenstand vanuit de bevolking of niet het intereseert ze niets als hun maar hun prestigeprojectjes door kunnen drijven.
Rijssen heeft trouwens maar een groot belang en dat is Rijssen met zijn 4 tunnels per kilometer die heel veel geld kosten ook Holten betaald hier veel aan mee.
MVG Peter
Als je de tekening goed bekijkt is de maisweg zo gek nog niet, maar maak hem dan verboden voor vrachtverkeer en leg hem verdiept aan zodat je de auto’s niet vanaf de aalpolsweg kunt zien. Dit heeft meer nut dan een noordelijke rondweg.
Als je de tekening goed bekijkt is de maisweg zo gek nog niet, maar maak hem dan verboden voor vrachtverkeer en leg hem verdiept aan zodat je de auto’s niet vanaf de aalpolsweg kunt zien. Dit heeft meer nut dan een noordelijke rondweg.
De aanleg van het Wansinktracé is alleen een verplaatsing van het probleem of nog erger: een verkeersprobleem naar een – bestaande – woonwijk brengen, waar kinderen naar school fietsen.
De Maisweg zou eveneens een drama worden, zowel voor de natuur als voor de wijk Beuseberg.
Oplossing:
1. Doorgaand vrachtverkeer verbieden
(muv bestemmingverkeer)
2. Wegbewijzering aanpassen: verkeer van en naar Rijssen/Markelo via A1 leiden
3. Paaltjes Kalfstermansweide verwijderen
Waarom niet deze -goedkope- oplossing te proberen?
De aanleg van het Wansinktracé is alleen een verplaatsing van het probleem of nog erger: een verkeersprobleem naar een – bestaande – woonwijk brengen, waar kinderen naar school fietsen.
De Maisweg zou eveneens een drama worden, zowel voor de natuur als voor de wijk Beuseberg.
Oplossing:
1. Doorgaand vrachtverkeer verbieden
(muv bestemmingverkeer)
2. Wegbewijzering aanpassen: verkeer van en naar Rijssen/Markelo via A1 leiden
3. Paaltjes Kalfstermansweide verwijderen
Waarom niet deze -goedkope- oplossing te proberen?
Wie zegt er dat het HJ Wansinktrace doorgaat?
Oke dit stond in de krant. Er is nog helemaal geen uitspraak gedaan door de Raad van State naar aanleiding van de ingediende bezwaren tegen de aanleg van de weg.
Wie zegt er dat het HJ Wansinktrace doorgaat?
Oke dit stond in de krant. Er is nog helemaal geen uitspraak gedaan door de Raad van State naar aanleiding van de ingediende bezwaren tegen de aanleg van de weg.
waarheen,waarvoor?
waarheen,waarvoor?